נדמה, שרובנו עוד זוכרים את הימים שבהם "התמסרנו" לשמש הלוהטת, מבלי לחשוב או לדעת את התוצאה ההרסנית שיותיר המנהג הזה בפנינו ובגופנו. נכון, לשמש יש חשיבות ענקית לקיום החיים על כדור הארץ, אלא שבעקבות ההתחממות הגלובלית והעלייה בטמפרטורה הממוצעת של הכדור, הנזקים מחשיפה לא מבוקרת אליה מסוכנים. קרני השמש מזיקות לשכבת העור החיצונית, יוצרות כתמי פיגמנטציה וקמטים, ומובילות עד לכדי דיכוי המערכת החיסונית וסרטן העור. על־פי מחקרים, 80% מהזדקנות העור נגרמת בגלל נזקי שמש, ורק 20% ממנה קשורה לגיל. לכן לא מפליא, שלא אחת העור נראה מבוגר מאיתנו. כדי למנוע את התופעות האלו, עלינו "להתחמש" עם הגיע הקיץ: לא יוצאים החוצה בלי כיסוי ראש רחב שוליים, בלי משקפי שמש טובים ובלי למרוח קרם הגנה טוב על הפנים ועל כל חלק בגוף החשוף לשמש. יש לציין, שהמייק־אפ מהווה שכבת הגנה טובה נוספת לעור הפנים.
2 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
1. לה פררי: מייק־אפ, קונסילר וקוויאר
מותג הקוסמטיקה השוויצרי היוקרתי לה פררי la prairie מציג מוצר מהפכני, שמשלב מייק־אפ וקונסילר עם תמצית הקוויאר הבלעדית של המותג: la prairie SKIN CAVIAR SPF15. במכסה צנצנת הזכוכית נמצא הקונסילר, שמטרתו להסוות כהות ופגמים מתחת לעיניים, והמייק־אפ בצנצנת עצמה. המרקם קל, מועשר בפפטידים, מעניק מראה טבעי ושומר על העור מאיבוד לחות.
מחיר: 1,150 שקל. להשיג: בנקודות מכירה של לה פררי ברשתות ובפרפומריות
2. שיסיידו: קרם לחות ויטלי
חברת הקוסמטיקה היפנית מציגה קרם יום ממצק VITAL PERFECTION. הקרם, עם רמת הגנה SPF 30, מעורר מחדש את הפוטנציאל של העור באמצעות טכנולוגיית ReNeura++TM וקומפלקס קורנאטי. הקרם פועל נגד סימני הזדקנות נראים לעין, מגן מנזקי הקרינה, מחדיר לחויות ומעניק מראה זוהר.
מחיר: 530 שקל. להשיג: ברשתות הפארם השונות
3. פולה בליק: פנינה של קרם
הקוסמטיקאית והמומחית לרפואה טבעית מציגה SUN ACTIVE DEFENSE Demi Make-up. הקרם משלב לחות והגנה, ממצק את העור ומשמש גם כקונסילר. מעניק לעור זוהר ואפקט מתיחה. מיוצר בטכנולוגיית הפנינים, שמונעת חדירת קרני ה־UV לעור, עם מקדם הגנה SPF 50.
מחיר: 180 שקל. להשיג: במרכז לרפואה טבעית פולה בליק ובאתר
4. בובי בראון: מייק־אפ טיפולי ממריץ
INTENSIVE SERUM FOUNDATION -SPF40 הוא מייק־אפ למראה עור בריא וזוהר. מכיל תמצית קורדיספס (פטרייה בעלת סגולות רפואיות משקמות), עם אפקט מיידי על העור. מגיע ב־27 גוונים, מעניק כיסוי מלא ל־12 שעות.
מחיר: 290 שקל. להשיג: בחנויות המותג ובאתר האונליין
5. סמאשבוקס: ארבעה באחד
הקרם Halo Healthy Glow All In One Tinted Moisturizer SPF25 אידיאלי לקיץ, בהיותו משלב מייק־אפ קליל, פריימר, לחות לעור ל־24 שעות והגנה מהשמש עם מקדם הגנה SPF25. מעניק מראה אחיד וטבעי לעור, מגן מסימני הזדקנות עתידיים.
