אחרי החשמל, המים, הארנונה והרבה מאוד מוצרי מזון, בקרוב נשלם גם יותר על אלכוהול. יבואנית המשקאות האלכוהוליים והיין, הכרם, מעלה מחירים למסעדנים ולשוק המוסדי החל מתחילת החודש הבא, ובהמשך ככל הנראה גם לרשתות השיווק. רוצים לדעת עוד? האזינו לקטע הרלוונטי ב"כסף חדש" באמצעות הסימניה בנגן שבפתח הכתבה.
כך למשל, ויסקי גלנפידיך יתייקר בשיעור של 1.4% ועד 24% (תלוי בשנה בה יוצר), קוניאק רמי מרטין בין 1.5% ל-7%, וודקה סטולי בין 2.6% ל-8.7%, ליקר יגרמייסטר יתייקר בעד 7%, וגם ליקר קואנטרו יתייקר בשיעור דומה. סוביניון בלאן של יקב דלתון יתייקר ב-6%.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
בקבוקי אלכוהול
בקבוקי אלכוהול
אלכוהול
(צילום: shutterstock)
"קיבלתי הבוקר מייל עם טבלת מחירים עדכנית. הייתי אופטימי כשפתחתי אותה, עד שראיתי את עליית המחירים ההיסטורית בכל סוגי האלכוהול. מוויסקי עד ליקר. זה הגיע לרמות עלייה של 29% בחלק מהמוצרים", אמר מייקי בניש מבעלי מסעדת ארנולד בצפון ת"א, בריאיון בתוכנית "כסף חדש" ב-ynet radio.
איך זה יבוא לידי ביטוי כשאני אשב על הבר, אתם תגלגלו את זה עלינו הלקוחות? "עם עליית מחירים כל כך גבוהה לא תהיה לנו ברירה אלא לגלגל את זה ללקוחות, ואני אומר את זה בצער רב מאוד".
אין לכם שום דבר שאתם יכולים לעשות כדי לקנות בזול יותר? "יהיה קשה מאוד. מעניין מה תהיה התחרות עם שאר החברות, והשאלה אם יהיה אפשר לקנות את זה בזול יותר בייבוא מקביל ולמנוע עליית מחירים יותר גדולה שתתגלגל לצרכנים ולסועדים".
אתה יכול לבצע יבוא מקביל של אלכוהול? "היום יש כבר יבוא מקביל בכל סוגי האלכוהול. אם הכרם תייקר זה מה שנאלץ לעשות".
כשאנשים יושבים על הבר ואתה אומר להם שהגלנפידיך התייקר ב-5 או 10 שקלים, הם יתעקשו או שהם יבדקו מה עוד יש לך להציע כדי לשלם פחות? "גם ככה נהיה פה מאוד מאוד יקר, ואין משהו שלא עלה. יש מוצרים שנאלצנו להעלות להם מחירים וניסינו להימנע עד שלא הייתה ברירה, אז אני משער שהלקוח יבחר וינסה מותג זול יותר - לרדת מרמת הגלנפידיך לוויסקי יותר זול, שהמחירים שלו לא עלו".
מה היו התגובות של הלקוחות על התייקרות המחירים אצלכם בתפריט, הם בכלל מבינים אתכם? "לצערי הלקוחות רואים את זה בעין מאוד מאוד לא יפה. קשה להם להבין כשאתה מקבל מספקית כל כך גדולה עליית מחירים כל כך רצינית. קשה להם, הם לא מקבלים את זה, הם בד"כ מאוד כועסים. טוב זה לא יעשה. אבל לצערי גם זה יתכנס לשאר המחירים במשק, מרמת החשמל, המזון, עכשיו האלכוהול".