אחרי שאישרה מסגרת ערבות מדינה לחברות התעופה הישראליות עבור הפעלת קווי התעופה בקו ישראל-רוסיה בחמישי שעבר ועד היום, ועדת הכספים אישרה את הארכת הערבות לתקופה של עד שלושה חודשים בסך 2.5 מיליארד דולר.
יש לציין כי סכום הערבות המקורי עמד על 2 מיליארד דולר, אבל הוא הוגדל בחצי מיליארד נוספים על מנת לאפשר את הרחבת מספר הטיסות מצד חברות ישראליות במידת הצורך.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
כרגע רק אל על טסה בקו ישראל-רוסיה
כרגע רק אל על טסה בקו ישראל-רוסיה
כרגע רק אל על טסה בקו ישראל-רוסיה
(צילום: Shutterstock)
יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר, אמר: "בשבוע שעבר אישרנו את הערבות עד היום, ויש בקשה נוספת להאריך את התקופה ב-3 חודשים, נוכח העובדה שברוסיה יש הרבה מאוד ישראלים ויהודים, ואנחנו כמדינה מחויבים להם".
אישור הערבות מגיע על רקע הסנקציות שהטילו מדינות המערב על רוסיה, כאשר חברות התעופה הישראליות הודיעו כי לא יוכלו להמשיך לטוס בקו ישראל-רוסיה, משום שפוליסות הביטוח שלהן קובעות כי לא יוענק כיסויים למטוסים ולטיסות הנעשות בניגוד לסנקציות.
במסגרת הבקשה צוין כי היא מגיעה לאור החרפת המלחמה, ונוכח בקשת אזרחים ישראלים ויהודים שאינם אזרחי ישראל להגיע ארצה. כן צוין כי החל מאתמול הפסיקו חברות התעופה הרוסיות לטוס למרבית היעדים בעולם, למעט בלארוס, כך שהקהילה היהודית והישראלית ברוסיה לא תוכל לנוע מרוסיה ואליה בלי הטיסות הישראליות.
גל לנדו, נציג משרד האוצר: ציין בדיון: "אנחנו עוקבים אחר ההתפתחויות ונהיה ערוכים להפסיק את זה לפני אם תהיה הקלה. אנחנו מבקשים 2 וחצי מיליארד דולר, זה במידה ונצטרך להגדיל את מספר הטיסות. אנחנו לא צופים כרגע שינוי בהקצאה לאל-על, כיום יש 2 הלוך ו-2 חזור ביום. להבנתי יש ביקושים מאוד גדולים לטיסות. אם נרצה להפעיל חברות נוספות, המסגרת של 2 מיליארד לא תספיק, לכן התוספת".