מחיר: 159 שקל. להשיג: בחנויות סמאשבוקס, ברשתות פארם ובאתר
6. סבוקלם: קרם טריפל
קרם פנים ייחודי, משלב לחות, דמי מייק־אפ והגנה מהשמש, עדין ונספג במהירות בעור. בעל מקדם הגנה SPF30, מגן מפני קרני השמש UVA ו־UVB, ומסייע כך במניעת נזקים ארוכי טווח. גוון Light (לייט) מתאים לגוון עור בהיר, ו־Medium (מדיום) לגוון עור שזוף.
מחיר: 96.90 שקל. להשיג: ברשת סופר־פארם, בתי מרקחת, אתר סבוקלם
7. ללין: הגנה לגוף
רשת ללין השיקה קרמי גוף, המשלבים SPF30 הגנה מהשמש. הקרם שנספג במהירות, מועשר בוויטמין E ובפרו־ויטמין B5 ללחות לאורך זמן.
מחיר: 89.90 שקל, להשיג: בחנויות הרשת ובאתר
8. 417: תרסיס ביוטי
נוסחה טבעונית להגנה מהשמש וממזהמי סביבה עם מקדם הגנה של SFP50. לא נוסה על בעלי חיים, ללא פרבנים. לשימוש במהלך היום וגם למניעת נזק מהאור הכחול, שנפלט ממסכי המכשירים האלקטרוניים.
מחיר 126 שקל, להשיג: ברשת סופר־פארם
9. ליראק פריז: סטיק הגנה לעיניים
הסטיק SUNISSIME מספק הגנה ייעודית לאזור העיניים מפני השמש SPF50+ ובעל אפקט אנטי אייג'ינג, למניעת קמטים וכתמים סביב העיניים. בעל גוון נייטרלי, המטשטש כהויות מתחת לעיניים. ניתן לשימוש כקונסילר או כסטיק להגנה מכתמי פיגמנטציה. מתווסף לתכשירי ההגנה של המותג לעור הפנים.
מחיר: 179 שקל. להשיג: באתר ואצל קוסמטיקאיות ורופאים מורשי ליראק
10. קליניק: קרם סופר דיפנס
Superdefense הוא קרם לחות עם מקדם הגנה SPF25. מעורר, מתקן ומגן על העור מקרינת UV, רדיקלים חופשיים, אבק ופולן. מעורר סימני עייפות שעל העור, ללא שומן. מכיל קפאין וויטמינים C ו־E.
מחיר: 275 שקל. להשיג: בחנויות המותג ובאתר
11. אסתי לאודר: מייק־אפ מגן ומטפח
מייק־אפ Futurist Hydra Rescue Moisturizing Foundation SPF45 מכסה בצורה מושלמת את עור הפנים, בעל אפקט טיפוח לשעות ארוכות. מועשר בקומפלקס המים IonCharged נוסף על טכנולוגיה פרוביוטית ותמצית זרעי צ'יה. מספק הגנה מקרני UVA/UVB. מגיע ב־9 גוונים.
מחיר: 220 שקל. להשיג: בחנויות המותג ובאתר.
12. לה ראש פוזה: לחות ורכיבי אנטי אייג'.
מותג הדרמו־קוסמטיקה הצרפתי לה רוש־פוזה מרחיב לקיץ 2022 את סדרת מוצרי השמש שלו, אנתליוס, ומשיק קרם הגנה SPF50. הקרם, ANTHELIOS AGE CORRECT, משלב רכיבי אנטי אייג'ינג, מפחית סימני הזדקנות, מעניק לחות והגנה מהשמש. מגיע עם גוון וללא גוון.
מחיר: 149 שקל. להשיג: ברשתות הפארם, בתי מרקחת ואתרי המכר
13. וישי: טכנולוגיה חדשנית.
מותג הדרמו־קוסמטיקה וישי מרחיב את סדרת מוצרי השמש קפיטל סוליי, ומשיק תחליב הגנה מהשמש אנטי אייגי'נג, UV-AGE DAILY SPF50. באמצעות טכנולוגיה חדשנית. המוצר, שאינו שומני, מטפח את העור, מסייע בהפחתה של הופעת קמטים וסימנים הנגרמים מקרני UV. בעל פטנט NETLOCK: שכבה דקה של מסננים לגימור.
