מקררים, תנורים, קונסולות וגם סתם טוסטרים: "בָּדוּק" - מדור בדיקות המוצרים של ynet, בוחן בכל פעם מוצר אחר ונותן לכם את דעתו האובייקטיבית. והפעם: מיקסר SM-2088 מבית Normande. המחיר: 899-1,199 שקלים.
מיקסרים נהיו אחד המוצרים הכי מדוברים בשנים האחרונות. כולם רוצים להכין בצק טוב ומרשים ולא בטוחים אם אמנות הבצק דורשת לשלם מעל 2,000 שקלים למיקסר טוב. נורמנדי מציעים עם מיקסר שאמור להיות חזק אבל עם תג מחיר הוגן. שווה? בדקנו.
1 צפייה בגלריה
מיקסר SM-2088 מבית Normande
מיקסר SM-2088 מבית Normande
מיקסר SM-2088 מבית Normande
(צילום: יח"צ)
כל מי שמחפש מיקסר טוב מבקש שהוא יהיה לפחות 1,500 וואט. כדי שהמיקסר ייתן בראש לבצק שנמצא בקערה שלו הוא צריך כח. אז ה-SM של נורמנדי בהחלט מגיע עם 1500 וואט. הוא גם בא עם שני ווי לישה שונים, משוט לישה ומקציף ביצים כמובן, כי זה מה שפעם עשינו עם מיקסר.

גודל הקערה הוא 10 ליטר, יותר ממספיק להכנת לחם טוב. יש למיקסר שני מאחזים לווי לישה כך שאפשר ממש לעבוד במקביל עם הוו הקצר והארוך להעמקת הלישה שהבצק יקבל. מה שכן, כל וו מתאים רק למאחז אחד וכה חבל שבחוברת המגיעה עם המוצר לא כתוב איזה וו נכנס באיזה צד וצריך להבין לבד. בנוסף, גם אחרי שמבינים מה הולך איפה, התקנת ווי הלישה הכפולים לא הכי נוחה, ונדרשים כמה אימונים עד שמצליחים להתקין אותם כראוי.
העיצוב של ה-SM מרשים ואלגנטי. הוא בא עם מסך LCD וצג שליטה דיגיטלי, שעליו מוצג הזמן שהמיקסר עובד, ואפשר גם לכוון אותו שיספור אחורה ויפסיק לבד מתי שנכוון אותו. בנוסף, יש לו בתחתית גם סימון של ווי לישה שלא הצלחנו להבין, שוב בגלל שהחוברת לא מפרטת על כך. בכלל, החוברת לא מוצלחת במיוחד, ואם כבר יש חוברת, כדאי שתהיה קצת יותר מפורטת ועניינית. משום מה, יש בחוברת הסבר איך להכין קוקטיילים, כשאני בספק אם מישהו ישתמש בדבר הגדול הזה כדי להכין מאי טאי - אלא אם זה מאי טאי לגדוד.
על המהירות שולט ווסת בורר מהירות בעל 6 עוצמות שונות כולל פולס. בנוסף, יש למיקסר גם כיסוי שקוף למניעת נתזים, והבסיס רחב ויציב למניעת תזוזה - והוא אכן מונע תזוזה, גם במהירות גבוהה. בכלל, המיקסר עושה עבודה טובה מאוד בלישה. הווים זזים יפה גם לבד וגם ביחד, המיקסר לא זז והבצק יוצא נהדר.
וו הלישה הכפול נוח מאוד ואוסף את הבצק מכל הצדדים. מה שכן, אם מכינים מעט בצק, וו הלישה לא מגיע על הקרקעית כדי לאסוף את כולו. וו ההקצפה רחב ונוח מאוד לשימוש. הוא מקציף מהר ובצורה אחידה, וכך גם וו הגיטרה שמשמש להכנת בצקים פריכים.
המיקסר שקט יחסית, אלמנט חשוב אם מדובר בבצק שלוקח זמן עד שיגיע לדרגה שתרצו. הראש של המיקסר זז אחורה בנגיעת כפתור ומאפשר שליפה של האביזרים בקלות. השטיפה קלה, אבל אחרי שטיפה ידנית לפי הוראות היצרן הציפוי התמלא בנקודות לבנות. מכיוון שלא השתמשנו בו לאורך חודשים קשה לדעת אם הציפוי נפגם, נותר לנו רק לקוות שלא.
לסיכום - VALUE FOR MONEY היא לא מילה גסה, ויש כאן יופי של אחד כזה. המיקסר נותן עבודה, יציב, יעיל. רק שפרו מעט את חוברת ההפעלה ובכלל הצלחה.