ועידת הנשים של המדינה מאורגנת על ידי קבוצת ידיעות אחרונות בשיתוף נותני חסות.
מלחמת "חרבות ברזל" הוכיחה עד כמה מעמד הנשים בשוק העבודה עדיין פגיע גם ב-2024. מי שנלחמו ועדיין נלחמות על השגרה והפרנסה הן הנשים שנותרו על המשמר: גם לטפל בילדים וגם לדאוג לשלומם של בני הזוג בחזית, גם לשמר את מקום העבודה שלהן, ולהילחם על כך שלא יפטרו אותן ולא יוציאו אותן לחל"ת, לא יפגעו בזכויותיהן או במשכורתן.
"אנחנו אלה שצריכות ללדת את הילדים ולקחת חופשת לידה, העבודה נפגעת מהתהליך הזה, אבל הבעיה העיקרית היא צורת המחשבה על החיים שלנו ואיך צריכים לנהל את הזמן שלנו ואת הקריירה שלנו", אמרה ד"ר אורלי ויינשטיין, סמנכ"לית וראש חטיבת בתי החולים, שירותי בריאות כללית, במסגרת ועידת הנשים של המדינה של ynet ו"ידיעות אחרונות" שהתקיימה היום (ב'). "גם אני בתור אחת שעשתה קריירה, היו פה ושם דברים שבמפורש ויתרתי ואמרתי שעדיף שאני אהיה יותר בבית עם הבנות שלי, אעשה יותר דברים שנשים עושות. גבר לא היה עושה את זה, הוא היה משקיע יותר במחקר, אקדמיה וזה איזושהי פרדיגמה בראש שצריך לנפץ אותה, אישה כל הזמן צריכה לחשוב איך עושים את זה אחרת".
3 צפייה בגלריה
ועידת הנשים של המדינה
ועידת הנשים של המדינה
ד"ר אורלי ויינשטיין
(צילום: עוז מועלם)
אסתי כרמלי, מנכ"לית שטראוס מים, התייחסה בוועידה לחזרה לפעילות בשבוע שעבר של מפעל החברה לאחר שנפגע מפגיעת רקטה ב-7 באוקטובר. "אני כל כך מתרגשת כי זה באמת היה מדהים לראות איך נכנסנו לשם ב-8 באוקטובר עם שכפ"צים ואמרנו אנחנו נקים את זה, לא יהרגו אותנו, לא יהרסו אותנו, אנחנו נהיה חזקים. ובשבוע שעבר עם כל העובדים, כ-70 עובדים שעבדו ועמלו כל כך קשה חזרנו לייצר. ירדו לי דמעות כי זה משהו שהוא לא מובן מאליו שתוך שלושה חודשים חוזרים לתת שירות ללקוחות שלנו. כל מה שחשבנו כל הזמן זה איך אנחנו משאירים רציפות עסקית. 7% מהעובדים שלנו הלכו למילואים, ואמרנו אנחנו נשמור לכם על הבית, נשמור לכם על הפרנסה".
לדבריה, "נשים בשטראוס מחזיקות 48% מתפקידי הניהול בארגון ו-75% נשים בדירקטוריון שלנו".
3 צפייה בגלריה
ועידת הנשים של המדינה
ועידת הנשים של המדינה
אסתי כרמלי
(צילום: עוז מועלם)
לפי דוח השוויון המגדרי בשירות המדינה לשנת 2023 שפורסם בימים האחרונים על ידי נציבות שירות המדינה, ייצוג הנשים בשירות המדינה עומד על 62.8% כאשר ייצוגן של נשים בדרג הבכיר עומד על 45.5% בלבד. ד"ר שלומית ווגמן-קטנר, סמנכ"לית הציות והרגולציה של Rapyd, התייחסה לנושא בוועידה. "כבכירה לשעבר בממשלה אני מזועזעת לראות את היעדר הנשים בממשלה, דבר שמנוגד לחוק השוויון", אמרה. "נשים בשולחן קבלת ההחלטות מביאות ערך עצום, אני רואה את זה על בסיס יומיומי. נשים לא יוצאות מאזור הנוחות, לכן צריך להקפיד לתת להן במה ומועמדות. תמיד לגברים מציעים תפקידים. יש ב-AI הזדמנות אדירה לנשים, תתמקצעו בתחום הזה".
3 צפייה בגלריה
ועידת הנשים של המדינה
ועידת הנשים של המדינה
ד"ר שלומית ווגמן-קטנר
(צילום: עוז מועלם)
שלומית, את קפצת לארה"ב כדי לחסום חשבונות של חמאס, כי את אומרת שטרור מנצחים דרך הכיס. "חד משמעית. פיתחנו טכנולוגיות מתקדמות. אחרי ה-7.10 הייתי בהרווארד. הדרך להילחם בטרור היא דרך החמצן שלו, הכסף, ברגע שלוקחים את זה מאוד קשה לו להתקיים. הניסיון העולמי מלמד את זה, אני באופן אישי הובלתי מאבקים נגד דעאש שהובס באמצעות הערוץ הכלכלי. אמרתי אני אעשה את הדבר שאני יודעת לעשות הכי טוב, להילחם בטרור. התחלתי להרים טלפונים לעמיתים שלי ברחבי העולם והזכרתי להם מה עשינו לגבי דעאש ולהחיל את אותו דבר לגבי חמאס. לאחר כשלושה שבועות מצאתי את עצמי בסנאט בארצות הברית מתווה תוכנית פעולה שלמה של איך אפשר לעשות את זה כי זה לא מאבק של מדינה אחת לבדה. נדרשת קואליציה בינלאומית. פרטנו שלבים של קואליציה ושל חילופי מידע ושיתופי פעולה. לשמחתי זה נפל על אוזניים מאוד קשובות והסנאטורים יצאו לדרך יחד עם הרבה גורמים נוספים וכבר אנחנו רואים היום שכספי חמאס בכל רחבי העולם נתפסים. בגרמניה, באנגליה, באוסטרליה, בקנדה ובארצות הברית, תופסים כספים של חמאס, דברים שהתעלמו מהם בעבר. יש עדיין הרבה מאוד מה לעשות, אבל זו תחילת הניצחון. הניצחון חייב להיות כלכלי. הוא לא יכול להיות בלי זה כי אחרת תמיד יהיה עוד כסף שיממן את הטרור וצריך לייבש את הכסף שלהם".