מחיר: 129 שקל. להשיג: בבתי מרקחת ואתרי המכר
14. דוקטור עור - BB CREAM RENEW OR
קרם לחות אנטי אייג'ינג רב־תכליתי, המעניק לעור לחות, הגנה מפני קרני השמש SPF30 וכיסוי אחיד ומושלם. רכיבי אנטי אייג'ינג מסייעים בטשטוש כתמי עור ומגינים מנזקי האור הכחול הנפלט מהמסכים. מגיע בשלושה גוונים.
מחיר: 164.90 שקל. להשיג: ברשתות הפארם, בתי מרקחת ובאתר
2 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
15. איב סאן לורן
מותג המעצבים הבינלאומי Yves Saint Laurent מציג מוצר טיפוח והגנה מהשמש: IRTHIN UV DEFENDER. לתחליב במרקם האוורירי מקדם הגנה SPF50+ וכן הגנה מפני קרינת UVA/UVB וזיהום אוויר. כולל סינרגיה ייחודית של קליפת לימון, שמכילה שמנים אתריים, ויטמין C וניאצינאמיד 100% טהור, שמסייעים בחיזוק מחסום ההגנה של העור מגורמים חיצוניים תוקפניים.
מחיר: 270 שקל. להשיג: בסופר־פארם ובאתר
16. מיקרו פילר בתוך הקרם
לוריאל פריז מרחיב את סדרת האנטי־אייג'ינג רויטליפט פילר ומשיק את קרם הלחות "רויטליפט פילר", קרם ליום עם 50SPF, שמכיל פורמולה חדשה, שכוללת חומצה היאלורונית מסוג מיקרו־פילר (MICRO – FILLER), שמורתו למלא קמטים ולהשיב נפח לעור הפנים. מגן גם מקרינות UVB ו־UVA. מרקם ללא גימור שומני, מתאים לכל סוגי העור.
מחיר: 110 שקל. להשיג: ברשתות הפארם וברשתות שיווק
17. לנקום: מגן מזיהום עירוני.
UV EXPERT הוא קרם הגנה של לנקום עם SPF50, שמסייע לעור להתגונן מפני המזיקים לו, כגון קרינת UV וזיהום עירוני. תוכנן במיוחד למזג אוויר חם ולח.
מחיר: 220. להשיג: ברשתות הפארם ובאתר
18 נוקס: זעפרן על העור
NUXURIANCE ULTRA NUXE הוא קרם לחות אנטי אייג'ינג לפנים במרקם עשיר, שמזין את העור ומעניק לו הגנה גבוהה מפני קרני UVA/UVB. עם SPF20. מכיל קומפלקס רכיבים ממקור צמחי, בהם זעפרן, בוגנוויליה וכורכום.
מחיר: 310 שקל. להשיג: ברשתות הפארם ובאתר

מהפכה נרתיקית הטיפולים המתקדמים בעולם ליובש נרתיקי, לבריאות נרתיקית לחיזוק הוולנס הנשי

ד"ר פאני בר לוי, מומחית בגינקולוגיה וחלוצת הטיפולים האסתטיים-וגינליים בישראל
המהפכה התפיסתית העולמית סביב גיל המנופאוזה והשאיפה הנשית לחיות חיים מלאים ומספקים גם בגיל השלישי, איפשרה את השיח החופשי והמעז על בריאות הנרתיק.
המונח וולנס נשי קיבל לגיטימציה והוא מתאר נשים שרוצות ליהנות מהחיים, ליהנות מיחסי מין בריאים, ולא להיכנע להשפעות של הירידה באסטרוגן הנשי והיעדר ווסת. ד"ר פאני בר לוי, מומחית בגינקולוגיה וחלוצות הטיפולים האסתטיים-וגינליים בישראל, מסבירה כי אחת התופעות הכי חזקות בגיל המנופאוזה הינה יובש נרתיקי, שהוא מצב רפואי עם השלכות רבות, החל מכאבים ביחסי מין, אי נוחות, גרד, מבוכה ואף דלקות חוזרות.
