המשק במצב מלחמה, אבל שטראוס מעדיפה לשמור על רווחיות: הקבוצה דיווחה היום (שני) כי תפטר עובדים ותייקר רבע ממוצרי החברה. שיעור ההתייקרויות מגיע ל-25%.
בין היתר יתייקרו שמן זית יד מרדכי ב-25%, שוקולית וקקאו ב-10%, שוקולד פרה וספלנדיד ב-12%-14%, שוקולד חלב ב-14%, מארז 4 פרה מריר ב-12%, מיני מקופלת ב-9%, פסק זמן, מקופלת וכיפכף ב-4%-9%, מוצרי מאפה ב-8%-14%, פריכיות אנרג'י עם שוקולד ב-5%-7%, ממתקים (לא כולל מסטיקים) ב-10%-14%, משקאות קפה טו גו ב-12%, חומוס אחלה וטחינה ב-3%-6%, תפוצ'יפס ב-6%, צ'יטוס ודוריטוס ב-2%-10%, קוואקר ב-5%-6.5% וחטיף סבבה בוטנים ב-9%.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
שוקולית, פסק זמן, חומוס אחלה, דוריטוס
שוקולית, פסק זמן, חומוס אחלה, דוריטוס
שוקולית, פסק זמן, חומוס אחלה, דוריטוס
(צילום: יח"צ שטראוס)
ההתייקרות תיכנס לתוקף בפברואר עבור הקמעונאים. לרובם יש מלאי, כך שלצרכנים ההתייקרות תיכנס לתוקף מאוחר יותר, למעט בסלטי חומוס וטחינה. לפי שטראוס, ייצור המוצרים התייקר משמעותית בשל העלייה במחירי חומרי הגלם, ועליית המחירים "מפצה על כך רק באופן חלקי".
בהודעה שהוציאה החברה נכתב כי "בעקבות עלייה של עשרות אחוזים במחירי חומרי הגלם בשנה האחרונה, וביניהם חמאת ועיסת קקאו (+88%), טחינה (+30%), סוכר ושמן זית (+60%), שהיקף ההשפעה שלה מוערך ביותר מ-100 מיליון שקלים במונחים שנתיים, החברה תעלה מחירים לקמעונאים בשיעור ממוצע של כ-1.7%". כן מסרו בחברה כי יש התייקרות בתפוחי אדמה והיה גם קושי בגישה לשדות בשל המלחמה. כמו כן, מוצרי שמן זית התייקרו אצל רוב החברות בשל מחסור עולמי. יש גם מחסור על המדפים בשמן זית ישראלי.
שטראוס מסרה שלא תייקר בין היתר את מוצרי יטבתה, דנונה, מילקי, קפה נמס עלית, קפה טורקי, קפסולות, דבש יד מרדכי, סלטי הירקות הטריים ומוצרי "טעם הטבע".
2 צפייה בגלריה
שי באבד, עופרה שטראוס
שי באבד, עופרה שטראוס
שי באבד, עופרה שטראוס
(צילומים: יח"צ הרשות השנייה, שאול גולן)
כן נמסר כי דירקטוריון החברה אישר מהלך של פיטורי כ-150 עובדים מהשכבות הניהוליות, המכונה "התייעלות ארגונית של הקבוצה".
משטראוס נמסר גם כי המהלך ייצא לפועל "בהמשך למספר מהלכי התייעלות אותם ביצעה החברה בשנה האחרונה. מטרתה של התכנית הינה המשך התייעלות וחיסכון תוך התאמת המבנה הארגוני של הפעילות בישראל לאסטרטגיה של הקבוצה ולסביבה המאקרו כלכלית. עיקר ההתייעלות תגיע מצמצום בשכבות הניהוליות, ולא תכלול עובדים שפונו מבתיהם או כאלו המשרתים במילואים. החברה מעריכה, כי יישום התוכנית צפוי להביא לחיסכון שנתי המוערך בכ-45 עד כ-55 מיליון שקל".
נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס שי באב"ד מסר: "אנחנו מודעים למצב המורכב, ולכן העלאות המחירים הן המינימליות ההכרחיות במציאות העסקית הנוכחית. מהלכי המיקוד וההתייעלות בתוך החברה יאפשרו לנו להביא להמשך השקעה בתשתיות ובצמיחה עתידית. בשנת 2023 השקענו מאות מיליוני שקלים, בכלל המפעלים ובשרשרת האספקה שלנו בכל רחבי הארץ ונמשיך כך גם השנה מתוך מחויבות לייצר בטחון תזונתי ככלל, ובזמן מלחמה בפרט".