שר התקשורת יועז הנדל הודיע היום (שני) על כוונתו להוריד בהדרגה את דמי הקישוריות בטלפון הקווי ובטלפון הנייד, עד שיבוטלו סופית בעוד שלוש שנים. לפי משרד התקשורת המהלך צפוי להוזיל את מחירי הטלפון הביתי ואת השיחות היוצאות לחו"ל.
1 צפייה בגלריה
טלפון נייח
טלפון נייח
טלפון נייח. המהלך יטפל בעיקר בתופעות בעיתיות במגזר החרדי
(צילום: shutterstock)
תעריפי הקישוריות בחברות הסלולר והחברות הטלפון הקווי שלא עודכנו משנת 2014, סייעו לפני כשני עשורים להגביר את התחרות בשוק הסלולר ולהכנסת שחקנים נוספים לשוק הטלפון הקווי, אך כבר לפני יותר מעשר שנים טענו ארגוני צרכנים כי יש לבטל אותם לחלוטין.
ממשרד התקשורת נמסר כי: "לאור התמורות הטכנולוגיות והתחרותיות שמתרחשות בענף בשנים האחרונות, תשלום דמי הקישוריות בין החברות מאבד מהצדקותיו והרלוונטיות. בשנים האחרונות תעריף לא עדכני של דמי הקישוריות הוביל לעיוות שוק אותו מנצלים ספקי תוכן טלפוני קטנים המשווקים שירותים שונים בעיקר למגזר החרדי (הקלטת שיחות, שיחות ועידה, האזנה לרדיו) וסוחרים בדקות שיחה מול חברות הסלולר והחברות הטלפון הקווי. תעריפי הקישוריות יצרו תופעות לוואי מטרידות כמו "צינתוקים" (חיוג למספר הטלפון וניתוק השיחה מיד, על-מנת שהנמען יחייג חזרה ויחשף לפרסומות או תוכן). ביטול הדרגתי של דמי הקישוריות עתיד להפחית משמעותית את הכנסות ספקי התוכן המסחרי משיחות נכנסות, ולמגר את תופעת הצינתוקים המטרידה את המגזר החרדי".
שר התקשורת, יועז הנדל: "ההחלטה הזו היתה צריכה להתקבל לפני שנים. תשלום דמי הקישוריות בין החברות אינו נחוץ, הוא מייצר עיוות בשוק התקשורת, עלויות מיותרות, ותוצרי לוואי שפוגעים בציבור. ביטול דמי הקישוריות יאפשר לחברות שמספקות טלפון קווי וטלפון נייד להציע חבילות ללא אבחנה בין נייד לנייח, במחיר שווה לכל נפש".
מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין: "תעריף דמי הקישוריות איבד רלוונטיות ביחס להתפתחויות הטכנולוגית ומצב השוק. אנו מבקשים לעבור בהדרגתיות לאיפוס התעריף וביטול פיקוח על מחיר הקישוריות".