פלאפון במהלך מפתיע: חברת התקשורת החלה למכור היום (שלישי) מוצרי חשמל גדולים תחת המותג Pelephone Home. היא כבר מוכרת מוצרים לבית כמו חברות תקשורת אחרות, והיא למעשה חברת הסלולר הראשונה שעוברת למכור מוצרי חשמל גדולים. השירות וההובלה: על הספקים.
בין היתר, תמכור מקררים, תנורים, קולטי אדים, מדיחים, מכונות ומייבשי כביסה, ומזגנים של מוצגים כמו בוש, ווירפול ואלקטרה. פלאפון תאפשר ללקוחות לשלם דרך החשבונית החודשית (אם הם לקוחות שלה) מבלי לפגוע במסגרת האשראי הבנקאית. החברה כבר מוכרת סמארטפונים, אביזרים ומוצרי מחשוב וגיימינג.
> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
פלאפון
פלאפון
סניף של פלאפון
(צילום: פלאפון)
"זה מנוע צמיחה ומקור להכנסות", הסביר ל-ynet ו"ממון", סמנכ"ל השיווק של פלאפון, דרור בהט. "שוק מוצרי החשמל הגדולים מגלגל 5 מיליארד שקל בשנה. דומה בהיקפו לשוק הסמארטפונים. אנחנו גם מרגישים שיש לנו את היכולת והידע לעשות את זה כמו שצריך, לעבוד מול ספקים שהם יבואנים רשמיים, יכולת להביא מגוון טוב עבור הלקוחות במחירים מאוד אטרקטיביים. אנחנו הולכים על מותגים מובילים, ונביא בהמשך מותגים נוספים. אנחנו יכולים למכור ב-36 תשלומים (בריבית גבוהה) בלי לסגור מסגרת ללקוחות".
הבעיה במכירה כזאת היא לעיתים קרובות שירות הלקוחות. "יהיה מענה בשירות לקוחות. אנחנו מכוונים לטווח רחוק. האמינות חשובה לנו ואין לנו כוונה לפגוע בשם שלנו".
עזריאלי.קום ושופרסל אונליין יצאו לאחרונה מתחום מכירות מוצרי חשמל גדולים באינטרנט. נוצרה הזדמנות? "חשבנו על זה לפני כן, וכבר בדקנו ונערכנו. זה לא קשור ליציאה שלהם. אנחנו טובים במכירה בדיגיטל ויש לנו רשת חנויות גדולה שמייצרת מגע עם הרבה לקוחות. מבחינתנו זה חלק ממכלול של פעילות".
זה שוק עם הרבה הורדות מחירים מעכשיו לעכשיו. "אנחנו חברה גדולה - אבל זריזה. נתאים עצמנו לשוק. גם שוק הסמארטפונים הוא מאוד תחרותי עם עשרות שחקנים. המחירים שלנו אטרקטיביים מאוד".
המחירים של פלאפון אכן תחרותיים כרגע, אך שימו לב שכל הדגמים מגיעים מספקית אחת: מחסני חשמל. חלקם קיבלו דירוגים לא מרשימים בביקורות צרכנים באתרים כמו wisebuy וזאפ. בין היתר פלאפון מוכרת באתר שלה תנור משולב אלקטרה רטרו 2065 שחור ב-1,899 שקל, שנמכר ב-1,890 שקל באתר מחסני חשמל, החברה שמספקת לפלאפון את המוצרים. תנור בנוי שחור של בוש HBF534EB0Q מוצע באתר פלאפון ב-2,099 שקל, כשהוא נמכר ב-2,400-1,900 שקל באתרים אחרים. תנור בנוי סאוטר פירוליטי CUISINE 7600 בצבע שחור נמכר בפלאפון ב-3,399 שקל, כשבענק החשמל מצאנו אותו בזול יותר: 2,690 שקל.
2 צפייה בגלריה
מחסני חשמל. תספק עבור פלאפון עם המוצרים
מחסני חשמל. תספק עבור פלאפון עם המוצרים
מחסני חשמל. תספק עבור פלאפון עם המוצרים
(צילום: גיל לרנר)
מכונת כביסה עם פתח קידמי של ווירפול 8 ק"ג FFB8258BVIL דירוג אנרגטי B ב-2,449 שקל, כשבאתר וירטואל חשמל היא נמכרת ב-2,350 שקל. מדיח כלים אינטגרלי מלא של ווירפול WRIC3C26PF ב-2,799 שקל, שנמכר ב-2,690 שקל באתר מחסני חשמל וב-2,270 שקל באתר פירסט פרייס. מדיח כלים כסף EL1006S של אלקטרה ב-1,499 שקל, שנמכר במחיר דומה באתר מחסני חשמל. מדיח בוש אינטגראלי מלא סדרה 2 SMV24AX03E ב-2,399 שקל, שנמכר באתר החשמל של המדינה ב-1,850 שקל, וכיריים גז 75 ס"מ 5 להבות נירוסטה SHE7150IX של סאוטר ב-1,299 שקל, שנמכר ב-1,390 שקל באתר מחסני חשמל.
על פי ההערכות בפלאפון, שוק מוצרי החשמל הגדולים בישראל מגלגל כ-5 מיליארד שקל בשנה, כשסגמנט המקררים לבדו נאמד ב-1.8 מיליארד שקל מכירות. מכונות הכביסה מגלגלות מדי שנה כ-1.2 מיליארד שקל, מדיחי הכלים כ-600 מיליון שקל ומייבשי הכביסה והתנורים מגלגלים כל אחד כ-300 מיליון שקלים.