מתכננים לרכוש דירה, אבל חוששים שבעתיד יסתירו לכם את הנוף ויבנו מגדל מחוץ לחלון? תוהים בכמה טיפסו מחירי הדירות בשכונה שבה אתם מעוניינים להתגורר? חברת הטכנולוגיה הישראלית Simplex 3D, שמפתחת מזה למעלה מעשור מערכות ואלגוריתמים לתכנון עירוני בתלת ממד וליוותה כיתות כוננות עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל, פיתחה לאחרונה טכנולוגיות חדשות המאפשרות להשוות עסקאות נדל"ן בכל עיר ועיר ואף לבחון תוכניות בנייה עתידיות.
הפיתוח הראשון שנקרא "עתידים" והחל לפעול לאחרונה מציג את כל תוכניות הבנייה שהוגשו למנהל התכנון ואת הסטטוס שלהן על גבי מפה תלת ממדית, באופן שמדגים כיצד תיראה העיר או השכונה לאחר סיום הבנייה באזור. המערכת מציגה תוכניות בהליכים שונים, למשל תוכנית בנייה חדשה שרק הוגשה, תוכנית שנמצאת הליך התנגדויות או תוכנית שאושרה סופית.
2 צפייה בגלריה
מגדל משרדים
מגדל משרדים
מגדלים. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
פיתוח נוסף מאפשר השוואה של עסקאות נדל"ן בכל שכונה או עיר על בסיס מידע שנאסף מרשות המיסים, ומופיע גם הוא על גבי המפה בתלת ממד. המשתמשים יכולים לזהות את האזורים המבוקשים ולנתח מגמות מחירים. בשלב זה טכנולוגיית השוואת העסקאות זמינה בתל אביב, ובכוונת החברה להרחיב את הפעילות לערים נוספות בחודשים הקרובים.
יש לציין כי המערכת נגישה לרשויות מקומיות, מהנדסים, אדריכלים, מתכנני ערים, שמאים, עורכי דין ומתווכים, כאשר גם לקוחות הקצה (רוכשי הדירות) יכולים להיעזר בה. הטכנולוגיה מאפשרת צפייה ברזולוציה גבוהה מאוד, הודות לשילוב של צילום מהאוויר ואלגוריתמים אוטומטיים למידול התלת ממדי (כלומר המעבר של התמונה למנגנון תלת ממד), וכל משתמש יכול להוסיף שכבות נוספות של מידע על גבי המפה.
2 צפייה בגלריה
צביעה של בניינים לפי מחיר למ"ר על שכבת עסקאות נדל"ן בתל אביב
צביעה של בניינים לפי מחיר למ"ר על שכבת עסקאות נדל"ן בתל אביב
צביעה של בניינים לפי מחיר למ"ר על שכבת עסקאות נדל"ן בתל אביב
(צילום מסך Simplex 3D )
לדברי אבי אפללו, מנכ"ל וממייסדי Simplex, "היכולות החדשות שפיתחנו, שכבת עתידים ושווי עסקאות נדל"ן, יסייעו גם לקהל המקצועי וגם לרוכשי הדירות בקבלת החלטות רכישה נכונות יותר. רוכשי הדירות יכולים לגשת למערכת דרך אנשי המקצוע שמלווים אותם, כמו עורכי דין, שמאים ומתווכים. היא תאפשר שקיפות מלאה ותוכל למנוע מצבים שכיחים שבהם דירה נרכשת כאשר כל תמונת השכונה העתידית המשתנה, לא מוצגת לעיני הרוכש העתידי, בעוד שהמידע קיים אך לא נגיש עבורו או עבור אנשי מקצוע המלווים אותו".
לצד פיתוחי הנדל"ן, כאמור, עם פרוץ המלחמה החלה החברה לספק לכ-200 כיתות כוננות שימוש בפלטפורמה לצרכי ביטחון. לדברי אפללו, הטכנולוגיה מאפשרת לכל אזרח לדווח לכיתת הכוננות או לצוות יישובי לטיפול בחירום את מיקומו המדויק, על פי ה-GPS בטלפונים הניידים עם מפה תלת ממדית. "חשוב לציין שהמערכת מאובטחת והגישה לצפייה במיקומים ניתנת רק לחברי כיתת הכוננות המורשים לכך בחמ"ל או בשטח.