לאחר ההתפטרות של מנהלת רשות החברות הממשלתיות מיכל רוזנבוים, שתקפה את השר דודי אמסלם שממונה על הרשות וכן את התנהלותו של ראש הממשלה שלא "ריסן את השר", אמסלם הודיע הבוקר (רביעי) כי ימנה את יעקב (ינקי) קוינט, שמכהן כיו"ר מקרקעי ישראל, לממלא מקום מנהל רשות החברות.
"בהמשך להתפטרותה של מנהלת רשות החברות הממשלתיות הגב' מיכל רוזנבוים ולאחר היוועצות עם נציב שירות המדינה, השר לשיתוף פעולה אזורי דודי אמסלם החליט למנות באופן זמני את יעקב (ינקי) קוינט למנהל רשות החברות הממשלתיות עד לבחירת מנהל קבוע", הודיע השר.
2 צפייה בגלריה
ועידת הנדל"ן
ועידת הנדל"ן
ינקי קוינט
( צילום: עוז מועלם)
"יעקב קוינט, שמכהן כעת כיו"ר רשות מקרקעי ישראל, ימלא במקביל את התפקיד עד לבחירת מנהל קבוע לרשות. יעקב קוינט כבר שימש בעבר כמנהל רשות החברות הממשלתיות בשנים 2017-2020, ועשה את עבודתו נאמנה. השר אמסלם מבקש לאחל לינקי הצלחה רבה בתפקיד, ובטוח שזו הבחירה הנכונה והמקצועית ביותר, לעת הזו".
קווינט (50) כבר ניהל את רשות החברות הממשלתיות בין השנים 2017 ל-2020 אולם התפטרותו בשל מינויו למנהל רשות מקרקעי ישראל הותירה את הרשות ללא מנהל קבוע במשך חודשים ארוכים. בעקבות זאת מונה זמנית לממלא מקום מנהל הרשות מנכ"ל משרד האוצר רם בלינקוב עד למינויה של מיכל רוזנבוים למנהלת על ידי שר האוצר לשעבר אביגדור ליברמן. יצוין שקווינט לא ביטל את נבחרת הדירקטורים למרות לחצים של השר הממונה על הרשות דוד אמסלם לבטלה או לעקוף אותה.
2 צפייה בגלריה
מכיל רוזנבוים, דודי אמסלם
מכיל רוזנבוים, דודי אמסלם
מכיל רוזנבוים, דודי אמסלם
(צילומים: יח"צ, רפי קוץ)
מנהלת רשות החברות הממשלתיות, רוזנבוים, הודיעה בשבת לראש הממשלה נתניהו על החלטתה להתפטר מתפקידה, משום שלדבריה היא לא תוכל עוד לבצע אותו כהלכה. זאת, לאחר המאבקים הממושכים שהיו לה עם גורמים בממשלה, ובראשם דודי אמסלם, השר שאחראי על רשות החברות.
במכתב התפטרותה לראש הממשלה נתניהו היא כתבה: "כשכך פועל ראש הממשלה, אין להתפלא שלא קם אף גורם אחר שירסן את השר ויפעל להגנת השירות הציבורי".
בשיחה עם ynet הסבירה רוזנבוים: "מ-1 בינואר רשות החברות תעבור ממשרד האוצר למשרד לשיתוף פעולה אזורי שבו מכהן השר דוד אמסלם ולאחר שלא הצליח להשתלט עלי, הוא ישתלט כך על כל החברות הממשלתיות וימנה את מקורביו לדירקטורים. לא אוכל לשאת באחריות למצב הזה".