ד"ר עו"ד איתי הס, המפרק של "קו-אופ ישראל אגודה צרכנית שיתופית" יחלק סכום של כ-23 מיליון שקל ל-15,403 חברי האגודה באופן שווה, לאחר ניכוי מס במקור בשיעור 15%. המשמעות הינה כי כל חבר אגודה יהיה זכאי לקבל סכום של כ-1,400 שקל ברוטו, כך נודע.
המפרק, עו"ד איתי הס ממשרד אגמון עם טולצ'ינסקי, מבקש לבצע את החלוקה לאחר מיצוי הליכי חדלות הפירעון בעניינה של האגודה, ולאחר קבלת אישור רשמת האגודות השיתופיות, עו"ד טלי ארפי-כהן. למעשה, בכך מגיע לסיומו פרק משמעותי בקריסת רשת קו-אופ ישראל, מאז נכנסה להליכי הקפאה וחדלות פירעון ב-2018. לאחר שפרעה האגודה 100% מחובותיה, היא תחל בחלוקתם של כ-23 מיליון שקל עודפים שנותרו בקופתה בין חברי האגודה. ]
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
סניף של קו אופ
סניף של קו אופ
סניף של קואופ
(צילום: אוראל כהן)
קואופ ישראל היא אגודה צרכנית שהתאגדה ב-1950 ורשומה בירושלים. מדובר בקואופרטיב הצרכני הגדול שהיה בישראל, בבעלותם של מעל לכ-15 אלף חברים. בנובמבר 2018 לחובות ונכנסה להליכי הקפאה וחדלות פירעון, ומונו לה נאמנים בהקפאת ההליכים של האגודה והחברה שפעלה תחתיה והפעילה רשת סופרמרקטים.

רוב חברי האגודה בני 90-80

הנאמנים, שהובילו למכירת חברת הקו-אופ, הם ד"ר שלמה נס ורו"ח חן ברדיצב, והרשת נמכרה למחסני השוק. בתחילת 2019 מונה עו"ד איתי הס כנאמן נפרד לאגודה והוביל את הליכי פירוק האגודה והפרדתה מהחברה. בית המשפט המחוזי בירושלים אף אישר את התקשרות האגודה עם רו"ח רן דקל לצורך עריכת הדוחות הכספיים של האגודה כמתחייב בהתאם להוראות הדין.
בסיום ההליך, בקופת האגודה הצטבר די כסף לפרוע את כל החובות ונשאר, כאמור, עודף של כ-23 מיליון שקלים. משנותרה הפעולה האחרונה הנוגעת לחלוקת הכספים בין חברי האגודה, עו"ד הס וצוותו התמודדו עם שני אתגרים עיקריים - גיבוש רשימה עדכנית ומדויקת של כל חברי האגודה וחלוקת הכספים בצורה שווה ונגישה לכל. גיבוש פנקס החברים נעשה על ידי הקמת עמוד אינטרנט ייעודי שבו יכלו חברי האגודה לוודא רישומם כחברים ופרסומו. בסיומו של תהליך אושר פנקס חברי האגודה, שנמנים בו 15,403 חברים. בהמשך, לצורך חלוקת הכספים בצורה נגישה ותוך מתן מענה לפניותיהם (וזאת בשל העובדה כי רוב חברי האגודה הינם בגילי 90-80), התקשר עו"ד הס עם בנק הדואר ופותחה מערכת שתאפשר את חלוקת הכספים באמצעות סניפי הדואר. כמו כן, הועמד לרשות חברי האגודה גם מוקד טלפוני זמין שידע לתת מידע ולענות על שאלות.
חלוקת הכספים תעשה בדרך פשוטה: חבר האגודה יזדהה בפני פקיד הדואר באמצעות תעודה רשמית, והפקיד יזין את מספר הזהות במסוף המחובר לפנקס החברים. ככל שהפונה מופיע במאגר, הוא יוכל לקבל את חלקו במזומן. לבירורים ניתן לפנות למוקד הטלפוני 03-6555700. יורשים של חברי אגודה שנפטרו מוזמנים לשלוח מייל לצוות עם כל הפרטים של בעל המניה והעתק צו ירושה למייל: Coop@agmon-law.co.il
עו"ד איתי הסעו"ד איתי הסצילום: יורם רשף
ד"ר עו"ד איתי הס, ראש מחלקת חדלות פירעון במשרד אגמון עם טולצ'ינסקי מסר בתגובה: "היום אנו סוגרים מעגל משמעותי עבור חברי אגודת קו-אופ ישראל, לאחר שנים של תהליך מורכב ומאתגר. במסגרת זו הצלחנו לייצר הפרדה בין האגודה לחברה כדי לשמור על האינטרסים של חברי האגודה לממש נכסים ולפרוע 100% מהחובות. מעבר לעובדה שמלוא החובות נפרעו, הצלחנו להיוותר עם יתרת כספים אשר אפשרה לחלק עודפים לחברי האגודה בסך של כ-23 מיליון שקל.
"במסגרת התהליך, פעלנו יחד עם רשמת האגודות השיתופיות לגיבוש פנקס חברים עדכני של כל חברי האגודה, על מנת להוביל לחלוקת כספים שוויונית, זאת באמצעות הקמת עמוד אינטרנטי ייעודי. כמו כן, שמנו דגש מיוחד על מתן סיוע והנגשת המידע לחברי האגודה - שרבים מהם מבוגרים - הוקם מוקד טלפוני ייעודי ופותחה מערכת חלוקה בשיתוף עם בנק הדואר, שתאפשר חלוקת כספים לחברים באמצעות כל סניפי הדואר. בימים אלו, בהם עסקים רבים נקלעים לקשיים ופונים להליכי חדלות פירעון, ורבים מהחובות אינם נפרעים, אנו שמחים שבמקרה הקו-אופ נוהל תהליך יעיל המסתיים בתוצאה המיטיבה עם כל הצדדים המעורבים".