אלחנן טננבוים, שבעבר פותה להשתתף בעסקת סמים שבמהלכה נחטף ללבנון והועבר לידי חיזבאללה, בחובות של כ-220 אלף שקל. כך נודע ל-ynet. טננבוים הגיש לאחרונה לממונה על הליכי חדלות פירעון בקשה להיכנס להליך חדלות פירעון ולפעול לשיקומו. זאת, באמצעות עו"ד סנדה לירום.
על פי הנטען, חובותיו לרשויות המס עומדים על כ-170 אלף שקל וחובו בגין תיקי הוצאה לפועל עומדים על כ-50 אלף שקל. המטרה של טננבוים לקבל בתוך כחצי שנה הפטר הפוטר אותו מחובותיו לאור גילו ומצבו.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
אלחנן טננבוים
אלחנן טננבוים
אלחנן טננבוים
(צילום: מוטי קמחי)
השבוע, ביום שלישי, אישר הממונה את בקשתו, הורה על מתן צו לפתיחת הליכים בעניינו של טננבוים ומינה לו את עו"ד עאזם פיראס כנאמן ליישום הליכי חדלות הפירעון. בעקבות הצו שהוצא לבקשת טננבוים, לא ניתן לפתוח בהליכים משפטיים כנגדו והליכים קיימים כנגדו מוקפאים. כמו כן לא ניתן לפתוח בהליכי גבייה של חובות עבר נגד טננבוים או להמשיך בהליכי גבייה שטרם הושלמו.
טננבוים (74) השתחרר מצה"ל בדרגת אלוף משנה, נחטף ללבנון בשנת 2000 לאחר שהסתבך בעסקת סמים והוחזק בשבי חיזבאללה. בשנת 2004 הוא שוחרר במסגרת עסקת חילופי שבויים והוחזר לישראל. מאז השתחרר מהשבי עבד טננבוים כנהג מונית. בשנת 2016 נגזרו על טננבוים שישה חודשי עבודות שירות בשל עבירות מס והוטל עליו קנס כספי מאחר שלא הגיש דוחות מס כדין. בגזר הדין נכתב אז כי טננבוים צירף מכתב בו טען כי פעל לטובת המדינה, "היה בדרגת אל"ם, נשבה על ידי חיזבאללה בגלל טעויות שעשה והוחזר לישראל".
2 צפייה בגלריה
עו"ד לירום סנדה
עו"ד לירום סנדה
עו"ד לירום סנדה
(רועי פלדה)
בראיון שהעניק לידיעות אחרונות בעבר, אמר כשנשאל מה הכי חשוב לו שידעו: "שלא בגדתי במדינת ישראל. מעולם לא סיפרתי, גם כשהייתי במצבים הכי קשים, דברים שחשבתי שיזיקו לביטחון המדינה". בעבר התראיין וציין שהיו לו בעיות הימורים ונקלע לחובות. עם מתן הצו לפתיחת הליכים השבוע ועד מתן הצו לשיקום כלכלי, טננבוים מעוכב יציאה מן הארץ ועליו לשלם לטובת נושיו לקופת הנושים סכום של 600 שקל בחודש.
עו"ד סנדה מפירמת עורכי הדין LS המייצג את טננבוים מסר בתגובה: "בשנת 2000 עבר מרשי אירוע דרמטי ומטלטל אשר שינה את חייו לנצח וכלל את חטיפתו בידי החיזבאללה, החזקתו בשבי במשך 3.5 שנים ושחררו במסגרת עסקת שבויים. עם שחרורו, במקום לחזור לחיק משפחתו, הוא הועבר למתקן חקירות של השב"כ ועבר שם במשך חודשים חקירות קשות מאוד. מדינת ישראל סירבה להכיר בו כנפגע פעולות איבה ולסייע לו כספית עם קצבאות והוא ניסה בלית ברירה וחרף גילו המתקדם לעבוד כנהג מונית על מנת להתפרנס ולשרוד.
"מצבו הנפשי מתדרדר מיום ליום והוא זקוק לסיוע אותו הוא לא קיבל מהמדינה. בימים אלה פנה מרשי להליך של חדלות פירעון, שיקום והבראה כלכלית במטרה לקבל הפטר מחובותיו ולפתוח דף חדש בגיל 74. כולו תקווה כי המדינה שאליה עיקר חובותיו (רשויות המס) תכיר בו ותאפשר לו לחיות בכבוד את שארית חייו ללא עיקולים וללא הגבלות".