בשיתוף אתר המקצוענים
לרוב, קושי לפתוח ולסגור ויטרינה גדולה, הוא בשל תקלה בגלגלים. לעתים, זה פשוט קורה בגלל בלאי טבעי. כלומר, לאחר מספר שנות שימוש, יהיה צורך פשוט להחליף את הגלגלים. זאת, בשל המשקל של הזכוכית ופרופיל החלון, וכתוצאה מפתיחה וסגירה שלהם לאורך זמן.
ואולם, לעתים, גם זמן קצר לאחר ההתקנה, יכול להיות קושי בפתיחה ובסגירה. אם לא מדובר בהתקנה רשלנית, סביר להניח שאבנים קטנות, או כל עצם זר אחר, גורמים לגלגלים להיפתח ולהיסגר בקושי רב. וכך, השחיקה שלהם מאוד מהירה, ויש צורך בהחלפתם, למרות שחלף זמן קצר מאז שהתקנתם את הוויטרינה.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

מה קורה אם לא מחליפים בזמן את הגלגלים?

תיקון שיכול לעלות כמה מאות שקלים, יכול לגרום לכם להוצאה של כמה אלפי שקלים. זאת, משום שאם אבנים קטנות שוחקות את הגלגלים, בשלב מסוים הגלגלים עצמם יכולים לחרוץ את המסילות שעל הרצפה. ואז, התיקון יהיה הרבה יותר מסובך ויקר.
האם כדאי לנסות להחליף לבד את הגלגלים?
לרוב, לא. זאת, משום שמדובר לא רק בסיכון בטיחותי עבורכם ונזק אפשרי לרכוש שלכם, אלא גם משום שהדבר מצריך כלים מתאימים ומיומנות.
ראשית, משקל של כל כנף מתחיל מכ-50 ק"ג, ויכול להגיע בחלונות גדולים וגבוהים, גם לכ-150 ק"ג. שנית, במקרה של החלקת הכנף, היא יכולה להישבר, לפצוע אתכם ולהרוס את שאר הרכוש הסמוך לה (שבירת אריחים, למשל). שלישית, לצורך ההחלפה עושים שימוש במפתחות אלן בגדלים שונים, בגלגלים שאכן יתאימו לסוג החלון שברשותכם.
אם בכל זאת אתם מעוניינים לרכוש אותם בעצמכם, ולבצע את ההתקנה, מומלץ לפרק תחילה את החלון ולהוציא את הגלגלים. איתם, כדאי לגשת לחנויות הכוללות אביזרי פרזול (ידיות, צירים, מסילות וגלגלים).
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

איך מתבצע התיקון?

תחילה, יש לשחרר את המעצור הממוקם בחלקו העליון של חלון ההזזה (כנף החלון) ולשמור אותו במקום נגיש.
מומלץ להניח את הכנף בצורה מאוזנת (על הרצפה או על שולחן קרוב). אז, יש לפרק את הברגים ולהוציא את הפרופיל התחתון של הכנף (לרוב, מדובר במסגרת אלומיניום).
הגלגלים, ממוקמים מתחת לפרופיל, וגם פירוק שלהם מצריך שימוש במפתח אלן.
כעת, למקם את הגלגלים החדשים במקום הישנים, והברגתם עם בורג אלן. בסיום, יש להבריג בחזרה את הפרופיל התחתון של כנף החלון, ולהחזיר את הכנף למקומה על גבי המסילה. זכרו, יש להחזיר את המעצור שהוצאנו מהחלק העליון של כנף החלון, על מנת לנעול אותה בצורה בטוחה.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

כיצד ניתן למנוע את התקלה הזו בעתיד?

אמנם יש צורך להקפיד על ניקיון יסודי של מסילות כלל החלונות בבית, אך כשמדובר בוויטרינה, הדבר חשוב כפליים. מסילות אלו, ממוקמות ברצפה, שבאופן טבעי גורמת להצטברות גדולה יותר של אבק, לכלוך וחפצים קטנים. לכן, מומלץ להקפיד מדי שבוע לשאוב את המסילות, ולהימנע מלטאטא לכלוך עליהן. הדבר ימנע שחיקה מהירה, ויחסוך מכם תקלות הכרוכות בהוצאות מיותרות.
כמה אמור לעלות התיקון?
אם מדובר בוויטרינה בגודל סטנדרטי, לרוב התיקון יסתכם בסכום של 350 עד 500 שקל. ואולם, אם החלון גדול וכבד במיוחד, עלות החלפת גלגלים תהיה בין 600 ל-800 שקל, בהתאם לגודל החלון ומורכבות הגישה אליו.
בכל מקרה של תקלות, ולפני שאתם מזמינים בעל מקצוע, בדקו את המחירון הנהוג בשוק, את עלות ההחלפות וההתקנות, וודאוש אתם משלמים מחיר הוגן.