בסוף חודש דצמבר הסתיים המענק המיוחד שקיבלו אלפי עובדים בני 67 ומעלה שהוצאו לחל"ת מאז ה-7 באוקטובר בסך 4,000 שקל בחודש או לפחות 75% ממשכורתם. המענק ניתן לאוכלוסייה זו כקצבת קיום בעקבות התנאים הקשים שרבים מהם נקלעו אליהם בשל המלחמה, וזאת מכיוון שבגיל זה הם אינם זכאים לדמי אבטלה. כעת, השר גדעון סער פנה אל שר העבודה יואב בן צור כדי להאריך את החוק המאפשר לתת עובדים אלה את המענק גם לחודשים ינואר ופברואר.
השר סער מציין בפנייתו לשר העבודה כי על רקע גילם וסוגי העבודה שבהם הם יכולים לעסוק אוכלוסייה זו ממילא מופלת לרעה ויהיה קשה לרבים מהם להתקיים בלי הסיוע הממשלתי. כמו כן מציין השר מהמחנה הממלכתית שבקואליציה כי עלות הסיוע לעוד חודשיים לבני 67 ומעלה היא שולית ביחס להוצאות המלחמה, אך הסיוע הזה דרוש מאוד לאוכלוסייה בגילאים המבוגרים שאיבדו בחודשים האחרונים את עבודתם.
1 צפייה בגלריה
הביטוח הלאומי ראשון לציון
הביטוח הלאומי ראשון לציון
הביטוח הלאומי ראשון לציון
(צילום: אורי דוידוביץ')
במקביל, יקותיאל משי, מנהל קידום מדיניות וקשרי ממשל בעמותת 121, פנה בעניין הזה ליו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ ישראל אייכלר וביקש ממנו להביא בוועדה להמשך אישור הסיוע לאוכלוסייה של בני 67 ומעלה, שחלקם עניים ומתקשים להתקיים עתה. חלק מהעובדים לא יוכלו לחזור לעבודתם ולמעשה יישארו כך בשל גילם הגבוה ללא דמי אבטלה וללא סיוע ממשלתי כלשהו.
מהביטוח הלאומי נמסר כי הם תומכים בהמשך הסיוע לנמצאים בחל"ת מעל לגיל 67 אך טרם התקבל אישור להמשיך לשלם לציבור המבוגר שהוצא לחל"ת את הסיוע שהסתיים מאז ה-31 בדצמבר האחרון.