הסניף החדש של סבן אילבן, רשת חנויות הנוחות האמריקנית, נותן כבר אותותיו בזירה התל אביבית. מאז פתיחת הסניף הראשון בדיזנגוף סנטר אתמול (ד') אחר הצהריים, בתוך פחות מ-24 שעות, מדווחים מהסניף על תנועה של למעלה מ- 1,000 איש ולפי איך שהמצב נראה הבוקר, נראה שהתורים נערמים, אבל בלי "פקקים". עם זאת, מאז הפתיחה כבר הוצבו שני שומרים בכניסה שתפקידם לטפל בעומס וגם בניסיונות גניבה שכבר התרחשו כצפוי - בשל העובדה שהסניף כולו בשירות עצמי.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
פגשנו הבוקר בסניף את משה, תושב ראשון לציון, שלמרות הפקקים, החליט לעלות על רכבו והגיע לסניף לחוות את החוויה. "כמי שמכיר את הרשת מטיול בארה"ב, הייתי חייב לבוא ולטעום כאן את הקפה, ואני מרוצה", הוא סיפר.
4 צפייה בגלריה
העומס בפתיחת הסניף הראשון של סבן אילבן בדיזנגוף סנטר
העומס בפתיחת הסניף הראשון של סבן אילבן בדיזנגוף סנטר
העומס בפתיחת הסניף הראשון של סבן אילבן בדיזנגוף סנטר
(צילום: אדר חיות)
אבי, תושב תל אביב, הוסיף: "וואלה, אחלה קפה וגם יש קטע בלהכין אותו לעצמך. הכנתי לי קפה רגיל ויצא אחלה. מה שהפליא אותי הוא שגם אם שמים חלב שיבולת שועל, המחיר נשאר אותו הדבר, שלא לדבר על זה שחסכתי כי הקפה עלה תשעה שקלים לעומת 14-12 שקל ששילמתי עד אתמול באזור. מקווה שהמחיר יישאר גם אחרי ההשקה החגיגית".
גלי, ילדה בת ארבע מתל אביב, הגיעה לסניף בדרך לגן עם אבא אסף, וכמובן שהתייצבה מול מכונת הגלידה הרכה וקישטה בעצמה את הגביע עם סוכריות עדשים, מרשמלו ושברי עוגיות אוריאו. "אין ספק שהילדה שלי נהנית. גם הגלידה טובה ובמחיר סביר לכיס - שבעה שקלים, כולל התוספות מעל, כי לא גובים על זה תוספת תשלום", אמר אסף.
ליז, צעירה בת 24 שעובדת באחד המשרדים באזור, נכנסה לקניה מהירה, הכינה לעצמה קפה גדול + מאפה, שילמה בקופה העצמאית 18.90 שקל ויצאה מהסניף תוך דקות ספורות, בשעה שהחנות הומה בקהל. אנחנו יצאנו עם "דונאטס" טרי ב-11.9 שקל.
ומה המוצר הכי נמכר מאתמול? "חצי פיצה שעולה 19.90 שקל, לצד הקפה", אמר לנו הבוקר אבינועם בן-מוחה, מנכ"ל סבן אילבן ישראל, והוסיף "אנחנו כבר עם היד על הדופק בהיערכות לקראת פתיחת הסניף השני בתל אביב בתוך כחודש ימים מהיום".
4 צפייה בגלריה
הרשת בדרך לישראל. סניף סבן אילבן בדאלאס
הרשת בדרך לישראל. סניף סבן אילבן בדאלאס
יישאר נקי כמו בחו"ל? סניף סבן אילבן בדאלאס
(צילום: David Ochoa, 8A group)
על אף עמדות השירות העצמי, בשלב זה נראה - אולי באופן מפתיע - כי עוד אין בלגן גדול בסניף. הנציגים בחנות עמלים כל הזמן לנקות אחרי הלקוחות בעמדות המזיגה ובעיקר בעמדות ה"סלרפי" (הברד הצבעוני של הרשת), אשר מותיר לא מעט לכלוך אחרי כל כוס. עוד נציין כי נכון לעכשיו, נציגי הרשת מסתובבים בחנות ומציעים סיוע ללקוחות בלמידה על המזיגה במכונות וגם בעמדת התשלום האוטומטי. יחד עם זאת, מבחן התוצאה האמיתי יהיה כנראה בהמשך.

