בשיתוף אתר "המקצוענים"
עוד לפני שאתם ממהרים לרכוש מכונת כביסה חדשה (או יד שנייה), עצרו. האם השטח המיועד לה מספיק? האם יש לכם את כל התשתיות המתאימות? אולי כדאי לשנות את המיקום בכדי להקטין הוצאות של התקנה, אם מדובר במגורים זמניים? כל מה שכדאי לדעת על ההכנות שיש לבצע עוד לפני שרוכשים מכונה וממהרים להזמין טכנאי לצורך התקנת מכונת הכביסה.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

מהן ההכנות הנדרשות למכונת הכביסה?

מכונת כביסה זקוקה לחיבור לחשמל, לצנרת הניקוז ולצנרת המים. לשם כך, חשוב לתכנן את המיקום של מכונת הכביסה בהתאם, ולדאוג שכל הנקודות האלה יהיה במרחק של לא יותר מ-2 מטר ממנה.
אחרת, תיאלצו להשתמש בכבלים מאריכים, שהם פתרון מאוד לא בטוח, שיכול לגרום להתלקחות ולתקלות למכשיר לאורך זמן. כל הארכת צנרת, תעלה לכם ביוקר, ולעתים כלל לא תהיה אפשרית לביצוע. לכן, דאגו לכל מראש, ובוודאי שאין טעם להזמין מתקין, אם אין אפשרות לחבר את המכונה לכל שלושת הנקודות האלה.
בעלי המקצוע הרלוונטיים להכנת התשתית הם אינסטלטור וחשמלאי. כמובן שבמסגרת שלבי בנייה או שיפוץ, יש לדאוג לתשתיות מתאימות. בהיעדר תשתית, תיאלצו להתחבר לנקודות אחרות בבית, ולדאוג לביקור מקדים של בעלי המקצוע האלה.
אגב, אם מכונת הכביסה ממוקמת בחדר רחצה קטן, יהיה עליכם לדאוג שהשקע מתאים לא רק לחיבור למכונת כביסה, אלא שהוא גם שקע מוגן מים, העומד בכל תקני הבטיחות הקיימים.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

נקודת מים: להתקין חדשה או להתחבר לקיימת?

אם אין לכם נקודת מים באזור שבו אתם מתכננים למקם את המכונה, יהיה עליכם לדאוג לאחת כזו. ישנן שתי אפשרויות. האחת, להאריך את צינור המים של מכונת הכביסה אל נקודת מים קרובה יחסית בבית. שימו לב, שבמקרה כזה ייתכן שיהיה צורך להחליף את הברז הרגיל לברז משולב, שיאפשר שימוש כפול באותו הברז. (למשל, אם תתחברו לנקודת מים של כיור או של מכשיר אחר במטבח (מדיח, למשל).
האפשרות השנייה, היקרה והמסורבלת יותר, היא להתקין נקודת מים חדשה. לרוב, פתרון זה נעשה במסגרת שיפוץ, שכן זהו הליך ארוך, מורכב ויקר יותר לביצוע בנפרד. ועדיין, זוהי דרך המלך, וכדאי לבחור בה לשימוש ממושך.

נקודת ניקוז: כמה היא רחוקה והאם יש צורך בקידוח בארונות?

חוץ מלדאוג לכך שמים נקיים יוכלו להיכנס למכונה, עליכם לדאוג שהמים המלוכלכים יוכלו לצאת ממנה. גם במקרה זה, דרך המלך היא התקנת נקודת ניקוז חדשה וייעודית למכונת הכביסה. הבעיה היא שגם כאן מדובר בפתרון יקר ומסורבל יותר, הכרוך במיני-שיפוץ. במצב כזה, האפשרות של התחברות לנקודת ניקוז קיימת, הוא הרבה יותר מהיר, זול וזמין.
ההתחברות אל נקודה קיימת כרוכה בהחלפת הסיפון הרגיל לסיפון משולב. ואז, לחבר את צינור הניקוז של מכונת הכביסה לסיפון זה. גם במקרה זה, אם נקודת הניקוז הקרובה עולה על 2 מטר, בעל המקצוע יצטרך להאריך את הצינור. לעתים, כשמטמיעים את המכונה באחד הארונות (של המטבח או של חדר הרחצה), יש צורך לבצע גם קידוח בתוך הארון, על מנת להעביר דרכו את צינור הניקוז.

שקע חשמל ייעודי למכונה: היזהרו משימוש במפצלים ומאריכים

הואיל ומכונת הכביסה נחשבת למכשיר חשמלי שצורך הרבה מאוד אנרגיה, יש צורך בחיבור המכונה לשקע כוח (שקע שמתחבר ישירות אל לוח החשמל).
כאמור, לכל אלו יש לדאוג מראש, בכדי לא למצוא את עצמכם משלמים דמי הגעת טכנאי לשווא, רק בכדי לגלות שלא ניתן לבצע את התקנת מכונת הכביסה.
3 צפייה בגלריה
(צילום: Shutterstock)

כמה זה עולה ומה משפיע על המחיר?

"התקנת נקודת מים חדשה, עולה 800-1,200 שקל, בהתאם למורכבות ההתקנה", מציינים במוקד השירות של אתר "המקצוענים". "המחיר מתייחס להתקנת נקודת מים בגישה קלה, לא כולל חציבה וחיבור לשפכים.
מחיר התקנת נקודת ניקוז (מכונה גם 'נקודת אינסטלציה') הוא 1,500-2,000 שקל".
מחיר הוספת שקע כוח (נקודת כוח) הוא 700-900 שקל. מוקד השירות: "מחיר זה כולל חיווט ישיר אל לוח החשמל, התקנת מאמ"ת (פקק) נפרד בלוח החשמל, התקנת שקע כוח והתקנת מפסק פאקט (שיאפשר לטכנאי המזגנים לנתק את אספקת החשמל במקרה של תקלה).
"המחיר, אינו כולל את עלות החציבה. זו מתווספת ומשתנה בהתאם לאורך צנרת החשמל הנדרש, סוג הקיר ומורכבות העבודה".