הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים אישרה להפקדה תוכנית להקמת מבני מעונות סטודנטים חדשים, בצמוד לקמפוס האוניברסיטה ובית החולים הדסה עין כרם. התוכנית מציעה את הרחבת שטחו הבנוי של קמפוס המעונות הקיים, תוך החלפת 170 החדרים הקיימים בכ-900 חדרים חדשים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
התוכנית הינה על שטח כולל של כ-24 דונם, והיא כוללת הקמת 15 מבני מעונות סטודנטים חדשים, אשר יחליפו את המעונות הקיימים, תוך התאמה לצרכי הסטודנטים ולסטנדרטים תכנוניים עדכניים. כמו כן, יוקם מבנה נוסף לטובת שירותים נלווים לרווחת הסטודנטים לרבות מינימרקט, בית קפה, חדר כושר, מעון יום וגני ילדים, חדרי לימוד משותפים, חדר כביסה וחדרי התכנסות ומפגש.
1 צפייה בגלריה
הדמיה של מתחם המעונות החדש באוניברסיטה העברית
הדמיה של מתחם המעונות החדש באוניברסיטה העברית
הדמיה של מתחם המעונות החדש באוניברסיטה העברית
(באדיבות פלסנר אדריכלים)
הוועדה הדגישה את חשיבותו הרבה של שיתוף הפעולה בין האוניברסיטה העברית לבית החולים הדסה, לעיר ירושלים וליישובי האזור, כבית חולים אוניברסיטאי חשוב ללימודי רפואה ומחקר רפואי ברמה בין-לאומית. לצד זאת, ציינה הוועדה את החשיבות בשמירה על ערכי הנוף והטבע המשיקים לבינוי המוצע בתוכנית, ובמסגרת החלטתה בחרה הוועדה בחלופה שאינה מציעה בינוי בשטחים הפתוחים ובכך מייצרת איזון ראוי בין הצורך במתן מענה למעונות סטודנטים, שמירה על בינוי מרוכז ויעיל, ושמירה על ערכי השימור הטבעי של המתחם.
שירה תלמי-באבאי, מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, אמרה כי "על רקע מחירי הדיור המאמירים, ישנה חשיבות גבוהה לחדרי מעונות המאפשרים לסטודנטים מכל הארץ ללמוד ולהתגורר בירושלים, להכיר את בירתם וליהנות ממוסדות הלימוד הטובים בעולם".
ישי פרנקל, סגן נשיא ומנכ"ל האוניברסיטה העברית: "הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית הינה הפקולטה המבוקשת והאיכותית ביותר בישראל בתחום לימודי הרפואה. שיתוף הפעולה בין החוקרים המובילים של האוניברסיטה לבין מיטב הרופאים הבכירים בהדסה עין כרם מעניק לסטודנטים רמת לימודים גבוהה ושיטות הוראה מתקדמות".