החברה המשפחתית, Groupe Amaury, שמחזיקה בבעלות על מרוץ האופניים הגדול בעולם, הטור דה פראנס, רשמה זינוק של כמעט חמישית בהכנסותיה, בין השאר בעקבות הגידול בפופולריות של תחרות הרכיבה המפורסמת. החברה שולטת בארגון המרוץ, השיווק שלו, מכירת זכויות הטלוויזיה, חסויות, אירוח ומערכת היחסים עם התקשורת.
לפי דוחות החברה, הכנסותיה טיפסו ל-616 מיליון דולר בשנת 2022, גידול של 17% לעומת שנת 2021. למרות ש-Groupe Amaury סירבה לדווח כמה הכנסות היו לחברת הבת, Amaury Sport, שאחראית על הטור דה פראנס, כן ידוע שנתח הכנסותיה מכלל ההכנסות של הקבוצה בשנת 2021 עמד על 41%. כך שניתן להבין שב-2022, הכניסה חברת הבת מאות מיליוני דולרים.
1 צפייה בגלריה
ווט פולס
ווט פולס
ווט פולס
(REUTERS/Stephane Mahe)
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
החברה המשפחתית נוסדה בשנת 1944 על ידי אמיליאן אמאורי, ועברה בירושה לבנו פיליפ. כיום היא נשלטת על ידי אלמנתו של פיליפ, מארי-אודיל, ובבעלותה גם מגוון מותגים צרפתיים, כולל כלי תקשורת הספורט ל'אקיפ ופראנס פוטבול.
בסוכנות הידיעות בלומברג טוענים כי גם הקורונה סייעה מאוד לפופולריות של הטור, כאשר אנשים נשארו בבתיהם בעקבות הסגרים ונאלצו לחשוב על פתרונות יצירתיים לשמור על כושר. בין השאר, הרבה מאוד רכשו אופני כושר ביתיים ואף התחרו עם חבריהם באופן וירטואלי באמצעות אפליקציות ייעודיות. הדבר גרם לגידול בעניין סביבת רכיבת אופניים, והשפיע גם על הטור.
כמו כן, יותר ויותר סדרות טלוויזיה וסרטים על רכיבת אופניים שודרו בשירותי הסטרימינג השונים, כולל סדרה שיצאה לאחרונה בנטפליקס על הטור דה פראנס. בנוסף, Amaury Sport חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברה שמתמחה בספורט ברשתות החברתיות ואף הוציאה משחק מחשב ייעודי לטור. כבר בשנה שעברה היה זינוק משמעותי במספר האנשים בצרפת שצפו בטור - כ-41.5 מיליון – הכי הרבה מזה 11 שנים.
Amaury Sport היא גם בעלת הזכויות על אירועי ספורט נוספים כמו ה"וואלטה", מרוץ האופניים של ספרד, שהוא אחד משלושת המרוצים הגדולים בעולם (גרנד טורים), יחד עם הטור והג'ירו האיטלקי, מרוץ המכוניות ראלי דקאר ואפילו מרתון פריז.