צפו: קבוצת פייסבוק למציאת שותפים על הרצף האוטיסטי
(צילום: שמוליק דודפור)
חיפוש דירה להשכרה זה לא עסק פשוט. אבל יש כאלה שעבורם המשימה קשה בהרבה. אחד מהם הוא עומר ליצ'ק (24) מנס ציונה, שנמצא על הרצף האוטיסטי בתפקוד גבוה. בניסיון לעזור לעצמו ולצעירים אחרים במצבו למצוא דירה עם שותפים הוא פתח קבוצת פייסבוק, בה כבר חברים עשרות אנשים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ליצ'ק לומד פוליטיקה וממשל בקריה האקדמית אונו בקריית אונו, ועובד בקפיטריה ובחוות סוסים בכפר שמואל. הוא גר אצל הוריו כרגע ורוצה לעבור לגור בדירה משלו עם שותפים. "אני מחפש שותפים לדירה באופן עצמאי והיה לי קשה למצוא לבד אנשים כמוני", הוא סיפר לאולפן ynet. "אז הגעתי למסקנה שאני צריך לפתוח קבוצה משלי והבנתי שיש עוד אנשים שהם על הרצף כמוני, שגם מחפשים דירות עצמאיות והחלטתי שאעזור גם להם. החלטתי לפתוח קבוצת פייסבוק לאנשים עם צרכים מיוחדים שגם מחפשים דירות עצמאיות ושותפים לדירות עצמאיות".
1 צפייה בגלריה
עומר ליצ'ק
עומר ליצ'ק
עומר ליצ'ק
(צילום: פרטי)
ליצ'ק כבר גר בעבר בדירה עם שותפים במודיעין אך עשה זאת דרך עמותה. "בדירה כזאת מלמדים אותך איך לבשל, איך לנקות את הבית וכו'. הרגשתי שאני יכול לעשות את הדברים לבד, שאני בשל לעבור לגור לדירה עצמאית ללא שום קשר לעמותה כלשהי ורציתי שזה יהיה עם אנשים בגיל שלי שמחפשים אותם דברים כמוני. החלטתי שהגיע הזמן שאלך שלב אחד קדימה ואלך לדירה עצמאית".
ליצ'ק רוצה לעבור לאזור צפון-מרכז תל אביב ומחפש שותפים בני 20-29 שהם בנים לדירה. "חשוב לי שאלה יהיו אנשים שגרו כבר בדירת שותפים ויודעים מה זה אומר לגור עם מישהו. זה חלום שלי מגיל קטן לגור בדירה משלי בתל אביב, ואני ממש אשמח להגשים את החלום הזה. ועוד חלומות, כמו בית קפה לאנשים עם צרכים מיוחדים".