בשיתוף טורנדו
נתחיל מהסוף: אם חשבון החשמל שלכם התחיל לטפס לאט לאט, יכול להיות שזה קשור למזגן שלכם ולטכנולוגיה שבה הוא פועל. במדינה חמה כמו ישראל, מזגן הוא אחד מהמכשירים החשמליים החיוניים לאיכות החיים – אבל מדוע המזגנים "של פעם" צורכים כל כך הרבה חשמל, ולמה, בזכות מהפכת האינוורטר, כל זה כבר מתחיל להשתנות?
המזגנים "של פעם" בטכנולוגיית On/Off - מבזבזים חשמל, מרעישים ולא באמת מצננים
המזגנים הוותיקים אליהם התרגלנו במשך שנים רבות, עובדים בטכנולוגיית On\Off, בה המזגן עובד בשני מצבים בלבד: עובד או כבוי. המזגן ממשיך לפעול ולצרוך חשמל ב-100%, עד שהוא מגיע לטמפרטורה הרצויה - ואז נכבה לגמרי, וחוזר לצנן או לחמם רק כשההשפעה שלו מתפוגגת.
זה לא רק לא נעים אלא גם בזבזני: בניגוד לטכנולגיית האינוורטר, שבה המזגן מתאים את עצמו לטמפרטורה בחדר – מזגני On/Off כל פעם יתחילו לעבוד מחדש, וזה משפיע גם על חשבון החשמל.
טכנולוגיית האינוורטר מציעה פתרון מתקדם הרבה יותר, באמצעות מדחס הפועל במהירות משתנה בהתאם לטמפרטורה. כאשר הסביבה מגיעה לטמפרטורה הרצויה, הוא מפחית את ההספק לרמה הנכונה כדי לשמור על טמפרטורה קבועה ונעימה, תוך שימוש מופחת באנרגיה – ובנוסף, המזגן הוא שקט יותר.
ויסות הטמפרטורה של טכנולוגיית האינוורטר תורם לא רק לאווירה בחדר – טכנולוגיית אינוורטר מאפשרת חיסכון של עד 50% בצריכת החשמל, מבלי להתפשר על העוצמה. "הדגמים של אינוורטר מציעים עלות של פחות מ-1 ₪ להפעלה של לילה שלם לחדר ממוצע (7 שעות), בהשוואה לעלות כפולה בהפעלת מזגנים בטכנלוגיה המיושנת", אומר בזזי.
4 צפייה בגלריה
טורנדו
טורנדו
בעלים ומנכ"ל חברת טורנדו: "בקרוב בכל בית בישראל יהיה מזגן אינוורטר שקט, חסכוני ויעיל"
(טורנדו)
חסכוני בחשמל, שקט יותר – ועכשיו גם נגיש יותר
ברחבי העולם, הסטנדרט הוא מזגן אינוורטר מזה שנים רבות – ועכשיו, חברת טורנדו המובילה בתחום הורידה את המחירים כך שהם הופכים לנגישים יותר לכל בית בישראל: "המהפכה רק התחילה. בקרוב בכל בית בישראל יהיה מזגן אינוורטר שקט, חסכוני ויעיל", אומר רונן בזזי, בעלים ומנכ"ל חברת טורנדו.
מזגן אינוורטר במחיר של מזגן רגיל
לפני כשנה, ב-2023, החליטו בחברת טורנדו שהגיע הזמן להביא את האינוורטר לכל בית. ממוצר שנתפס כ"יקר", כזה שאינו בהישג יד – הוא הפך, בזכות הורדת מחירים, לכזה שנכנס לכל בית. לראשונה בישראל, הורדנו את המחירים של דגמי האינוורטר והשוונו אותם למחירי המזגנים בטכנולוגיה הישנה" On/Off, אומר בזזי. "התוצאות מדברות בעד עצמן – 95% מרוכשי המזגנים קונים כעת דגמי אינוורטר, והמהפכה ממשיכה במלוא הכוח. היום מדובר על סטנדרט בסיסי של איכות חיים אצל ישראלים שבאים לרכוש מזגן חדש".
