עיריית ת"א מתכננת לייקר את עלות המנויים למרכזי הקאנטרי שהיא מפעילה: המחירים בחמשת המרכזים שלה ברחבי העיר יעלו בעד כ-25% (המחירים במרכזים ביפו, דרום ומזרח העיר, נמוכים ממחירי מרכז וצפון העיר), אחרי אישור התקציב. בת"א יש 11 מרכזי קאנטרי ו-3 קייציות שמסובסדים על ידי העירייה.
אביבית, לקוחה של הקאנטרי בארלוזורוב קיבלה הודעה מהמרכז לפיה המחירים יעלו השנה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
התקנון של קאנטרי ארלוזורוב בו נכתב על העלאת המחירים הצפויה
התקנון של קאנטרי ארלוזורוב בו נכתב על העלאת המחירים הצפויה
התקנון של קאנטרי ארלוזורוב בו נכתב על העלאת המחירים הצפויה
גם אביהו, גמלאי ולקוח של הקאנטרי בחשמונאים סיפר ל-ynet: "עיריית ת"א הודיעה לקאנטרי קלאב שאנחנו מינויים לו שהיא מתכוונת להעלות את מחירי המנויים של הקאנטרי שבבעלותה בכ-25% בבת אחת, החל מהחודש הבא. כחודש לאחר הבחירות. זאת, לאחר שהודיעה לפני כשנה שהיא 'נלחמת ביוקר המחיה' והורידה את העלות ב-15%.
"גיליתי את זה כשהלכתי לחדש את המינוי ב-27 מרץ, ונתנו לי את המחיר הישן. כיוון שרציתי לשאול משהו את אשתי, לא חידשתי אותו באותה הזדמנות. הגעתי שוב לחדש מינוי כעת, ולפתע אמרו לי שהמחיר עולה.
"אנחנו זוג גמלאים. שילמנו 5,304 שקל לשנה בשנה שעברה. המחיר החדש שנמסר לנו הוא 6,640 שקל. עליה של 25.1%. לפי מחירונים שקיבלנו, מינוי לזוג +2 למשל, יתייקר בכ-18%.
"מנהל הקאנטרי אמר לי שכיוון שהמחירון החדש עדיין לא אושר במועצת העיר, אז אי אפשר להאריך את המינוי בשנה שלמה, אלא רק בתשלום חודשי, כדי שיוכלו להעלות את המחיר באמצע השנה לאחר אישור מועצת העיר (בעירייה מסרו שהמידע שנמסר לא נכון, והוא יכול לשלם על מינוי לשנה, ואת התוספת יוסיף כשתהיה התייקרות).
2 צפייה בגלריה
המחירון הישן של מרכזי הקאנטרי בבעלות עיריית תל אביב
המחירון הישן של מרכזי הקאנטרי בבעלות עיריית תל אביב
המחירון הישן של מרכזי הקאנטרי בבעלות עיריית תל אביב
"לא שכחנו שלפני כשנה התמלאה העיר בשלטי חוצות של עיריית תל אביב בו הכריזה כי היא נלחמת ביוקר המחיה ותוזיל את המינוי לקאנטרי קלאב שבבעלותה בחשמונאים ב-15%, ואכן כך היה. לא דובר על הנחה זמנית או מבצע.
"והנה, עכשיו מודיעים לנו שהעירייה מעלה את התעריפים ב-25% - כלומר המחיר יהיה גבוה ב-10% מהמחיר טרם הנחת הבחירות. כנראה שהבחירות הסתיימו אז אפשר להעלות מחירים, אבל עליית מחיר של 25% בשנה היא קיצונית ולא סבירה, ובוודאי לא של גוף ציבורי".
לפי המחירון החדש של קאנטרי חשמונאים: זוג פלוס שני ילדים ישלם 9,120 שקל לשנה לעומת 7,259 שקל בשנה שעברה. יחיד מבוגר בן 36 ומעלה ישלם מעתה בשנה 4,490 שקל, כולל שבת וחג. צעיר ישלם 3,750 שקל לשנה, גמלאי 3,750 שקל לשנה, חייל 3,050 שקל לשנה, חייל משוחרר 3,330 שקל לשנה, סטודנט ישלם 3,390 שקל לשנה.
מעיריית תל-אביב יפו נמסר בתגובה: "עדכון תעריפי הקאנטרים ייעשה כחלק מהערכות העירייה לצמצומים בתקציב 2024 כתוצאה מההשלכות התקציביות נוכח המצב הכלכלי במשק וכנגזרת ישירה של מלחמת חרבות ברזל. עיריית תל אביב-יפו היא גוף אחראי על כן בראיה רוחבית שמחייבת ניהול אחראי של תקציב העירייה אנחנו נערכים להתכנסות תקציבית. נדגיש כי התעריפים יתעדכנו רק לאחר אישור המועצה ובכל מקרה יהיו דומים לתעריפים הנגבים ברשויות מקומיות אחרות".