אחרי שחברת דיפלומט חזרה בה מכוונתה להעלות מחירים לפני כחצי שנה, כוונה שצוינה בדו"חות החברה לרבעון השני לשנת 2001, היא שוב מזהירה בדוחותיה על אפשרות כזו, אך הפעם מדובר באזהרה מסויגת יותר.
"בחודש ינואר הודיעו חלק מספקי דיפלומט על העלאות מחיר ולהערכתנו צפויות עליות נוספות בהמשך. החברה החליטה לדחות את העלאת המחירים לחודשים הקרובים - אם תהינה העלאות מחירים נוספות בלי שדיפלומט תעלה מחירים בהתאם - תהיה לכך השפעה מהותית לרעה על תוצאותיה". כך ציינה דיפלומט, יבואנית ומפיצה של מזון וטואלטיקה הגדולה בישראל, בדוחותיה לרבעון הראשון של שנת 2022 שפורסמו היום (ד').
1 צפייה בגלריה
נועם וימן
נועם וימן
בעלי דיפלומט נעם וימן
(צילום: קרן בן ציון)
בהקשר זה נזכיר, כי דיפלומט נסוגה מעליית המחירים שתכננה לאחר ששר האוצר אביגדור ליברמן פנה לחברה בעניין.
כך או כך, החברה רשמה ברבעון הראשון השנה רווח נקי בסך 26.9 מיליון שקל לעומת 12.5 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה, אך יש לציין כי ברבעון המקביל נרשמו הוצאות חד פעמיות, ובנטרולן הייתה החברה רושמת רווח בסך 21 מיליון שקל, כך שהעלייה הראלית ברווח הנקי ברבעון הראשון מסתכמת ב-28%.
השיפור ברווחיות נרשם בין היתר עקב הכנסה חד פעמית בסך ארבעה מיליון שקל משערוך - עקב מעבר לשליטה במדיטרנד, חברת ההפצה בה דיפלומט הגדילה את אחזקותיה.
כדי להבטיח, למרות קשיי האספקה בעולם, רציפות באספקת מוצרים החברה מציינת כי היא הגדילה את המלאי שלה ל-449 מיליון שקל לעומת 383 מיליון שקל ברבעון המקביל האשתקד. דיפלומט, שפועלת גם בקפריסין, גיאורגיה ודרום אפריקה, מציגה יציבות בהכנסות שגדלו ברוב המדינות בהן היא פועלת והסתכמו ב-672 מיליון שקל - עלייה של 0.5% לעומת הרבעון המקביל. החברה רשמה גידול בפעילות בישראל, גיאורגיה וניו זילנד, אך ירידה בפעילות בדרום אפריקה עקב שינוי במודל העבודה שלה מול פרוקטר אנד גמבל.
בנטרול שערי מטבע, החברה רושמת גידול של 2% במכירות. הרווח הגולמי השתפר מעט ל-139 מיליון שקל לעומת 132 מיליון שקל ברבעון מקביל ושעור הרווח הגולמי עלה ב-20.7%.
בעלי דיפלומט נעם וימן אמר כי "החברה ממשיכה להתמודד עם השינויים הגלובליים בשוק הסחורות, בין היתר על ידי הגדלת המלאי".