אחרי שאת 2022 סיכם בנק הפועלים כשנת שיא מבחינת הרווח הנקי שלו – עם 6.5 מיליארד שקל, ב-2023 הוא התעלה על כך, וסיים את השנה עם רווח נקי של כ-7.4 מיליארד שקל, עלייה של 12.7%. אם מסתכלים על שנת 2021, בה הבנק רשם רווח של 4.9 מיליארד שקל, מדובר בזינוק מרשים עוד יותר.
הרווח הנקי של הבנק ברבעון הרביעי עמד על 1.65 מיליארד שקל, פחות מהתקופה המקבילה אשתקד שהסתכמה ב-1.75 מיליארד שקל. את הנתון הזה ניתן לתלות במלחמה, שהאטה את הכלכלה הישראלית, לפחות בחודשים הראשונים שלה, וכן בסל ההטבות שנתן הבנק ללקוחותיו, שעשוי להגיע ל-470 מיליון שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
בנק הפועלים
בנק הפועלים
בנק הפועלים
(צילום: אביב גוטליב)
בעקבות מדיניות בנק ישראל, שביקשה מהבנקים לצמצם את חלוקת הדיבידנדים, בנק הפועלים יחלק על הרבעון הרביעי כ-352 מיליון שקל לציבור, שמהווים 20% מהרווח הנקי, במקום 40% שהיה מחלק בעבר. סך הכל יחלק הבנק בשנת 2023 כ-2.2 מיליארד שקל.
סך כל הכנסות פועלים ב-2023 עמדו על 21.3 מיליארד שקל, בהשוואה ל-17.9 מיליארד שקל ב-2022. לטענת הבנק, הגידול בהכנסות נרשם בעקבות השינויים המאקרו-כלכליים והצמיחה בפעילות הליבה לעומת שנת 2022. מתוך הסכום הזה, 4 מיליארד שקל הגיעו מגביית עמלות של הבנק ללקוחותיו והכנסות נוספות, לעומת 3.8 מיליארד שקל ב-2022.
הבנק הגדיל ברבעון הרביעי את ההוצאה להפסדי אשראי ב-453 מיליון שקל, שהסתכמה בכל 2023 ב-1.8 מיליארד שקל, זאת "לאור המשך אי הוודאות והסיכונים המשקיים בשל השלכות אפשריות של המלחמה על המשק והכלכלה".
יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים, ראובן קרופיק: "ב-7 באוקטובר הביטחון הלאומי והחוסן החברתי שלנו הועמדו למבחן. השגרה הכלכלית שנוצרה בעורף בזמן שבחזית נמשכת הלחימה - היא עדות לחוסנה של הכלכלה והחברה בישראל שנבנה לאורך שנים ועליו אנו מצווים לשמור מכל משמר. חרף כל המשברים ב-2023, האתגרים המסתמנים ב-2024 ועליית הסיכונים בסביבת המשק הישראלי, עלה בידינו להמשיך לספק אשראי חיוני למשק ולסייע ללקוחותינו באמצעות הקלות נרחבות, דחיות חוב ואף ויתור על תשלומים במקרים מסוימים.
מנכ"ל הבנק, דב קוטלר: "החשיבות של מערכת בנקאית יציבה ואיתנה ברורה לכל אך מתחדדת עוד יותר בתקופה המאתגרת שבה אנו נמצאים. אירועי השביעי באוקטובר מצאו את בנק הפועלים ברמת מוכנות גבוהה, הן בצמיחה האחראית, הן בתמהיל תיק האשראי המגוון והן בפרמטרים המבטאים איתנות פיננסית חזקה. הבנק ערוך ומוכן לתרחישים השונים במשק הישראלי. מוכנות זו משתקפת בכל תחומי הפעילות של הבנק והיא זו שאפשרה לו להמשיך להוביל, לצמוח ולהגיע להישגים המשמעותיים שאותם אנו מציגים היום".