אחרי פרסומים על מוות ואשפוזים של תינוקות בארה"ב: אבוט ישראל אוספת מוצרי סימילאק שנמכרים בארץ בבתי מרקחת. מדובר במוצרים סימילאק אלימנטום המכיל חלבון מפורק ומעשיר חלב אם HMF, ובסך הכל בכ-700 יחידות. את שני המוצרים ניתן לרכוש רק מהרוקח, והם לא מצויים על המדפים.
ארבעה תינוקות אושפזו בארה"ב ככל הנראה אחרי צריכה של המוצרים הנ"ל, כאשר ייתכן שאחד מהם מת בעקבות הזיהום. על הורים לתינוקות שצרכו סימילאק אלימנטום לפנות לרופא המטפל לקבלת המלצה להזנה חליפית. לפי החברה, המוצרים שייאספו הם עד סוף שימוש 1.09.2023.
1 צפייה בגלריה
סימילאק אלימנטום המכיל חלבון מפורק ומעשיר חלב אם HMF
סימילאק אלימנטום המכיל חלבון מפורק ומעשיר חלב אם HMF
סימילאק אלימנטום המכיל חלבון מפורק ומעשיר חלב אם HMF
חברת אבוט ישראל מסרה כי היא "אוספת מהמדפים שני מוצרים אבקתיים, אלימנטום ו-HMF (מעשיר חלב אם), שיוצרו במפעל Sturgis במישיגן, ארה"ב, בעקבות ארבע תלונות שהתקבלו מצרכנים בארה"ב, הקשורות לחיידק קרונובקטר סקאזקי (Chronobacter sakazakii) או לחיידק סלמונלה ניופורט (Salmonella Newport), אצל תינוקות שצרכו פורמולה אבקתית המיוצרת במפעל זה.
"חשוב לציין כי אין כל קשר לשאר מוצרי אבוט המופצים בישראל ובכללם מוצרי סימילאק, והם אינם מושפעים כלל ממהלך זה.
"אף אחד מהמוצרים שהופצו לא נמצאו חיוביים לנוכחות של קרונובקטר סקאזקי Chronobacter sakazakii או סלמונלה ניופורט Salmonella Newport בבדיקות היצרן טרם שחרורם. המוצרים נבדקו ואושרו גם על ידי משרד הבריאות לאחר הגעתם לישראל.
"אבוט עורכת בדיקות איכות מקיפות לכל אצווה של תרכובות מזון לתינוקות, כולל ניתוח מיקרוביולוגי לפני השחרור לשיווק. כל מוצרי תרכובות המזון לתינוקות נבדקו לסלמונלה Salmonella ולקרונובקטר סקזאקי Cronobacter sakazakii, ולפתוגנים אחרים והם חייבים היו להימצא שליליים לפני השחרור לשיווק. אף אחד ממוצרי התזונה האחרים של אבוט או מוצרי סימילאק המופצים בארץ לא מושפעים ממהלך זה והם בטוחים לצריכה.
"שיווק המוצרים הרלוונטים הופסק. אבוט תפנה לבתי המרקחת ולבתי החולים כדי לאסוף את המוצרים".
אחרי הפרסום, משרד הבריאות עדכן על הריקול והבהיר כי מדובר ב"תרכובות מזון מיוחדות לתינוקות הנמכרות רק ע"י רוקח/ת. תרכובות אלו מיועדות עבור מצבים רפואיים מיוחדים, ואין מדובר במוצרי המדף הנפוצים".