חברת בי.סי. בייק, שעבדה על פיתוח אופניים שלא יתקעו באמצע הדרך לעולם מאחר שאין להם שרשרת, מבקשת את הגנת בית המשפט. החברה פנתה השבוע לביהמ"ש המחוזי בירושלים בבקשה למתן צו פתיחת הליכים ומינוי נאמן. זאת, לאחר שצברה חובות של כ-1.4 מיליון שקל. בנוסף לחברה חוב כלפי הבעלים בסך 200 אלף שקל.
בי.סי בייק נוסדה בשנת 2014, והוקמה כחברת הזנק, כשמטרתה הייתה ייצור אופניים ללא שרשרת אשר פועלות באמצעות מערכת הידראולית.
1 צפייה בגלריה
 אופניים (אילוסטרציה)
 אופניים (אילוסטרציה)
אופניים (אילוסטרציה)
(צילום: ליהי קרופניק)
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מהבקשה שהוגשה באמצעות עו"ד מיכאל חינצ'ין, אליה צורף תצהיר של זיו ברוש, שהינו בעל מניות ודירקטור בחברה, עולה כי היא ביצעה בתחילה גיוס המונים של 200 אלף שקל לצורך פיתוח. "לאחר הגיוס הראשון הצטרפו מספר משקיעים והרעיון של אופניים ללא שרשרת אשר פועלות באמצעות מערכת הידראולית החל לקרום עור וגידים.
"הפיתוח בוצע בסיוע של חברה הולנדית אשר העניקה שירותי ייעוץ. הפיתוח עצמו התבצע בקיבוץ נתיב הל"ה, שם היו לחברה משרדים ומעבדה בשכירות". בהמשך, נטען בבקשה, בוצע גיוס נוסף, ובסך הכול גייסה החברה מעל לשלושה מיליון דולר ובהתאם לכך יש לבי.סי בייק מעל 500 בעלי מניות.
החברה טוענת בבקשה כי מגפת הקורונה שפרצה לפתע פגעה אנושות בפעילות. החברה מוסיפה כי בקמפיין הגיוס האחרון לא הצליחה להגיע ליעד הכספים אותו הייתה צריכה לצורך המשך פעילותה ו"על מנת לנהוג בתום לב ובזהירות כלפי משקיעים שונים, החברה עצרה את קמפיין הגיוס האחרון תוך השבת הכספים אוטומטית לאור הפסקת הקמפיין".
עוד נטען כי באוגוסט האחרון הודיעה החברה לציבור המשקיעים כי היא מפסיקה פעילות. כמו כן, נטען כי "הטכנולוגיה בתחום התפתחה לכיוון אחר, ומכאן שהפיתוח של החברה למעשה נהיה לא רלוונטי".