מקררים, מיקסרים, קונסולות וגם סתם טוסטרים: "בָּדוּק" - מדור בדיקות מוצרים חדש, יבחן בכל פעם מוצר אחר וייתן לכם את דעתו האובייקטיבית. והפעם: מקרן מדגם Nebula Prizm II PRO של חברת Anker. טווח המחירים: 899-789 שקל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
בדקנו: מקרן Anker Nebula Prizm II PRO
בדקנו: מקרן Anker Nebula Prizm II PRO
בדקנו: מקרן Anker Nebula Prizm II PRO
(צילום: יח"צ)
על פניו, מקרן הוא פיתרון זול ומעניין כתחליף לטלוויזיה. חברו אליו מחשב או סטרימר והוא יכול ליצור מסך של עד 120 אינץ' בחמישית מהמחיר. מצד שני, לכל המקרנים יש כמעט את את אותן בעיות, והמקרן של אנקר לא שונה.
מקרן מצריך חושך כמעט מוחלט כדי ממש לראות משהו, הסאונד מגיע מאחור (כי לרוב הוא נמצא מאחוריכם) או מלמעלה, אם תליתם אותו על התקרה. למקרה שתליתם, נדרשים מגוון חיבורים כדי שהסטרימר או שהקונסולה יתחברו אליו בקלות, מה שהופך את העסק לקצת מסובך.
בנוסף, זמן ההדלקה לוקח תמיד כמה רגעים טובים, מה שמבאס אם בדיוק נזכרתם שהתחיל המשחק. וכמובן, צריך קיר לבן פנוי. אם אין לכם טלוויזיה זו פחות בעיה, כי הקיר שעליו היא תוכננה להתאים, אבל טלוויזיה אפשר גם להניח לפני הקיר למקרה שתלויות עליו המון תמונות, מה שמאפשר יותר חופש עיצובי.

יחסית זול עם סאונד טוב, ללא 4K

אחרי כל זה, בואו נראה איך ספציפית המקרן של אנקר. אז קודם כל, המחיר שלו נחמד מאוד. קצת פחות מ-800 שקל למוצר מחברה שבדרך כלל אפשר לסמוך עליה, עם איכות FULL HD מצויינת, זה לא רע בכלל. יחד עם זאת, הוא לא כולל 4K, אז מי שקנה קונסולת פלייסטיישן 5 לא יוכל להנות ממלוא האיכות שלה, אבל עדיין - איכותי.
גם יחסית לטלוויזיות בעלות ניגודיות שחורים, האיכות של המקרן נמוכה יותר, אבל אלה כאמור עולות בערך פי שש. מה שכן, האיכות מספיק טובה ויותר מכך כדי ממש להנות מלצפות בסרטים ולשחק עליו משחקי קונסולה. לי לא היה מקרן לפני כן, ולשחק פיפא על מסך עצום זה חתיכת דבר. מבחינת מרחק, הוא דורש לפחות מטר וחצי מרחק מהמסך ומגיע עם זרוע קטנה נשלפת שמאפשרת גם לתלות אותו וגם להניח אותו בזוויות מורמות יותר.
שני היבטים נהדרים נוספים הם הסאונד שלו, שנשמע טוב עם רמקולים בהספק 5W ואחרי כמה רגעים אפילו מתרגלים לכך שהוא מגיע מאחור, וזה שהוא מגיע עם אנדרואיד TV מובנה, כך שיש בתוכו אפליקציות כמו יוטיוב, ESPN וכמה משחקים.
השליטה במקרן מתבצעת בעזרת שלט פשוט להפעלה. החלק המבאס הוא כשצריך להקליד, למשל את הסיסמה לרשת הווי-פיי, תאלצו לעבור עם הסמן על פני מקלדת ענקית, וזה בהחלט מתיש. את העסק ניתן לפתור בעזרת הורדת אפליקציה ייעודית של אנקר לשליטה במקרן, אבל כשניסיתי להקליד בעזרת האפליקציה נאמר לי כי כרגע העסק עדיין לא נתמך.
בנוסף, למרות שנטפליקס היא אחת מהאפליקציות שמובנות במקרן, אצלנו הוא פשוט לא הצליח לנגן אותה. התוצאה היא שכדי לצפות במשהו שאינו יוטיוב, היינו צריכים לחבר סטרימר או מחשב.
קיימת גם אפשרות לנגן סרטים וסדרות ישירות מחיבור USB, אבל זה אומר שתצטרכו להוריד סרט כמו "פעם" ולהעבירו לדיסק נייד, משהו שלא עשיתי לפחות שנתיים.
ומה באשר לעמידות שלו? הנורה של המקרן הינה LED 200 Lumen שמספיקה לכ-30 אלף שעות צפייה, כך שהשאלה "כמה זמן הוא יחזיק לי?" כמעט שאינה פקטור. הוא עשוי מחומרים המגנים מפני אבק ולכלוך והוא גם מעוצב מאוד יפה ומשתלב יפה על השולחן שעליו תניחו אותו.
הערה: המכשיר נבדק במשך כשבוע ועשויים להיות היבטים נוספים שלא עלו בבדיקה, בדגש על תקלות בשימוש לאורך זמן ועמידות המכשיר. בנוסף, הבדיקה נעשתה בדגש על המכשיר הסצפיפי וייתכנו אופציות זולות וטובות יותר בשוק בארץ או באתרים מחו"ל, אותן לא בחנו.