אחרי נפילה של 18% במחיר מניית תדיראן בתחילת השבוע לאור פרסום תוצאותיה הכספיון ברבעון השלישי, שאיכזבו את המשקיעים, החברה מדווחת על מכירת פעילות "תדיראן אסקו-טק", ששייכת לחטיבת האנרגיה המתחדשת שלה. המכירה מתבצעת לחברת אסקו ישראל בשליטת קרן אלומה תמורת 67.5 מיליון שקל.
העסקה תניב לתדיראן רווח נטו, לאחר מס, בסך של כ-40 מיליון שקל ברבעון רביעי של 2022, שאולי יפצה מעט את אכזבת המשקיעים מתוצאותיה ברבעון שלישי, בעיקר במגזר המזגנים, ליבת עסקיה, שהכנסותיו ברבעון זה ירדו ל-286 מיליון שקל בהשוואה ל-303 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה הסבירה את הירידות במכירות המזגנים בקיץ נוח באופן יחסי, ובשורה התחתונה רשמה ירידה של 8.5% ברווח הנקי, שהסתכם ב-16.5 מיליון שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
superbrands
superbrands
מזגן של תדיראן
אסקו-טק, מחטיבת תדיראן אנרגיה מתחדשת, עוסקת בעיקר בביצוע פרויקטי התייעלות אנרגטית בבתי חולים והוכרזה כזוכה במכרז שפורסם על ידי משרד הבריאות לשיפור יעילות צריכת האנרגיה בבתי חולים ממשלתיים - פרויקט "שמים כחולים". במסגרת הפרויקט, אסקו-טק מתכננת, מקימה ומעניקה שירותי תחזוקה לפתרונות של שיפור צריכת האנרגיה שהותקנו על ידה במספר בתי חולים ממשלתיים בתחומי מיזוג אוויר, תאורה, קיטור חימום מים סניטרים והסקה.
בתמורה לשירותיה, נהנית אסקו-טק מתמורה השווה לחלק מהחיסכון הכספי באנרגיה שיושג כתוצאה מאותם פתרונות, בניכוי סכומים מסוימים קבועים. מנכ"ל קרן אלומה, ינון יוגב אמר כי "העסקה תחזק את מעמדה של אסקו כגורם דומיננטי בניהול פרויקטים מורכבים בתחום ההתייעלות אנרגטית".
בשנה וחצי האחרונות קבוצת תדיראן האיצה את פעילותה בתחום האנרגיה המתחדשת תוך כדי שהיא רוכשת את החברות אביאם טנסור, תדיראן סולאר ו-solar VP. חטיבת האנרגיה המתחדשת של קבוצת תדיראן הניבה ברבעון השני לשנת 2022 כמחצית מהכנסות הקבוצה, כאמור, גם בגלל הירידה במכירות המזגנים וחלקם בסך מכירות הקבוצה.
אסקו ישראל היא חברה העוסקת בתכנון, ביצוע ומימון פרויקטים להפחתת חשבון האנרגי, ובנוסף גם בייזום ותפעול פרויקטים להתייעלות אנרגטית, לייצור חשמל סולארי, לחלוקה ולהספקת חשמל. עוד תחומים בהם עוסקת אסקו ישראל: אגירת חשמל, ופיתוח ויישום טכנולוגיית Grid Smart ו-Grid Micro, וכן מחלקת ומספקת חשמל ללקוחות עסקיים ופרטיים.