היועץ המשפטי של משרד האוצר, עו"ד אסי מסינג, פסל את הקמתו ופעולתו של צוות כלכלי מיוחד שנועד לעסוק בתקציב המלחמה, שאותו יזם שר האוצר בצלאל סמוטריץ'.
היועץ המשפטי הודיע על פסילת הקמת הצוות במסמך משפטי מפורט וארוך, בן 16 עמודים, וקבע כי המהלך נוגד לחלוטין את הסמכויות הקבועות בחוק והנתונות לראש אגף התקציבים, יוגב גרדוס, ולחשב הכללי, רו"ח יהלי רוטנברג, ומעביר אותן במקרה של מחלוקות למנכ"ל המשרד, שלומי הייזלר, ולהכרעת השר בצלאל סמוטריץ.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
סמוטריץ' בוועדת הכספים חרבות ברזל
סמוטריץ' בוועדת הכספים חרבות ברזל
בצלאל סמוטריץ'
(צילום: נועם מושקוביץ - דוברות הכנסת)
זאת, גם בניגוד להחלטות צוות שבדק בשנים האחרונות את סוגיית ניהול התקציב במשרד האוצר ואסר על כל הכפפה פוליטית של סמכויות ראש אגף התקציבים והחשב הכללי.
השר סמוטריץ' הודיע על הקמת צוות המשימה המיוחד לניהול התקציב בעת מלחמה לפני ימים אחדים. עצם הקמת הצוות גרם למתיחות רבה בצמרת משרד האוצר, כאשר בצוות אמורים היו להשתתף ראש אגף התקציבים והחשב הכללי, שהיחסים ביניהם היו מתוחים כבר קודם לכן, ומעליהם היה אמור לשמש כראש הצוות המנכ"ל הייזלר.
בשל הבעייתיות בהקמת הצוות, החליט היועץ המשפטי של האוצר לבדוק את הסוגייה הרגישה ופסל את הצוות מסיבות רבות, בין השאר גם בשל הרכבו הבעייתי, כאשר למשל לא חבר בו הכלכלן הראשי במשרד האוצר. כמו כן, אין כל אפשרות להכפיף את סמכויות ראש אגף התקציבים והחשב הכללי למנכ"ל המשרד, ובוודאי לא למשנה למנכ"ל.
גורם בכיר באוצר אמר הערב (שני) כי מכתב היועץ המשפטי הוא סוף פסוק בעניין הקמת הצוות, וזה לא יוכל לפעול במתכונת הזאת במשרד האוצר. הגורם ציין כי "ישיבות ודיונים בנושאי בתקציב מתנהלים בכל יום במשרד האוצר בצורה מסודרת, ולא היה שום צורך בהקמת הצוות המוזר הזה".