חברת השילוח הימי צים הציגה תוצאות שיא עבור הרבעון השני של 2021, בהמשך לשיאים שרשמה ברבעונים האחרונים. מדובר במהפך חד בביצועי החברה, שהגיעה בעבר למו"מ על הסדרי חוב.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
החברה סיכמה את הרבעון עם רווח נקי של 888 מיליון דולר, גבוה פי 35.5 לעומת רווח של 25 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2020.
1 צפייה בגלריה
אוניה של חברת צים
אוניה של חברת צים
אוניה של חברת צים
(צילום: shutterstock)
מדובר בעוד רבעון פנומנלי לחברה שהונפקה בינואר השנה בוול סטריט. שווי השוק של צים טרם פתיחת המסחר בניו יורק עומד על 5.2 מיליארד דולר. מניית החברה קופצת ב-5.7% בטרום המסחר.
החברה נהנית מהגאות העצומה בביקוש לתעבורה ימית. מחירי ההובלה הימית למכולה (TEU) זינקו ב-119% ביחס לרבעון השני בשנה שעברה והסתכמו ב-2,341 דולר. החברה רשמה עלייה של 44% בתנועת המכולות ל-921 אלף מכולות ברבעון השני.
ההכנסות צמחו ב-200% ל-2.38 מיליארד דולר, אך הזינוק ברווחיות דרמטי הרבה יותר. הרווח התפעולי של צים (EBIT) ברבעון השני זינק בלא פחות מ-1,581% ברבעון השני ל-1.16 מיליארד דולר, לעומת 69 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBIT המתואם ברבעון השני הסתכם ב-1.16 מיליארד דולר, לעומת 73 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של 1,495%.
הרווח המתואם עמד על 7.38 דולר למניה. החברה היכתה את תחזיות האנליסטים, שצפו לה הכנסות של 1.9 מיליארד דולר ורווח מתואם של 6.06 דולר למניה.
צים הכריזה על דיבידנד מיוחד במזומן בסך של כ-238 מיליון דולר, המשקפים סכום של 2 דולר למניה רגילה, שישולם ביום 15 בספטמבר הקרוב. החברה מתכננת לחלק בשנה הבאה (2022) בין 30 ל-50 אחוזים מהרווח הנקי שיצטבר לה השנה לבעלי המניות.
כמו כן, לאחר תום הרבעון, הכריזה צים על הסכם אסטרטגי חדש עם חברת Seaspan לחכירה לטווח ארוך של 10 אוניות "ירוקות" המונעות בגז טבעי, בעלות כושר הובלה של 7,000 מכולות (TEU) עם אופציה לחכירת חמש אוניות נוספות. הסכם זה מהווה המחשה נוספת למחויבותה של צים להפחתת טביעת הרגל הפחמנית של החברה.
אלי גליקמן, נשיא ומנכ"ל צים אמר כי "כדי להעצים את ההצלחה שלנו מינפנו את היוזמות הדיגיטליות ואת אסטרטגיית ה-global-niche שלנו, על מנת להשיק קווים חדשים שישרתו נתיבי סחר רווחיים, שבהם אין כיום מענה מספק בשוק. אסטרטגיה זאת הייתה חיונית להשגת תוצאות המהוות שיא של כל הזמנים ברבעון השני, שבו נפח ההובלה של צים צמח ב-44% לעומת השנה המקבילה, הרבה מעבר לצמיחה בשוק".