אחרי חודשיים שהלשכות היו סגורות, שירות התעסוקה פותח את לשכותיו לקבלת קהל דורשי העבודה. החל מדצמבר, דורשי העבודה (שאינם הוצאו לחל"ת) יוזמנו ללשכות למפגש עם מתאמי ההשמה ויועצי הקריירה של שירות התעסוקה על מנת להשיבם למעגל התעסוקה. דורשי עבודה שהוצאו לחל"ת מאז 7.10 בעקבות המלחמה אינם נדרשים כעת להתייצב בלשכות התעסוקה וימשיכו להיות בקשר עם השירות באופן דיגיטלי.
עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" הודיע שירות התעסוקה, כמו גופים ממשלתיים נותני שירות אחרים, על סגירת לשכותיו ומתן מענה מרחוק. כעת, כחודשיים מתחילת הקרבות, ומתוך הבנה עד כמה חיוני המפגש פנים אל פנים לסיכויי החזרה המיטבית של דורשי עבודה למעגל העבודה, מודיע שירות התעסוקה על פתיחת לשכותיו לדורשי העבודה במהלך חודש דצמבר. כלל הלשכות, מלבד מספר לשכות בעיקר מהיישובים המפונים, יפעלו במתכונת היברידית ואליהן יוזמנו דורשי העבודה חדשים ותובעי דמי האבטלה הקיימים מאוקטובר ונובמבר שאינם הוצאו לחל"ת אלא פוטרו או התפטרו.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
לשכת התעסוקה בחולון
לשכת התעסוקה בחולון
לשכת התעסוקה בחולון
(צילום: קובי קואנקס)
במסגרת המתכונת ההיברידית, דורשי העבודה הללו יידרשו להגיע ללשכת התעסוקה הקרובה לביתם במהלך החודש למפגש הרשמה, תיאום ציפיות והכוונה מקצועית עם מתאמי ההשמה ויועצי הקריירה של שירות התעסוקה. עבור אלה שיצאו לחל"ת בעקבות המלחמה ימשיך שירות התעסוקה לתת שירות דיגיטלי מרחוק ובשלב זה אינם צריכים להגיע ללשכות, זאת משום שלהם יש מעסיק שבטווח הקרוב אמור להשיב אותו למשרתו.
כל דורש ודורשת עבודה יקבלו הודעת דיוור ישירה ואישית במגוון דרכי התקשרות ובהן מסרון (רגיל + וואטסאפ) ודוא"ל, ובהם יימסר להם מתווה ההתייצבות האישי והפרטני שלהם.
בתוך כך, שירות התעסוקה הודיע כי גם תוכנית "מעגלי תעסוקה" חוזרת לפעול כרגיל. עשרות אלפי תובעי קצבת הבטחת הכנסה משויכים לתוכנית זו, במסגרתה הם עוברים אינטייקים מקצועיים, משויכים למסלולי ייעוץ וטיפול מותאמים אישית ועוברים מגוון סדנאות קבוצתיות. החל מתחילת דצמבר התכנית תחזור לפעילות רציפה ופרונטאלית.

מעל 155 אלף דורשי אבטלה חדשים

נכון ליום שלישי בשבוע שעבר, 28.11, 155,520 ביקשו דמי אבטלה מהביטוח הלאומי מאז 7.10, כאשר 114,414 יצאו לחל"ת שלא מרצון. מתחילת חודש נובמבר - 107,022 אזרחים ביקשו דמי אבטלה כאשר 84,561 שהוצאו לחל"ת שלא מרצון.
נציין כי על אף המספרים הגבוהים של מבקשי דמי האבטלה מאז פרוץ המלחמה, בשבועיים האחרונים המגמה התמתנה מעט, כאשר בכל יום נוספו כאלף-אלפיים דורשי עבודה חדשים לעומת כ-5,000-6,000 בכל יום בתחילת חודש נובמבר.
מבין כלל מבקשי דמי האבטלה מהביטוח הלאומי: 59% בני 20-40. 39% בין גילי – 41-67. ישנם כ-893 בקשות של בני 67 ומעלה.
רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה: "ידוע לכל כי שהייה ממושכת מחוץ למעגל העבודה פוגעת בסיכויי החזרה לעבודה. אף שלאורך המלחמה שירות התעסוקה הקפיד לשמור על קשר רציף עם דורשי העבודה מרחוק - למדנו עד כמה חיוניים וחשובים הם המפגש הפיזי עם מתאמי ההשמה ויועצי הקריירה, והתייצבותם בלשכות תורמת משמעותית לחזרתם המיטבית למעגל העבודה. פתיחת הלשכות תאפשר לנו באפקטיביות רבה יותר לסייע לדורשי העבודה לצלוח את המשבר ולקדם את השתלבותם המחודשת במעגל העבודה, גם תוך כדי המלחמה. כמו כן פתיחת הלשכות תאפשר עבודה רציפה ועצימה מול המעסיקים"