בשיתוף אתר "המקצוענים"
פריטים שקופים משתלבים כמעט עם כל סגנונות העיצוב, כך שאין שום תירוץ להימנע משילוב שלהם. זאת, אם תשלבו אותם לפי כללי הסגנון, כמובן.
הם מאפשרים להחיות בקלות חדרים קטנים וחשוכים יחסית, שכן הם מעבירים אור בצורה טובה יותר, והברק שלהם מושך את העין לכיוון הפריטים שבו, ומסב את תשומת הלב מהגודל לחומריות, לצבעוניות ולרעיון עצמו.
למשל, אם אתם חובבי העיצוב הקלאסי, תוכלו לבחור בשולחן עם מסגרת עץ או ברזל כשחלקו העליון עשוי מזכוכית.

המראה המרחף יעניק תחושה אוורירית יותר לבית, ואף יאפשר ליהנות מהדפסי שטיחים עתיקים שחבל להסתיר מאחורי ריהוט כבד ואטום.
רהיטים שקופים לא תמיד חייבים להיות חדשניים. לעתים, דווקא הפשוט והנייטרלי עושה את העבודה ולא "מפריע" לשאר העיצוב. הוא בדיוק הפריט ש"סוגר" פינה כשכבר התייאשתם מלמצוא פריטים שתואמים לריהוט הקיים אצלכם.
אם אתם חובבי הסגנון המודרני, תוכלו לשלב את המראה השקוף בעזרת שימוש בפלסטיק אקריליק. אם אתם נועזים במיוחד, תוכלו לבחור גם בזכוכית צבעונית או בשילוב של כמה צבעים באותו הרהיט או הקיר.


ניתן ללכת רחוק יותר, ולהפוך פריט נוסטלגי למודרני, עם וריאציה הומוריסטית שבה הרהיט ירגיש "חתוך" ותלוי באוויר.
הנה כמה רעיונות מעניינים, החל ממי שמוכן להתנסות בטרנד בקטן: עם מדף או מעמד שקוף למגזינים, ועד למי שמוכן ללכת רחוק עם קירות שקופים וצבעוניים שהופכים את חלל הבית לנועז במיוחד.


כמה יתרונות לעיצובים פריטים שקופים

משקפים אור טבעי: חדרים שבהם אין מספיק אור טבעי, מאפשרים להיעזר באור שנכנס מחדרים סמוכים.
זאת, תוך שימוש בדלתות זכוכית שקופות או בקירות שקופים המאפשרים חדירת אור גם לחדר הסמוך.
מאפשרים לאתר בקלות פריטים שמאוחסנים בהם: לא סתם חזיתות שקופים של ארונות הם אחד הטרנדים הבולטים כיום ביחידות סוויטה בבתים.
האבק הישראלי, לא מאפשר שימוש בארונות פתוחים, ולכן הפתרון של סגירת הבגדים והנעליים מאחורי דלת שקופה מאפשר ליהנות מיתרונות השקיפות תוך שמירה על ניקיון בחדר זה.


מעניקים אשליה של גודל: פריט שקוף לא "לוקח" חלק מנפח החדר שבו הוא נמצא, אלא מעניק אשליה של חלל מרווח וריק יותר מחפצים.
לכן, בייחוד בחללים קטנים, זהו פתרון של ממש, שיכול למקם שולחן גדול שאינו "מורגש" במקום שולחן מסיבי בולט.


מיקס אנד מאץ' קל במיוחד: קל לשלב פריטים שקופים עם מספר גדול במיוחד של פריטים.
כל עוד אתם נשארים באותו הסגנון, כמובן. אמנם ניתן לשלב קלאסי עם מודרני ו"לשבור" בכוונה את החוקים, אך כדאי לעשות זאת בתשומת לב מכוונת, אחרת התוצאה תרגיש כמו גיבוב, ולא כמו עיצוב.
כדי שהבית לא ירגיש כמו אוסף של פריטים שהנחתם שם באופן אקראי וללא קשר ביניהם, קבלו השראה ממעצבים שכבר עשו זאת לפניכם, וקיבלו השראה מגדולים ומנוסים מהם.
החומרים שמשתלבים בצורה הטובה ביותר עם זכוכית (או פלסטיק אקרילי) הם עץ ומתכת.


עמידים ובטוחים לשימוש גם בסביבת ילדים וליד בריכה: שקוף לא חייב להיות זכוכית. למעשה, הטכנולוגיה מאפשרת גם בתחום כלי ההגשה לעבור לחומרים שמעניקים חוויה של שקיפות ואלגנטיות, בלי הסכנה שמביאה איתה הזכוכית.
כיסאות שקופים לצד בריכה, למשל, או בחדרי ילדים, יכולים להעניק מראה אוורירי ומוקפד יותר, מבלי לפגוע בבטיחות הילדים.

