לקוחות חוששים שחברת ברי המים e-bar, לשעבר אלקטרה בר (כיום אין קשר בין אלקטרה לחברה), הפסיקה את פעילותה. הלקוחות מתלוננים שאין מענה בשירות הלקוחות של החברה למעט מענה בוואטסאפ וגם שם המענה מאוחר ולוקה בחסר, כך נטען. נגד החברה הוגשה תביעה ייצוגית בה נטען שסיפקה חלפים תקולים לברי המים של לקוחותיה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
אחת הלקוחות קיבלה השבוע הודעה מנציגה של החברה לפיה "החברה מפסיקה את הפעילות שלה בסוף החודש הזה. גם אני מסיימת את תפקידי בימים הקרובים".
1 צפייה בגלריה
האתר של חברת E-bar
האתר של חברת E-bar
האתר של חברת E-bar
(צילום מסך)
אחד המשקיעים בחברה אמר ל-ynet: "היה בלגן שלם שם, אבל החברה לא נסגרת. היא מכרה את הפעילות למג'יק בר לפני כחודש ואני מאמין שהלקוחות יקבלו כל מה שמגיע להם. היא לא תיסגר כי יש לה מחויבויות ללקוחות. לפעמים במעברים יש חריקות. הרוכש הוא אייל צברי, יבואן שמכר ל-e-bar את המכשירים, הסננים והנורות. הרוכש אחראי לספק שירות טכנאים סננים. העובדים מסיימים את עבודתם ב-30 לחודש. המוקד עובר למוקד של הרוכש".
ל-ynet הגיעו מספר תלונות על החברה וכך גם למועצה לצרכנות. בין היתר, נטען שהחברה סגרה לכאורה את המוקד הטלפוני ועונה רק בוואטסאפ, או ממשיכה לכאורה לחייב לקוחות למרות שאין מענה בשירות הלקוחות או למרות שהתנתקו משירותי החברה, לטענתם. לקוחות אחרים מתלוננים שהם לא מקבלים שירות מהחברה אך החיובים באשראי יורדים. "המכשיר לא עובד, באו אך לא תיקנו, מנסה להשיג אתכם אך ללא מענה", כתבה אחת הלקוחות בפייסבוק. לקוחה אחרת כתבה שרכשה מהחברה מכשיר בסוף אפריל ולא קיבלה אותו לטענתה עד היום. "אין מענה בטלפון' מפנים להודעת וואטסאפ ואף אחד לא עונה ולא חוזר והמתקן הישן התקלקל". לקוחות אחרים טוענים שהם לא מקבלים סננים או נורות.
לקוח סיפר שהיה מנוי לשירות תחזוקה ואספקה של מסננים של e-bar. "באוגוסט התקשרתי למוקד וביקשתי לבטל את המנוי החודשי. הסבירו לי שמדובר במנוי שנתי. ב-1 באוקטובר יסתיים המנוי ולאחר מכן לא אהיה מנוי והתשלום יבוטל. מבדיקה של כרטיס האשראי, החברה המשיכה לגבות ממני תשלום חודשי באוקטובר, נובמבר ודצמבר. ניסיתי ליצור קשר עם המוקד אך ישנה הודעה קבועה שאין אפשרות לענות לכל השיחות ומפנים למספר וואטסאפ להתכתבות עם נציג. כבר למעלה משבועיים שאני כותב להם בקבוצה ואין שום תגובה מצידם. בכל פעם שניסיתי להתקשר למוקד, בימים ושעות שונות, המענה היה זהה והפנה לווטסאפ. אני ממשיך לנסות ואין שום מענה, לא בטלפון ולא בהודעות כפי שהם דורשים".
אייל צברי מסר בתגובה: "e-bar לא נסגרה וגם לא נקנתה על ידינו. מפאת מחסור בעובדים החברה נותנת שירות של תיאום הגעת טכנאי דרך הווטסאפ. קריאות השירות מבוצעות על ידי הטכנאים שלנו כמחווה של רצון טוב ללקוחות החברה וזאת בהשתתפות עצמית של 200 שקל בהתאם לכתב השירות שלהם ב-e-bar. החברה חדלה מכל פעילות ואת שירות תיאום הטכנאים היא תבצע עד לסוף חודש דצמבר ולאחר מכן התיאומים יבוצעו על ידי חברתנו. הפעילות נמסרה לנו במטרה לעזור לכל הלקוחות שעדיין במסגרת השירות וזאת במסגרת מגבלות חלקי החילוף שעומדים לרשותנו, בהשתתפות עצמית של הלקוח בהתאם לכתב השירות".