יוניליוור מתכננת לפצל את חטיבת הגלידות שלה, הכוללת מותגים כמו בן אנד ג'ריס ומגנום, ולהפוך אותה לעסק בפני עצמו, כך לפי דיווח בסוכנות רויטרס. המהלך המתוכנן הוא חלק מהמאמצים של ענקית מוצרי הצריכה להוריד בעלויות, תוכנית שתוביל לקיצוץ של 7,500 משרות.
ביוניליוור הודיעו כי הפיצול יצא לדרך באופן מיידי, והמהלך יושלם עד סוף 2025. לאחר הפיצול התחזית היא לצמיחה של כ-5% במכירות ושיפור קל בשולי הרווח. עוד ציינו בחברה כי המטרה היא "להפוך לחברה פשוטה וממוקדת יותר". עוד הוסיפו כי המהלך יעניק לה "גמישות תפעולית ופיננסית לצמוח". ההכנסות של חטיבת הגלידות עמדו בשנה שעברה על 7.9 מיליארד אירו.
1 צפייה בגלריה
יוניליוור
יוניליוור
יוניליוור
(צילום: חיים הורנשטיין)
התוכנית הכוללת אמורה להוביל לחסכון של בסביבות 800 מיליון יורו (869 מיליון דולר) בשלוש השנים הבאות, וכאמור תשפיע על 7,500 משרות ברחבי העולם. החברה מעסיקה 128 אלף עובדים.
בחודש שעבר דיווחה יוניליוור, שבבעלותה גם מותגים כמו סבון דאב ודאורדורנט רקסונה, על ירידה של 15% במכירות ברבעון הרביעי באינדונזיה, וזאת בשל חרם צרכנים על מותגים מערביים הנתפסים כתומכים בישראל. באותו הזמן דיווחה החברה גם כי עבור 2023 נרשמה ירידה של 15% ברווח הנקי ל-7 מיליארד דולר. המנכ"ל היין שומאכר הודה כי "הביצועים צריכים להשתפר". עם זאת ציין כי החלו לעבוד על תוכניות לעשות זאת. "אנחנו בשלבים הראשונים ויש הרבה עבודה לעשות, אבל אנחנו מתקדמים במהירות ובדחיפות להפוך את יוניליוור שעסק שהמייצר ביצועים טובים באופן קבוע", אמר.
חטיבת הגלידות של יוניליוור עלתה לא מעט לכותרות, זאת לאחר שב-2022 הודיעו בבן אנד ג'ריס על סירובם למכור בהתנחלויות. בעקבות התנגדותה של יוניליוור לכך וניסיונותיה למכור את המותג בארץ לזכיין אבי זינגר, הגיש המותג בצעד נדיר תביעה נגד החברה האם.