שולחנות, כיסאות ושידות אחסון

מאז שמעצב העל פיליפ סטארק עיצב לפני כ-20 שנה את כיסא הרפאים השקוף שכונה "לואי גוסט" (רוחו של לואי), כיסאות שקופים הפכו לדבר שבשגרה. אז, הוא לקח כיסא בסגנון לואי ה-15 והעניק לו פרשנות מודרנית ושקופה מפוליקרבונט שקוף.
החיבור בין הישן לחדש יצר ז'אנר חדש של רהיטים שקופים שמצד אחד שומרים על קו מסורתי, ומצד שני עשויים מחומר מודרני.
השעטנז הזה נמשך, וגולש גם לפריטים צבעוניים, ולהדפסים מעולם האמנות שנכנסים עם הגאומטריות והטקסטורה שלהם אל עולם הריהוט ואבזור הבית.

גם שולחנות שקופים לפינות אוכל, ופינות לימוד מינימליסטיות לחדרי ילדים הלכו וצברו תאוצה.
שכחו מהספרייה המגושמת ועמוסת האנציקלופדיות שהיו נוף ילדותנו במאה הקודמת, שמאחוריה הסתתרו כבלים בפלונטר מאובק. כיום לפטופ קטן, גוף תאורה מינימליסטי ושולחן שקוף מספיקים. עם הקטנת החדרים במעבר לבנייה רוויה, לא פלא שהטרנד השקוף תפס.
ואולם, לעתים דווקא השקיפות היא שיוצרת עומס. ולכן, כשמדובר בפרטי אחסון שאמורים להסתיר כמות גדולה של חפצים (בייחוד אצל טיפוסים מבולגנים) דווקא השקיפות תגרום לעומס, ולא לתחושת סדר וניקיון בעיניים.
לכן, כדאי לעשות שימוש הפריטים השקופים בקפידה, ולהתאים אותם לא רק לחדר, אלא גם לייעוד של הפריט ולאופי המשתמש בו.
היתרון של הפלסטיק האקרילי הוא העמידות שלו, המשקל הקל שלו וקלות התחזוקה שלו. ואגב, גם אם שכחתם לנקות אבק שבועיים, הוא יבלוט הרבה פחות מאשר על רהיט שחור.

לא רק המים שקופים, גם הברז והכיור

ברזים וכיורים שקופים הם ללא ספק אחד הטרנדים המתחזקים. הם אמנם יקרים יותר, אך היופי של זרימת המים דרך הברז, מצדיקה את ההשקעה.
לעתים, כלי סניטרי אחד דרמטי בחדר הרחצה, שווה יותר מכמה עשרות קישוטים דקורטיביים שרק מוסיפים עומס לחלל כמו חדר רחצה, שמוטב שיהיה סטרילי ומוקפד.

כמה שיותר דרמה: כשתפקיד הזכוכית הוא פשוט לא להפריע

בשנים האחרונות רואים יותר ויותר שולחנות מוגזמים עם רגל דרמטית בתור בסיס. שולחנות שממש לא תרצו להסתיר מאחורי מפה.
במקרה זה, משטח הזכוכית מאפשר שקיפות שמדגישה את העיצוב, שלרוב הוא נסתר. שולחנות שעושים כבוד לרגליים שלהם, לרוב יהיו שקופים. זה יכול להיות החל מפריט בומבסטי כמו עץ מגולף ועד לרגליים שקופות וצבעוניות בחיתוך גיאומטרי.
כאן, בסיס השולחן השקוף משמש כמו חלון הראווה של היצירה. גורם ה"וואו" מובטח. כך גם לגבי שולחנות קפה שמאפשרים אחסון של ספרי עיצוב ופרטי דקורציה ייחודיים.
עוד דרך להשתמש בזכוכית לצורך הדגשה היא באמצעות קמין מודרני. אין כמו מראה אש מאחורי זכוכית כדי להפוך את הפינה המסורתית לעכשווית יותר.

לאוונגרדים ולמקדימי זמנם: ורוד לצד כחול שקוף, זה לגמרי ה-דבר

כשכולם צחקו עליכם כשצבעתם את המטבח בכחול כהה, הם לא לקחו בחשבון שמתישהו זה יגיע למיינסטרים. כך גם לגבי שילוב מוגזם של פרטי זכוכית או אקריליק בצבע.
רוצים ללכת רחוק במיוחד? בחרו בשילובים שאנו פחות רגילים להיתקל בהם: פסטליים עם צבעי יסוד.
מה למשל? ורוד פודרה עם כחול-עז, צבע מנטה עם אדום-בורדו-בוהק, מאט עם בהיר וכן הלאה. מי אמר ששולחן קפה לא יכול להיות בצבע כתום זוהר? בחירה מדודה של פריטים שקופים או חצי-שקופים, יכולה להפוך כל חדר סתמי לנוטף שיק.

לאמיצים ביותר: רצפה שקופה

אם אתם מרחיקי לכת ורוצים לקחת את הטרנד צעד אחד קדימה, וגם אין לכם פחד גבהים תוכלו לבחור ברצפה שקופה. רק זכרו שזה ישפיע על היכולת שלכם להסתובב עם חצאית או שמלה בבית. מה שבטוח, תוכלו לתקשר בעזרת תנועות גוף, בלי לצרוח בבית.