ומה המחירים?

ענקית חנויות הנוחות פתחה כאמור אמש את הסניף הראשון שלה בישראל - בדיזנגוף סנטר בתל אביב. הרשת מתכננת לפתוח שמונה סניפים נוספים במהלך המחצית הראשונה של השנה, כולם בתל אביב (שוק לוינסקי, יגאל אלון, סוקולוב, לינקולן, קינג ג'ורג', פלורנטין, נחלת בנימין ומגדל הצעירים במנחם בגין), ועד תחילת 2024 כ-30 סניפים ברחבי הארץ.
ישראל היא המדינה הראשונה במזרח התיכון אליה נכנסת הרשת, וה-19 בסך הכל ברחבי העולם. עם פתיחת החנות אחר הצהריים התאספו עשרות רבות של אנשים בכניסה ונוצרו תורים גם בתוך החנות בעמדות השירות העצמי.
סבן אילבן דוגלת במחיר אחיד למוצרים עם תוספות או רכיבים שונים. כך למשל, מחיר הקפה עומד על 9 שקלים, והרשת אינה גובה תוספת תשלום על קפה ממשקה סויה או משיבולת שועל. נקניקייה בלחמנייה מוצעת ב-14.9 שקלים עם מגוון תוספות לבחירת הצרכן (כרוב כבוש, בצל מטוגן, מלפפונים חמוצים, חלפיניו כבוש ומגוון רטבים) ללא תוספת מחיר. ברשת מוצעת גלידה רכה או על גלידת יוגורט ב-7 שקלים, וזו כוללת מגוון תוספות כמו מרשמלו, שברי עוגיות, סוכריות עדשים ומגוון של סירופים - ללא תוספת תשלום.
ארוחות חמות המוצעות ברשת: שניצלונים (14.9 שקלים), אצבעות מוצרלה (16.9 שקלים), מאפים ממוצעים (11.9 שקלים), קובה בשרי (19.9 שקלים), חצי פיצה (19.9 שקלים), מאפים עם תוספו (9.9 שקלים).
4 צפייה בגלריה
חלק מהמוצרים שסבן אילבן מוכרת בדיזנגוף סנטר
חלק מהמוצרים שסבן אילבן מוכרת בדיזנגוף סנטר
חלק מהמוצרים שסבן אילבן מוכרת בדיזנגוף סנטר
כריכים: כריך חביתה (25.9 שקלים), פלוט ברי (28.9 שקלים), כריך מנצ'גו מלחם כוסמין (28.9 שקלים), כריך ביצים (29.9 שקלים), כריך גאודה (28.9 שקלים), בוריטו עוף (28.9 שקלים), כריך קורנביף (29.9 שקלים), כריך עוף בג'בטה (29.9 שקלים), פלוט סלמון (29.9 שקלים), כריך טונה (29.9 שקלים), בוריטו מקושקשת (25.9 שקלים).
המחירים, גם אם הם יחסית זולים לעומת חנויות אחרות בישראל, עדיין יקרים אם משווים אותם לסניפים של הרשת בעולם. למשל, קפה בחנויות סבן אילבן ביפן עולה 2.60 שקלים ובאוסטרליה 4.78 שקלים, כשבישראל המחיר הוא, כאמור, 9 שקלים. סלט עוף גדול ביפן עולה 11 שקלים, ואילו סלט עוף קטן בישראל 19.90 שקלים.
החנות אינה בעלת תעדות כשרות מכיוון שבשלב זה היא תהיה פתוחה גם בשבת. יחד עם זאת, המוצרים הארוזים על המדפים תחת המותג של הרשת הם כשרים. כשמנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, צביקה שוימר, שקיבלה את הזיכיון להפעלת הרשת בישראל, נשאל בנוגע לפתיחת סניפי הרשת הבאים בשבת, הוא נתן תשובה דיפלומטית: "נכבד קהילות, אוכלוסייה, באשר הן".