בשיתוף אתר "המקצוענים"
בכדי שהמדרגות לא יהפכו למסוכנות הנה כל מה שחשוב לדעת עוד לפני שממהרים לחפות אותן בפרקט.
6 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

זהירות, מדרגה מחליקה!

הסיוט של כל מי שמתגורר בבית עם מדרגות הוא להחליק עליהן. בכדי להקטין את הסיכוי חשוב לוודא שהמדרגות מחופות בפרקט שנצבע בשכבת ציפוי המונעת החלקה.
שכבה זו, יש ללטש ולחדש מדי כמה שנים, בהתאם לבלאי של המדרגות. ככל שמשתמשים במדרגות בתדירות גבוהה יותר, עם נעליים, הרי שיש שחיקה גבוהה יותר של השכבה העליונה של החיפוי.
אל תקלו ראש בבחירה של פרקט עם דרגת חספוס המתאימה לשימוש במדרגות, ומונעת החלקה (אנטי סליפ).
העדיפו שיקולי בטיחות על פני שיקולי עיצוב, וזכרו שהמדרגות נרטבות ביומיום, ולעתים נשפך עליהם נוזל שומני ומחליק. לא כדאי להגדיל את הסיכון עם בחירה שגויה של חומרי גלם.
6 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

מדרגות שזזות ומרעישות כשדורכים עליהן? בעיה במוצר או בהתקנה

מעבר למטרד הרעש ביומיום, הרי שמדרגה שמרעישה היא מדרגה שמועדת לפורענות. זה אומר שהיא אינה יציבה מספיק, ואם היא מתנדנדת, היא הופכת למסוכנת למשתמשים בה.
לרוב, הסיבה לרעש של הפרקט היא בשל התפשטות והתכווצות שלו, עקב רגישותו לשינויים של טמפרטורה. כשהחדר חם הוא מתפשט, וכשהוא קר – מתכווץ. מתקין פרקטים מקצועי אמור להשאיר מרווח מדויק שיאפשר את התנועתיות הזו בין עונות השנה.
אל תתעלמו ממצב של פרקט מרעיש, ודרשו מיידית את התיקון שלו. זה מעיד על כך שחומר הגלם אינו תקין או שההתקנה רשלנית.
6 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

אל תחפו בפרקט לפני שבדקתם היטב את התשתית

חשוב מאוד שבעל המקצוע יבדוק את מצב המדרגות המיועדות לחיפוי בפרקט. אם הן אינן מותקנות בצורה מדויקת, כלומר בזווית של 90 מעלות בדיוק, הפרקט שיחפה אותן יבלוט או יתנדנד.
אם יש צורך בתיקון של התשתית הקיימת, עשו זאת, או ותרו על חיפוי שלהן בפרקט. הבטיחות שלכם חשובה יותר מכל טרנד פרקטים כזה או אחר.
אם אין לכם חשק או תקציב לתקן את זווית המדרגות ולהשקיע בהכנת התשתית – אל תיכנסו להרפתקה הזו.
אחרת, אתם מסתכנים במדרגות מועדות לפורענות. ואז, פירוק והתקנה מחודשים שלכם, יעלו לכם כפליים.
6 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

כמה זמן נמשכת ההתקנה?

חיפוי מדרגות בפרקט נמשך בין יום אחד למספר ימים, תלוי בכמות המדרגות שיש לחפות.
כלל האצבע הוא שבכל יום מספיקים לחפות כ-8 מדרגות. לרוב, מתחילים בחיפוי מלמעלה למטה, שכן יש להימנע מדריכה על המדרגות למשך פרק זמן של כ-12 שעות, למניעת תזוזות בשלב ההתקנה.

כמה תעלה ההתקנה?

עלות חיפוי מדרגות בפרקט מחושב לפי מדרגה, והוא אינו כולל את עלות החומרים, אלא רק את עלות ההתקנה עצמה. נהוג לגבות סכום של 250-400 שקל (לפני מע"מ) לחיפוי של כל מדרגה.

מה יגרור תוספת מחיר?

התקנה סטנדרטית היא כזו שכוללת חיפוי מדרגות התחומות בקירות משני הצדדים. אלו, מאפשרות חיפוי פשוט יותר, שנמשך פחות זמן ולכן עולה פחות כסף.
אם למדרגות יש מעקה מובנה, הרי שיהיה צורך לפרק אותו לפני חיפוי המדרגות בפרקט ולהתקין אותו שוב בסיום. עבודה זו תגרור תוספת מחיר למחיר ההתקנה הרגיל.
6 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
כמו כן, יהיו מקרים שבהם יש צורך בחציבה מיוחדת בקירות (והזמנת בעל מקצוע נפרד לכך), כך שכדאי לחשב זאת מראש, ולשקול את העניין לפני שממהרים לרכוש חומרים.
עוד מצב שגורר תוספות מחיר הוא חיפוי של מדרגות אלכסוניות. גם אלו נחשבות למדרגות שהחיפוי שלהן בפרקט מורכב יותר וכרוך בחיתוכים רבים, ולכן גם מחירו גבוה יותר בהתאם.
6 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
בכל מקרה, חשוב שהצעת המחיר תהיה כמה שיותר מפורטת, כוללת מועדי אספקה משוערים ומשך התקנה משוער.
כל תוספת מחיר חייבת להירשם מראש, על מנת למנוע חוסר נעימות של ייקור העבודה בזמן שאתם כבר תלויים בבעל מקצוע מסוים ושילמתם לו מקדמה.
אז, יכולת המיקוח שלכם הרבה יותר קטנה, ואתם כבולים לו ולתוספות המחיר שהוא יכול לדרוש באמצע ההליך.