סין אינה מעוניינת לשלוח אף עובד לישראל בתקופת המלחמה. כך אומרים גורמים בכירים בישראל בעקבות מגעים שהתקיימו באחרונה בין ישראל לבין סין כדי לבחון אפשרות להגדלה משמעותית של מספרי העובדים הסינים שיעבדו בארץ. גורמים בכירים העריכו כי ההחלטה הסינית המסתמנת נובעת משיקולים פוליטיים של "מי איתנו במלחמה ומי לא" וסין מיצבה את עצמה עם רוסיה נגד ארה"ב וישראל.
ברקע הדברים: המאמץ הבינלאומי של ישראל להגדיל דרמטית את מספרי העובדים הזרים שנכנסים לארץ. מאז תחילת הלחימה נכנסו לישראל או שבו אליה 10,000 עובדים זרים במגוון ענפים: 2,900 בבניין (אתמול הגיעה לישראל קבוצה נוספת של 200 עובדים ממולדובה), חקלאות: 1,200; השבוע ינחו עוד 2 קבוצות ממלאווי שבאפריקה לחקלאות ועד סוף החודש אמורים להגיע לישראל עוד 4,500 עובדי חקלאות מסרי לנקה.
1 צפייה בגלריה
מהגרי עבודה באתר בניה
מהגרי עבודה באתר בניה
עובדים זרים מסין באתר בנייה. ארכיון
(צילום: שאול גולן)

במקביל, ישראל במגעים מול ממשלת תאילנד כדי לשכנע אותה לאפשר הגעה של אלפי עובדים לחקלאות. בינתיים ממשלת תאילנד מתעכבת בהחלטה.
כחלק מקליטת העובדים הזרים קיבל היום שר החוץ, אלי כהן, את פניהם של 200 עובדים זרים חדשים ממלאווי. מרביתם צפויים להגיע לדרום הארץ. ממשרד החוץ נמסר, כי בין המדינות שכבר שולחות עובדים בהמשך להסכמות עם המדינות השונות: סרי לנקה הצפויה לשלוח 300 עובדים בכל שבוע, 200 עובדים ממלוואי, 600 עובדי סיעוד ממולדובה ועוד כ-800 מתמחי מש"ב (סוכנות הסיוע הלאומית של ישראל) ממגוון מדינות, בעיקר בתחומי החקלאות. מדינות נוספות עמן ישראל כבר נמצאת בקשר לטובת הבאת עובדים נוספים: אוגנדה, מקסיקו, הרפובליקה הדומיניקנית, גואטמלה ורואנדה.
משרד החוץ פנה בשבועות האחרונים, באמצעות שגרירויות ישראל ברחבי העולם, ל-55 מדינות על מנת לקדם הבאת עובדים ומתמחים זרים להמשך ייצוב הכלכלה הישראלית.
לדברי השר כהן, "אנחנו פועלים בחזית המדינית לשמור את איתנותו של המשק הישראלי. משרד החוץ מקדם בשבועות האחרונים הסכמים ושיתופי פעולה עם מדינות רבות על מנת לאפשר לכלכלה הישראלית להמשיך לנוע קדימה, בד בבד עם המלחמה בחמאס. ענפי החקלאות, הבנייה והסיעוד זקוקים לידיים עובדות וישנם אלפי עובדים ומתמחים ממדינות ידידותיות עמן אנחנו מנהלים דיונים בשבועות האחרונים וצפויים להגיע לישראל בקרוב על מנת שימלאו את החסר. נמשיך לפעול בכל הערוצים, בינלאומיים ומקומיים, על מנת למלא את השורות ולהביא ארצה עוד ידיים עובדות לטובת שגשוג הכלכלות של מדינותיהם ושל ישראל".
פורסם לראשונה: 17:16, 13.12.23