בשיתוף אתר "המקצוענים"
מרבית מכונות הכביסה הן בגודל סטנדרטי, כך שהרוחב שלהן הוא 60 ס"מ. ואולם, לעתים דלת הפנים אינה נפתחת עד הסוף, מה שגורם לרוחב המשקוף להיות צר יותר.
מרבית המובילים והמתקינים לא יפרקו את דלת הפנים עבורכם.
הם גם לא יוסיפו לכם נקודת מים או יאריכו צנרת לצורך ניקוז. כל אלו הן הכנות ובדיקות שעליכם לדאוג להם בעצמכם.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

לפני שמזמינים מתקין: אלו הכנות שצריך לעשות לפני ההתקנה

שלושת החיבורים הדרושים להפעלת מכונת כביסה הם חשמל, נקודה לכניסת מים ונקודה לניקוז המים. חשוב שנקודות אלו יהיו ממוקמות בקרבת מכונת הכביסה ולא יותר משני מטרים ממנה.
נקודת חשמל: בעל המקצוע הנדרש לצורך הוספה או התאמה של נקודת חשמל למכונת הכביסה הוא חשמלאי מוסמך.
שימו לב שאין לחבר את מכונת הכביסה באמצעות כבל מאריך או מפצל שקעים, בטח שלא לאורך זמן. אלו, יגרמו לקצרים שיהרסו את המכונה או את נקודת החשמל.
זכרו שמכונת כביסה היא צרכן חשמל גבוה, והדבר הנכון ביותר הוא לדאוג לשקע כוח ייעודי למכונת הכביסה.
שקע כוח הוא שקע שמתחבר ישירות ללוח החשמל בקו נפרד, כך שלא מתאפשרת הפעלה של כמה מכשירי חשמל במקביל באותו הקו. כמו כן, אם אתם מתכננים למקם מייבש כביסה בסמוך למכונה, הרי שחשוב שכל מכשיר יחובר לשקע נפרד משלו, ולא באמצעות מפצל.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
נקודת מים: נקודת מים בלעדית למכונת הכביסה היא הדבר המומלץ ביותר, אך לא תמיד הדבר אפשרי.
הוספה של נקודת מים חדשה לרוב מתבצעת במסגרת שיפוץ, ונחשבת ליקרה ומורכבת יותר אם מבצעים אותה בנפרד.
לכן, פעמים רבות משתמשים בנקודת מים קיימת ומאריכים אותה באמצעות צינור מים. לעתים, אם מאריכים את נקודת המים מכיור סמוך, יש צורך בהחלפת הברז הרגיל לברז משולב. בכל מקרה, בעל המקצוע הנדרש לצורך פעולה זו הוא אינסטלטור.
נקודת ניקוז: כמו עם הוספת נקודת מים, הרי שגם הוספה של נקודת ניקוז חדשה שלא במסגרת שיפוץ נחשבת לפעולה מורכבת ויקרה יותר.
לכן, לרוב מחברים את צינור הניקוז אל נקודה קיימת, לרוב לנקודת הניקוז של כיור סמוך. זאת, באמצעות החלפת הסיפון שמתחת לכיור לסיפון משולב. גם במקרה זה, בעל המקצוע הנדרש לצורך פעולה זו הוא אינסטלטור.
בדיקת רוחב כל המשקופים שדרכם אמורה מכונת הכביסה לעבור: דלת כניסה היא לרוב רחבה יותר מדלת פנים.
ואולם, דלתות חדרי שירות, יכולות להיות צרות יותר, או לא להיפתח עד הסוף, מה שמונע יכולת להכניס את מכונת הכביסה החדשה ולהוציא את הישנה. לכן, בדקו בצורה מדוייקת את הפתחים עוד לפני שאתם מבצעים את הרכישה.
כדי שלא תצטרכו לשלם למוביל על פינוי המכונה הישנה: רוצים לזכות בפינוי חינמי של מכונת הכביסה הישנה? דאגו לרוקן את המים ממנה, לנתק אותה מכל החיבורים ולהוביל אותה לכיוון דלת הכניסה. אחרת, על פי חוק פינוי פסולת אלקטרונית, המוביל לא יהיה חייב לפנות לכם את המכשיר הישן.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

ההתקנה עצמה: אלו השלבים שיש לוודא שמתבצעים

התקנה של מכונת כביסה כוללת מספר שלבים.
חיבור לנקודות החשמל, המים והניקוז: אם נקודות אלו קרובות, הרי שאתם לא חייבים להזמין בעל מקצוע לצורך ההתקנה, ותוכלו לחבר את המכונה בעצמכם. ואולם, אם יש צורך בהתאמות, הארכות או חיבורים, תצטרכו חשמלאי או אינסטלטור.
כיוון המכונה כך שתהיה מאוזנת על הרצפה: חובה לאזן את מכונת הכביסה לפני שמפעילים אותה, משום שאם היא פועלת במצב לא מאוזן היא יכולה לרעוד, רצועות התוף יכולות להיקרע, ובמקרה הרע, היא יכולה גם ליפול ולשבור את האריחים ולגרום לנזק גדול גם למכשיר עצמו.
פעולת הכיוון מתבצעת בקלות יחסית: בחלקה התחתון של המכונה יש 'רגליות' שיש לסובב אותן עד להגעה למצב שבו המכונה ישרה. מומלץ ליישר אותה באמצעות פלס ולא לפי שיפוע הרצפה, שכן אם הרצפה משופעת, המכונה גם היא תונח בשיפוע.
הפעלת ניסיון ובדיקה שאין נזילות מים: התקנה מקצועית כוללת הפעלת ניסיון. כלומר, הפעלת המכונה על תכנית קצרה יחסית, בה בודקים שאין נזילות מים, שכל החיבורים בוצעו בצורה תקינה ושהיא מנקזת את המים החוצה.

כמה אמורה לעלות התקנה של מכונת כביסה?

התקנה פשוטה יחסית שלא כוללת שום הארכה של צנרת תעלה בין 250 ל-350 שקל. אם תצטרכו רק לבצע הארכה של צנרת המים או הביוב, הרי שתשלמו בין 100 ל-150 שקל עבור כל הארכה שכזו.
העבודה אמורה לכלול גם החלפה של הברז או הסיפון הקיימים. במקרים מסוימים יהיה צורך גם בקידוח בקירות או בארונות. ואז, תוספת המחיר תהיה של 100-200 שקל, בהתאם לכמות הקידוחים הנדרשת.