חברת רפאל, יצרנית ומפתחת כיפת ברזל, מרחיבה את יצור מיירטי כיפת ברזל באמצעות מפעל חדש שהיא מקימה בארקנסו ארה"ב, בהשקעה של עשרות מיליוני דולרים מכספי הסיוע האמריקני. המפעל מוקם בשותפות עם חברת ריית'און האמריקנית, והייצור של מיירטי טמיר למערכת כיפת ברזל יחל באמצע 2025.
המפעל החדש בקמדן שבארקנסו ייצר את המיירטים בגרסה האמריקנית "סקיי האנטר". לדברי רפאל, הם ישמשו בנוסף לצה"ל גם את חיל הנחתים (המארינס) האמריקני ולקוחות זרים נוספים. המפעל יעסיק כ-60 עובדים מקומיים ויצטרף למתחם התעשייה הנרחב של ריית'און בפארק התעשייה היילנד.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
מערכת כיפת ברזל הגנה אווירית עוטף עזה דרום הסלמה ב דרום ירי רקטות חמאס
מערכת כיפת ברזל הגנה אווירית עוטף עזה דרום הסלמה ב דרום ירי רקטות חמאס
מערכת כיפת ברזל
(צילום: AFP)
השימוש האינטנסיבי בכיפת ברזל במלחמה הגביר את הצורך בהרחבת קווי הייצור של כיפת ברזל. מחירו של מיירט טמיר בודד כ-100 עד 150 אלף דולר.
בשבוע שעבר נערך בארה"ב טקס הקמת המפעל במעמד מושלת מדינת ארקנסו, שרה האקבי סנדרס, הסנאטור ג'ון בוזמן, סמנכ"ל בכיר ברפאל וראש חטיבת ההגנה האווירית, תא"ל (במיל') פיני יונגמן, ונציגת ריית'און אנאבל פלורס.
יונגמן אמר בטקס: "זו אבן דרך משמעותית בפרויקט כיפת ברזל. המפעל החדש הוא תוצאה של עבודה משותפת בין רפאל לריית'און שחברו לפני כ-18 שנה ומקיימים שיתוף פעולה מקצועי על בסיס החזון המשותף לשתי החברות, להיות מחויבים לחדשנות טכנולוגית ברמה הגבוהה ביותר. ארה"ב היא שותפה אמיתית והייצור המקומי, אותו שאפנו לממש שנים רבות, יאפשר את חיזוק השותפות תוך שמירה על האינטרסים של הצדדים. נכונים לנו שיתופי פעולה נוספים בעתיד".
כזכור, הקונגרס האמריקני אישר לאחרונה חבילת סיוע בסך 14 מיליארד דולר לישראל. מנכ"ל רפאל היוצא אלוף (במיל') יואב הר אבן אמר בראיון ל-ynet ו"ממון" כי מתוכם נועדו כ-4 מיליארד דולר לתגבור מערכות ההגנה האווירית - קלע דוד וכיפת ברזל. לפי דיווח של סוכנות הידיעות בלומברג, מדובר במימון לייצור כ-100 משגרים כיפת ברזל ולפחות 14,000 מיירטי טמיר. יש לציין כי כ-60% ממיירטי כיפת ברזל מיוצרים כבר ביום בארה"ב, כשחלקם משרתים גם את צבא ארה"ב.