מתחרה חדש בשוק תחליפי הבשר הלוהט: מפעל עוף הגליל מקריית שמונה, שבבעלות 31 קיבוצים מהגליל עליון וצפון רמת הגולן, שעד כה שיווק עוף טרי וקפוא בלבד, נכנס לראשונה לתחום הצומח של תחליפי הבשר ומזון מוגמר.
עוף הגליל חתמה על הסכם עם חברה מהולנד לייבוא סדרת פרימיום הכוללת 11 מוצרים: בשר טחון, נגטס עוף בציפוי, שניצל, המבורגר דמוי בקר, שפותחו במיוחד לטעם הישראלי תחת המותג INSTEAD, כשלראשונה בישראל יהיו בסדרה גם תחליפי דג (המבורגר ואצבעות) ומוצרים ללא גלוטן.
1 צפייה בגלריה
תחליפי הבשר של עוף הגליל
תחליפי הבשר של עוף הגליל
תחליפי הבשר של עוף הגליל
(צילום: פיוצ'ר פוד)
היצרנית ההולנדית היא קבוצת פיוצ'ר פוד, שבבעלות משפחת זנדרברגן, ארבעה דורות בעסקי הבשר, שהחלה את דרכה בשנות ה-50 של המאה הקודמת מקצביה בלינדן והתפתחה לתעשייה שמגלגלת מאות מיליוני אירו בשנה. כמו יצרניות בשר גדולות בעולם, כדוגמת טייסון המובילה בבשר בארה"ב, ויזנהוף שמובילה בתעשיית הבשר בגרמניה, גם החברה ההולנדית החליטה להיכנס לתחום הצומח של תחליפי בשר והקימה את פיוצ'ר פוד, שפיתחה טכנולוגיה בלווי שפים ידועים מהולנד עם דגש על הטעם.
תחליפי הבשר שלה נמכרים בכל אירופה תחת המותג PLNT. בנוסף, היא מייצרת מותג פרטי לרשתות מזון גדולות באירופה כדוגמת ספאר ואדיקה, ונמצאת במו"מ להיכנס לרשת וולמארט.
יש לציין כי לאחרונה הצטרפה לשוק תחליפי הבשר בישראל גם חברת תנובה, שבבעלותה מפעל הבשר אדום אדום, שהשיקה את "הסדרה הצמחונית", שנמכרת קפואה עם רצועות עוף בשר ושווארמה בעזרת טכנולוגיה שפותחה בענקית המזון הישראלית.
שוק תחליפי הבשר בישראל מוערך בכ-400 מיליון שקלים, והוא צומח מדי שנה ב-15 אחוזים. את השוק בישראל מובילות שתי יצרניות מקומיות: טבעול (50%) וזוגלובק (26%), לצד מוצרי יבוא סנסשנל של נסטלה, ביונד מיט שמשווק דיפלומט, ורידיפיין מיט שחקנית ישראלית חדשה.
הסדרה של עוף הגליל כשרה, משווקת במקרר הקפואים, דורשת הפשרה של מספר דקות בלבד וטיגון או אפייה. המוצרים טבעיים ללא רכיבים מהונדסים גנטית, עשירים בחלבון (21 גרם ל-100 גרם).
גדי נתניאל, מנכ"ל עוף הגליל: "אנחנו מתכוונים להתחרות במוצרי הפרמיום ביונד מיט, סנסשנל, ורידיפיין מיט, המביאות לצרכן, בדומה לאינסטד, מוצרים חדשנים".
המפעל של עוף הגליל בקריית שמונה מעסיק 450 עובדי, שממשיכים לעבוד למרות הטילים על העיר. לחלקם דאג המפעל למגורים מחוץ לטווח הטילים כדי לשמור על רציפות הייצור.