אבי זלדמן נבחר לתפקיד יו"ר דירקטוריון בנק מזרחי טפחות, כך דיווח היום (ב') הבנק לבורסה. זלדמן ייכנס לתפקידו ב-16 ביוני ויחליף את היו"ר הנוכחי משה וידמן שמכהן בתפקיד 11 שנה שהפכו אותו ליו"ר הוותיק ביותר בענף הבנקאות.
זלדמן מכיר היטב את הבנק, שבשליטת אייל עופר ומשפחת ורטהיים, שכן הוא מכהן כדירקטור בבנק מזה תשע שנים. המינוי כפוף לאישור בנק ישראל.
1 צפייה בגלריה
סניף של מזרחי טפחות בתל אביב
סניף של מזרחי טפחות בתל אביב
סניף של מזרחי טפחות בתל אביב
(אוראל כהן)
זלדמן מגיע מהמערכת הבנקאית, הוא כיהן בעבר במספר תפקידים בבנק לאומי, בהם יו"ר לאומי למשכנתאות ומנכ"ל לאומי פרטנרס, זרוע ההשקעות של הבנק.
בנוסף משמש זלדמן כיו"ר בחברת האופנה פוקס. זלדמן הגיע למזרחי טפחות דרך משפחת ורטהיים, שהיא כאמור מבעלי השליטה בבנק. הוא הכיר את המשפחה דרך שידורי קשת שבשליטתה, ושבעבר גם ללאומי פרטנרס היו אחזקות בה.
בעבר הרחוק הייתה מתיחות בין בעלי המניות בבנק, שמנוהל כיום ע"י משה לארי. כאשר וידמן מונה לתפקיד בנובמבר 2012 הוא נחשב לנציג מטעם משפחת עופר, וסוכם כי הוא יכהן כיו"ר במשך שלוש שנים, ולאחר מכן קבוצת ורטהיים תמנה נציג משלה לתפקיד היו"ר. אולם בסופו של דבר היחסים בין הצדדים השתפרו, והפכו לעניינים, והוחלט להמשיך בכהונתו של וידמן מעבר לשלוש שנים לאחת עשרה שנים, וכעת יחליף את וידמן דירקטור המזוהה יותר עם משפחת ורטהיים.