הראל ויזל, באמצעות ריטיילורס (זרוע פעילות הספורט של קבוצת פוקס), ממשיך לפזול לעבר שווקים בחו"ל. היום הודיעה החברה לבורסה כי היא במו"מ לרכישת 12 חנויות נייקי בצרפת תמורת 45 מיליון אירו. ריטיילורס מעריכה כי מזכר ההבנות הבלתי מחייב יתחם בין הצדדים בחודש הבא.
בחודש שעבר דיווחה החברה על רכישה של חברה אוסטרלית המחזיקה ב-33 חנויות נייקי באוסטרליה, שבע חנויות נייקי בניו זילנד ועוד 11 חנויות של טלפונים סלולריים של המותג סמסונג באוסטרליה.
1 צפייה בגלריה
הראל ויזל
הראל ויזל
הראל ויזל
(צילום: דימה טליאנסקי)
עיקר רווחיה של ריטיילורס מגיע מפעילות נייקי כאשר ויזל מפיץ ומפעיל את חנויותיה בישראל בעוד נייקי מקיימת נציגות מקומית האחראית על היבוא.
היעד הראשון אליו פרץ הראל עם נייקי היה קנדה שם קיבל את הזיכיון להפעלת חנויות קונספט של מותג הספורט המצליח. לפני שנה הודיעה החברה כי תשקיע בשלוש השנים הקרובות עד 15 מיליון דולר בהרחבת פעילותה בקנדה גם למחוז בריטיש קולמביה. בעקבות ההצלחה ויזל הרחיב פעילותו גם לשווקים נוספים בחו"ל, וכיום הוא מפעיל באירופה וקנדה 56 מתוך 81 חנויות נייקי שתחת החברה. לכך כאמור יתווספו כ-45 חנויות בעקבות העסקאות האחרונות בצרפת ואוסטרליה. הפעילות בחו"ל היא חלק מאסטרטגיית פיזור הסיכונים של ויזל, במטרה להימנע מהישענות רק על השוק הישראלי, בשאיפה שהפעילות בחו"ל תתפוס 50% מסה"כ פעילויות קבוצת פוקס.
רייטילורס מאגדת בתוכה את פעילות נייקי שתופסת כ-60% מהפעילות וזיכיון נוסף של ויזל - פוט לוקר. היום עלתה המניה בבורסה ב-5.57 אחוז.