הטריק בוטל: אסוס חסמה את אופציית התשלום ברובל לישראלים, אחרי צניחה בשער המטבע הרוסי. מי שנכנס לאתר הטורקי של אסוס לא יכול יותר להזמין במטבע הרוסי, אלא רק בפאונד ודולר.
כבר שנתיים שישראלים גילו את הטריק: קנייה באתר הטורקי של אתר האופנה אסוס שנעשית במטבע הרוסי - היא הזולה ביותר מכל השילובים האפשריים באתר, וכשמוסיפים לזה את קוד ההנחה לישראלים IL17 - זה יוצא עוד יותר זול.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
וכן, אפשר לשלוח ככה לארץ בלי שום בעיה, ועם כפל מבצעים, כשיש למשל 25% על כל האתר. אבל החגיגה הסתיימה, ככל הנראה בעקבות צניחת שער הרובל בשל המלחמה באוקראינה, ולא ברור אם רק לישראלים או גם לטורקים, ואם האופציה בוטלה באופן זמני או סופי.
איך זה עבד עד כה? היה צורך לשנות בהגדרות האתר את שם המדינה לטורקיה, ואז הייתם מגיעים לאתר אסוס שמיועד לצרכנים טורקים, מלקטים פריטים באתר ובוחרים תשלום במטבע רובל. בעוד שבעבר 75 דולר היו סביב 5,800-5.600 רובל, עכשיו הם שווים 7,704 רובל, פער של 33%, כך שהקנייה שממילא הייתה זולה מאוד לעומת קנייה באתר הבריטי ובחירה בשקל, דולר או ליש"ט, הפכה למשתלמת עוד יותר.
רק אתמול המליצו קבוצות בפייסבוק לקנות ככה באסוס, במיוחד עכשיו כשהכל זול מתמיד ולחגוג את ההתרסקות של המטבע. היום האופציה נחסמה כאמור.
3 צפייה בגלריה
הסטורי של ליאת ביטן
הסטורי של ליאת ביטן
הסטורי של ליאת ביטן
(צילום מסך)
3 צפייה בגלריה
הסטורי של ליאת ביטן
הסטורי של ליאת ביטן
(צילום מסך)
ליאת ביטן, סטייליסטית ובלוגרית אופנה שמתמחה בקניות אונליין, מתאבלת על האובדן: "אין לנו מושג מה קרה. אולי חוסמים את הרוסים ואולי זה קשור לצניחה בשער הרובל. זה עצוב מאוד כי זה המטבע המשתלם מכל המטבעות. בחנות הטורקית יש מלאים שונים ומחירים טובים. אם החלפת המטבע לרובל המחיר יורד עוד יותר, ועם הנחת 17% לישראלים אז בכלל. אני מזמינה 6-4 פריטים ב-200 שקל. כשאני קונה באסוס, אני מסתכלת על פריט בישראל, בארה"ב ועוד. ההפרשים משמעותיים, ומגיעים לחצי מחיר. זה כל כך משמעותי שיש דברים כמו מותגים שלא אקנה מאסוס, כי לא אשלם מע"מ. אלך לשבת על זה ואנסה למצוא אופציה זולה אחרת. טורקיה הייתה זולה בפער אז זה קשה, אבל נחפש מדינה אחרת שזולה להשתלט עליה. אני על זה".