חמשת ילדיו של ראש ממשלת איטליה לשעבר, סילביו ברלוסקוני מעורר המחלוקת, השתלטו על האימפריה העסקית של אביהם, שמוערכת ב-7 מיליארד דולר, אחרי שכל היורשים הגיעו להסכמות בנוגע לצוואתו. ברלוסקוני הלך לעולמו בחודש יוני האחרון כשהוא בן 86.
מרינה ופייר, ילדיו הגדולים, קיבלו 52% מקבוצת Fininvest, שמחזיקה בין השאר את MFE, חברת השידור המסחרי הגדולה באיטליה, אשר שולטת בשוק פרסום הטלוויזיה המקומי עם נתח של יותר מ-40%, כך לפי דיווח שהתפרסם בסוכנות הידיעות בלומברג.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
סילביו ברלוסקוני
סילביו ברלוסקוני
סילביו ברלוסקוני
(צילום: Andreas SOLARO / AFP)
שלושת ילדיו האחרים של ברלוסקוני, לואיג'י, ברברה ואליונורה, מחזיקים יחד ב-48% הנותרים ב-Fininvest. לפי ההסכם בין הילדים, בחמש השנים הקרובות לאף אחד מהם לא תהיה אפשרות למכור את מניותיו באימפריה של האב המנוח.
"מרינה ופייר מקבלים ביחד שליטה עקיפה על החברה, מה שמבטיח בבירור את יציבותה והמשכיות הניהול שלה", נמסר מטעם Fininvest.
בנוסף לחברות, הקבוצה בבעלות ילדיו של ברלוסקוני מחזיקה גם בנכסי יוקרה, שבאחד מהם אירח ראש ממשלת איטליה לשעבר פגישות מתוקשרות עם בעלי ברית פוליטיים וראשי מדינות.
הירושה של ברלוסקוני משכה תשומת לב גדולה באיטליה מאז שהוא נפטר, גם עקב הונו הרב, אך גם לאור העובדה שמיליארדר ידוע נוסף שהלך לעולמו בשנה שעברה, היזם לאונרדו דל וצ'יו, שהיה בעל חברה ענקית למשקפיים, החליט בצוואתו שלא לתת לאף אחד משבעת ילדיו שליטה כלשהי בעסקיו, ובארץ המגף חיכו לראות מה יקרה עם הירושה של ברלוסקוני.