המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו הערב (ו') בירידות שערים: נאסד"ק מחק 1.9% (לאחר שאיבד כבר קרוב ל-3% מוקדם יותר במסחר), S&P 500 איבד 0.8%, ודאו ג'ונס ננעל בירידה של 0.2%. המסחר התנהל לאורך רוב שעות המסחר בירידות חדות, על רקע דו"ח התעסוקה החלש ובצל התפשטות האומיקרון לאחר הודעת ארגון הבריאות העולמי שלפיה זן הקורונה מדבק יותר מהצפוי והתפשט ל-38 מדינות. בסיכום שבועי, המדדים המשיכו להיצבע באדום: דאו ירד ב-0.9% ורשם ירידה זה השבוע הרביעי ברצף; S&P 500 ירד השבוע ב-1.2%; ונאסד"ק השלים ירידה שבועית של 2.6%.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
במקביל, קרן המטבע הבינלאומית (ה-IMF) מפצירה בבנק המרכזי של ארה"ב לזרז את צמצום הסיוע, בשל החשש להתגברות האינפלציה בארה"ב ומכאן בשאר העולם. בקרן נימקו: "התוצר בארה"ב מתקרב לתקופה שקדמה למגפה, שוק העבודה מצומצם והלחץ האינפלציוני שם גובר בהשוואה לכלכלות מתקדמות אחרות כמו בגוש האירו".
1 צפייה בגלריה
וול סטריט בורסה בורסות קורונה
וול סטריט בורסה בורסות קורונה
וול סטריט בורסה בורסות קורונה
(צילום: AFP)
הנפט הגולמי מסוג WT ירד היום ב-0.4% (24 סנט) ונקבע על 66.3 דולר לחבית. בסיכום השבוע, איבד הזהב השחור מערכו 2.8%.
מוקדם יותר היום: אכזבה גדולה מדו"ח התעסוקה החודשי בארה"ב - סה"כ נוספו בנובמבר 210 אלף משרות לעומת התחזיות לתוספת של 573 אלף. שיעור האבטלה ממשיך להשתפר - ירד בנובמבר ל-4.2% מ-4.6% באוקטובר, הצפי היה לירידה קלה בהרבה ל-4.5%. לאחרונה רמז יו"ר הפד פאוול כי יש לזרז את צמצום תוכנית הרכישות שהבנק מבצע, מחשש להתגברות האינפלציה.