4 צפייה בגלריה
טורנדו
טורנדו
המהפכה ממשיכה: מזגני טורנדו אינוורטר - עכשיו במחירים שווים לכל כיס
נכון להיום, מזגני טורנדו בטכנולוגיית אינוורטר נמכרים במחיר שהיה שמור עד לאחרונה למזגנים 'רגילים' בטכנולוגיה הוותיקה On/Off
הסיכון שטורנדו לקחה על עצמה, מספר בזזי, "הוא שלא יהיה ביקוש בעקבות תפיסת העבר אצל המתקינים. במציאות הופתענו לטובה, 2023 התבררה בתור שנת הפריצה של האינוורטר. בחודשיים האחרונים אנחנו עושים הדרכות והכשרות מקצועיות למתקינים על מזגני VRF ומיני מרכזי אינוורטר.
השלב הבא במהפכת האינוורטר - מצטרפים מזגנים מיני מרכזיים
אם 2023 הייתה השנה של המזגנים העיליים, השנה הקרובה עומדים להצטרף למהפכה מזגנים מיני מרכזיים בטכנולוגיית אינוורטר. "אם עד עכשיו המחיר של מזגן מיני מרכזי אינוורטר עלה החל מ- 13 אלף ₪, היום כבר אפשר לרכוש מזגן מיני מרכזי בטכנולוגיה אינוורטר המתקדמת החל מ-5,200 ₪", אומר בזזי.
טורנדו מציעה גם את מערכת המולטי-אינוורטר, מערכת המחברת עד 5 מזגנים עם טכנולוגיית אינוורטר, ואת מערכות טורנדו VRF, המיועדות לבתים גדולים במיוחד או לחללי ענק כמו מלונות, שטחים מסחריים הכוללים מנוע אחד ויחידות קצה מרובות עם תפוקות גבוהות.
לא רק אינוורטר – ממזגנים ניידים ועד מזגני פרימיום במחירים משתלמים
4 צפייה בגלריה
טורנדו אינוורטר
טורנדו אינוורטר
השלב הבא - מזגנים מיני מרכזיים
(טורנדו )
הורדת המכס והפתיחה של הייבוא הובילו להורדות מחירים דרסטיות בקטגוריות נוספות בעולם המיזוג. מזגנים ניידים, המתאימים במיוחד לדירות שכורות ולקירור של מרפסות פתוחות, נמכרים כיום ברמה של 1,350-1,850 ₪, עם עיצובים וצבעים מודרניים יותר כמו שחור.
מזגני הפרימיום של מיצובישי Heavy, מותג יפני הנחשב למזגן הטוב בעולם, עברו מהפכת מחירים משלהם. "מזגן עילי של המותג, שעלה החל מ-4,500 ₪ עד כה, נמכר היום החל מ-2,600 ₪", מספר בזזי.
4 צפייה בגלריה
טורנדו אינוורטר
טורנדו אינוורטר
מערכת מיני מרכזי אינוורטר
(טורנדו )
העתיד הוא באינוורטר הערך הגדול של מזגן אינוורטר טמון בחיסכון בחשמל: שבע שעות פעילות שלו, למשל, בלילה ממוצע בחדר השינה הוא 0.84 אגורות – לעומת 1.7 ללילה במזגן רגיל. בבתים עם מספר מזגנים, חלקם גדול יותר ומתאים לחללים גדולים יותר, זה מצטבר לחיסכון משמעותי בחשבון החשמל בשנה.
החל מיוני 2024 מדינת ישראל תאסור על ייבוא מזגני On/Off כדי לעודד שימוש במזגנים יעילים, שצורכים פחות חשמל. מה זה אומר לגבי הצרכן? רונן בזזי ממליץ לא מסביר למה לא משתלם לקנות מזגן On/Off, שהוא לא רק מיושן, מרעיש וזולל חשמל – הוא כבר עולה כמו מזגן אינוורטר. "ההערכה היא שבכל הבתים בישראל עוד כמה שנים יהיה רק אינוורטר . לא כדאי לפספס את המהפכה ו'להיתקע' עם מזגן בטכנולוגיה מיושנת של On/Off שנים קדימה", אומר בזזי.
רגע לפני שהקיץ מגיע והמזגן יפעל ברצף במשך חודשים, זה הזמן לשדרג לאינוורטר במחיר שלא היה כמותו, וליהנות מקיץ נעים וחסכוני בהוצאות החשמל.
בשיתוף מזגני טורנדו
פורסם לראשונה: 10:13, 20.03.24