אם במשך שנים, נשים התביישו לשתף ולטפל, ונמנעו מקיום יחסי מין בשל הכאבים הנלווים, או סבלו את חוסר הנוחות הכללי, הרי שכיום נשים לא מוכנות לקבל את עצירת החיים בגיל צעיר, והן רוצות את האינטימיות הנשית שלהן בחזרה.
את המהפכה הזו איפשר תחום האסתטיקה הווגינלית. והכוונה אינה רק להיבט האסתטי, אלא שימוש בטכנולוגיות שפותחו לתחום האסתטיקה,המאפשרות טיפול הולם בווגינה, החזרת הבריאות הנרתיקית, הנוחות, הביטחון העצמי הנשי.
הטיפולים העכשוויים ביותר מבוססים על שילוב של הכלים המתקדמים ביותר:
כמו בתחומים אחרים, גם כאן ניכרת תרומתן של נשות הוליווד כמו גווינית פאלתרו ושחקניות קולנוע מובילות, שמקדמות את המהפכה הנשית כחלק מהוולנס הנשי המשוחרר והעדכני.
לייזר CO2- מאפשר טיפול ביובש נרתיקי, תוך פעולת מיצוק והצרת הנרתיק.
הזרקת חומצה היאלורונית- החדרה ממוקדת של לחות לעור, במטרה להתגבר על היובש בנרתיק ולהשיב לו נפח חסר ולהחזיר לו את החיוניות בתחושה ובמרקם.
טיפול באמצעות גלי רדיו – פעולת גלי הרדיו הפרקציונליים יוצרת הן כיווץ והשבת החיוניות של הואגינה, ובתוך כך גם את היובש הנרתיקי שמחמיר עם הגיל. טיפול PRP וגינלי – בבסיסו שימוש בפלסמה של הדם העצמי של המטופלת. הטיפול שכבש תחומים רבים ברפואה, מיושם גם בבריאות הנרתיק.
הטיפולים מבוצעים במרפאה, לא מצריכים זמן החלמה ומאפשרים לחזור לפעילות מיידית בתום הטיפול.
www.drbarlevy.co.il טלפון: 077-8051320
ד"ר פאני בר לוי

מה עושים עם הקרינה הזאת?

1. נמנעים מחשיפה לשמש בין 10 בבוקר לחמש אחר הצהריים. זוכרים, כי גם מי שנמצא במקום מוצל חייב להגן על עצמו, כולל בתוך המכונית.
2. בוחרים קרם הגנה של חברה מוכרת ואמינה, שמים לב למקדם הגנה גבוה, ומוודאים שהקרם כולל גם הגנה מקרני UVA, UVB.
3. מחדשים את המריחה בהתאם לסוג העור ולמידת ההגנה של הקרם.
4. זוכרים, ששום קרם הגנה לא עמיד במים.
5. נכנסים לשיגרת טיפוח של קיץ: בכל שעה ביום, בכל יציאה מהבית, מורחים קרם הגנה על הפנים (אחרי סרום וקרם יום) ועל יתר חלקי הגוף החשופים. מעליו מורחים את המייקאפ.

יחי ההבדל:

1. קרינת UVB: גורמת לנזקי שמש מיידיים, החל מאדמומיות ועד שריפה של העור.
2. קרינת UVA: חודרת לשכבות העמוקות יותר
של העור וגורמת לנזקים ארוכי טווח, כמו הזדקנות עור מואצת, כתמים כהים וקמטים. פוגעת בעור
בכל עונות השנה.
3. SPF: ראשי התיבות Sun Protection Factor הן המדד הנפוץ לקביעת רמת ההגנה של תכשירי ההגנה מהשמש. המספר הוא אורך הזמן שבו התכשיר מגן על העור מפני כוויות השמש, הנגרמת מקרינת UVB, בהשוואה לזמן שבו העור מאדים ללא הגנה. למשל, אם הזמן שלוקח לעור רגיל ללא הגנה להאדים הוא 20 דקות, שימוש בתכשיר עם מקדם הגנה 15 יאריך את משך הזמן עד שהעור יאדים פי 15, ויספק הגנה למשך כ־5 שעות. לכן עדיף קרם עם SPF גבוה.