היחלשות השקל לא עוצרת, למורת רוחם והנזק לכיס של מאות אלפי הישראלים הנופשים בימים אלה בחו"ל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
היום (שישי) נמשכת התחזקותם הרבה של הדולר והאירו, שכבר עלו ב-2%-3% בימים האחרונים מול השקל. הבוקר התקרב שער הדולר מאוד לרף 3.80 שקלים. שערו היציג של המטבע הירוק נקבע על 3.793 שקל בעלייה של כ-0.5% ושובר עוד שיא מלפני תקופת הקורונה. האירו טיפס אל שער גבוה ונקבע על 4.12 שקלים - עלייה של כשתי עשיריות האחוז. מראשית החודש עלו הדולר והאירו ב-4% כל אחד מול השקל.
1 צפייה בגלריה
דולרים ושקלים
דולרים ושקלים
דולרים ושקלים
(צילום: Shutterstock)

מצד אחד המצב ייקר כל נסיעה לחו"ל במאות שקלים, אך מהצד השני הוא מתקבל בשביעות רצון אצל התעשיינים.
נשיא התאחדות התעשיינים אמר ל-ynet כי "התחזקות המטבעות כעת מסייעת מאוד לתעשייה וליצוא בימים לא קלים, כאשר השבוע פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה אודות הירידה ביצוא. העלייה הזאת בשערי המטבעות צפויה למנוע פגיעה נוספת ביצוא".
לדברי המומחה למט"ח יוסי פרנק, "הספקולנטים עושים קופה בימים האחרונים ושום גורם לא מפריע להם. לא אתפלא אם שער הדולר יגיע בתוך זמן לא ארוך לארבעה שקלים ויגרום נזק כבד לכיס של משקי הבית בישראל".
בעוד שבועיים וחצי יודיע בנק ישראל על מדיניות הריבית לתקופת החגים. על פי העליות בשערי המטבעות הזרים שעלולים ללבות את האינפלציה מחדש, מעריכים רוב כלכלני הבנקים ובתי ההשקעות שהריבית תועלה בעוד רבע אחוז ל-5% למרות ההתמתנות המסוימת לאחרונה באינפלציה, שהיא זמנית לפי שעה.
עם זאת נתוני המשק שפרסמה הלמ"ס שלשום מעידים על האטה במשק, מה שעשוי להוות בלם להעלאת ריבית נוספת כבר ב-4 בספטמבר.
פורסם לראשונה: 10:51, 18.08.23