למרות התנגדות עיריית הוד השרון, הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מרכז אישרה אמש (ב') להפקדה תוכנית של חברת דירה להשכיר להקמת רובע המגורים החדש "נוף ירקון" בהוד השרון. התוכנית משתרעת על פני שטח כולל של כ-2,366 דונם וממוקמת בדרום העיר. במסגרתה יוקמו 9,000 יחידות דיור חדשות במבני מגורים בני 10 קומות ובמגדלים בני 15-21 קומות.
מתוך כלל הדירות שיוקמו, 3,000 יחידות דיור יוקצו לטובת דיור מיוחד (בדרך כלל מדובר בדיור מוגן או מעונות סטודנטים) ולטובת דיור להשכרה ארוכת טווח, וכ-2,400 יחידות דיור יוקצו לטובת דירות קטנות. כ-220 אלף מ"ר יוקצו לטובת שטחי תעסוקה וכ-450 אלף מ"ר יוקצו עבור שטחי ציבור, פארק עירוני וגן לאומי. בסמוך לשכונה מתוכננות שתי תחנות מטרו, המזרחית בהן בצומת ז'בוטינסקי-דרך רמתיים, כך שהקטע הצפוני של השכונה נכלל בתחום ההשפעה של המטרו. בעירייה התנגדו לתוכנית בטענה כי היא מנוגדת לתוכנית המתאר הכוללנית ואינה כוללת פתרונות תחבורתיים מספקים.
1 צפייה בגלריה
תוכנית נוף הירקון הוד השרון
תוכנית נוף הירקון הוד השרון
תוכנית נוף הירקון הוד השרון
(הדמיה: כהן וינד ושות אדריכלים)
מהוועדה נמסר כי "הרובע החדש מציע מגוון של דירות מגורים, מסחר ותעסוקה, הנשענים על מרחב פתוח משמעותי של פארק עירוני ומטרופוליני, ובכלל זה כוללת הקמת גן לאומי נחל הירקון על שטח של כ- 680 דונם. התוכנית מספקת מענה מלא לשירותי ציבור פנויים ובנויים, מצורכי הרובע עצמו ועד לצורכי חינוך של שכונות סמוכות וצורכי תרבות ספורט ופנאי של העיר כולה".
עוד ציינו בוועדה כי "התוכנית שומרת על ריאה ירוקה בעלת חשיבות עליונה בליבת המטרופולין, הן לצרכי הפנאי והנופש של האוכלוסייה, והן לצרכים אקולוגיים, נופיים וסביבתיים. התוכנית מגדירה את גבול הפיתוח של השטח האורבני הסמוך לגן לאומי נחל הירקון, וקובעת את הבסיס להכרזתו בהמשך כגן לאומי".

"תוכנית בעלת חשיבות לאומית"

יו"ר הוועדה, מיכה גדרון, אמר כי "מדובר בתוכנית בעלת חשיבות לאומית, המציעה תוספת משמעותית של יחידות דיור במחוז מרכז, לצד הסדרת שטחים פתוחים נרחבים בסמיכות לנחל הירקון, הכוללים שטחי פארק וגן לאומי".
מתכננת מחוז מרכז במינהל התכנון, טלילה הראל, ציינה כי "הוד השרון מאופיינת בשיעור גבוה של בנייה נמוכה וצמודת קרקע, ובכך מתקשה במשיכת אוכלוסיות צעירות ומשקי בית קטנים, בפרט לאור ערכי הקרקע הגבוהים. פיתוח רובע מגורים חדש, הכולל בנייה מגוונת ודירות להשכרה בגדלים וסוגים שונים, לצד פיתוח שטחי תעסוקה, שירותים ומסחר, מרחבים ציבוריים איכותיים ושטחים פתוחים נרחבים, כפי שמוצע בתוכנית נוף ירקון, יוצרים רובע מגורים ותעסוקה אטרקטיבי, הנותן מענים בכל תחומי החיים לאוכלוסיות מגוונות".
מנכ"לית דירה להשכיר, ענבל דוד, מסרה: "התוכנית מביאה בשורה של ממש. לצד היקף משמעותי של יחידות דיור להשכרה ארוכת טווח בלב אזור הביקוש, היא מציעה תועלות לציבור, כגון הקצאת שטחים פתוחים משמעותיים ושטחי ציבור עירוניים הכוללים פארק רחב ידיים. דירה להשכיר ממשיכה לפעול להגדלת היצע יחידות דיור באזורי הביקוש וגם בפריפריה ומקדמת תוכניות לכ-100 אלף יחידות דיור, בין היתר לטובת הגדלת יחידות להשכרה ארוכת טווח כדי להציע לציבור השוכרים אלטרנטיבה ראויה לדירה בבעלות".