"מי שמנהל עשרות קבוצות הפצה בטלגרם ומחזיק בשישה טלפונים הוא פושע. בעיני זה כבר יצא מגדר ה-'אני שליח פיצה בן 19-18'. האנשים האלה הפכו לקונגלומרטים של פורנוגרפיה". כך אמרה אתמול (ג') יעל שרר, מנהלת הלובי למלחמה באלימות מינית, בריאיון לתוכנית "כסף חדש" ב-ynet radio.
דבריה של שרר מגיעים ברקע הסדרה התיעודית "שורת חיפוש: סקס ישראליות" של ynet Original אשר פורסמה לאחרונה ומשרטטת בשלושה פרקים את תרשים הסחר שמנהלים ביניהם מנהלי הקבוצות והחברים בהן, את המחיר הכבד שהוא גובה ואת יכולת ההתמודדות המוגבלת של רשויות החוק. האזינו לקטע הרלוונטי ב"כסף חדש" באמצעות הסימניה בנגן שבפתח הכתבה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
מהסדרה עולה כי במרחבי הרשת - ובעיקר באפליקציית המסרים "טלגרם" - פועלות עשרות קבוצות שבהן משתפים גולשים תמונות וסרטוני עירום של נערות, צעירות ונשים, מן הסתם ללא הסכמתן ופעמים רבות גם ללא ידיעתן. חלקן שיתפו את בני הזוג שלהן בתמונות ולא העלו על דעתן שהוא יפיץ אותן אחרי הפרידה, חלקן לא יודעות כיצד הגיע התיעוד לידיים אחרות וחלקן נופלות קורבן לזיוף.
לדברי שרר, "היום, עברייני מין זה לא מי שקופץ מהשיחים - זה מי שמחזיק בשישה או בשבעה מכשירים וסוחר בתמונות ללא הפסקה. יש פה מודל עסקי. זה ביזנס לכל דבר, אנשים מתעשרים מזה ואנחנו מבינים שכמויות ההפצה יצאו משליטה. הדבר הכי גרוע זה שהמודל הזה עובד".
כך למשל, טענה שרר כי "התעסקתי עם מקרה של סחר בפורנוגרפיה שכלל קרוב ל-200 אלף תמונות וסרטונים, לרבות סרטוני וידיאו של ילדים. זה לא תיק יחיד וגם לא יוצא דופן, אני מדברת עם שוטרים הרבה ואני רואה כמה הם מספרים איך הם נאלצים לצפות שעות בחומרים ולסמן אותם".
לדבריה, "בימים אלה אנחנו במגעים עם משטרת ישראל וקבענו פגישה בנושא בסוף השנה. אנחנו נתחיל להושיב את כל הגורמים בחדר אחד ולהבין האם חוקים של הלבנת הון, הדחה לדבר עברה ועוד כל מיני עברות שאנחנו לא מקשרים עם עברות מין יכולות לתת לנו היום מענה לפעול ביתר שאת אל מול האנשים האלה, גם באספקט הכלכלי (כדוגמת סנקציות כלכליות ועיקולי כספים - ר"כ).
"אנחנו כבר לא בעולם הישן יותר שבו מישהו רוצה להתנקם בחברה שלו ושולח פורנו שלה לקבוצה בוואטסאפ. אנחנו בעולם אחר לחלוטין והוא אפל ומגעיל ונצטרך לפעול בכוח אחר", אמרה שרר.