חברת אל מקיאג' האמריקנית שבבעלות אורן הולצמן וקרנות השקעות אמריקניות, המפעילה בישראל רשת של 40 חנויות איפור, רכשה באמצעות חברת האם האמריקנית את מלוא הבעלות על הסטארטאפ Voyage81, בהשקעה של 40 מיליון דולר. בסטארטאפ מושקעות קרנות ההון סיכון מהארץ ומחו"ל, שעד כה השקיעו בו 10 מיליון דולר.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
באמצעות הטכנולוגיה שפיתח הסטארטאפ, הכוללת שימוש בבינה מלאכותית, תוכל איל מקיאג' לנתח תמונה של המשתמשים ולהבין ממנה את מאפייני העור שלהם, כולל זיהוי של רמות המלנין וזרימת הדם בעור הפנים, ולהתאים להם את המוצרים על בסיס אישי.
2 צפייה בגלריה
איל מקיאג'
איל מקיאג'
איל מקיאג'
(צילום: יח"צ)
הפעילות הבינלאומית של איל מקיאג' מתרכזת באונליין, ולמעלה מ-90% מהכנסות החברה בעולם מגיעות מהאתר שבו נמכרים מוצרי הביוטי של החברה בלבד. לדברי הולצמן, לאתר 25 מיליון משתמשים והכנסות של 250 מיליון דולר. מטה החברה בניו יורק ומרכז הפיתוח שלה בתל אביב.
2 צפייה בגלריה
מימין לשמאל: ניב פרייס' ד"ר בועז ארד, ד"ר רפי גדרון ואורן הולצמן
מימין לשמאל: ניב פרייס' ד"ר בועז ארד, ד"ר רפי גדרון ואורן הולצמן
מימין לשמאל: ניב פרייס' ד"ר בועז ארד, ד"ר רפי גדרון ואורן הולצמן
(צילום: יח"צ)
Voyage81 היא החברה הראשונה והיחידה בעולם ככל הידוע, שפיתחה אלגוריתמיקה מוגנת-פטנט המאפשרת לשלב יכולת ראייה מיוחדת (היפרספקטרלית) בסמארטפונים, המסייעת לנתח מאפיני העור ומאפשרת שיפור משמעותי באיכות תמונות המצולמות בתנאי תאורה נמוכים, שאותם מעלים המשתמשים.
הולצמן אמר כי לאתר מאגר של למעלה ממיליארד מאפייני מידע על המשתמשים, והשילוב בין הטכנולוגיה הקיימת של החברה והצירוף של טכנולוגיית הראייה הממוחשבת של הסטאטאפ יאפשרו לחברה להציע למשתמשיה פתרונות טכנולוגיים חדשניים ראשונים מסוגם.
Voyage81 נוסדה ב-2019 על ידי המנכ"ל ניב פרייס, לשעבר ראש מחלקת אלקטרו-אופטיקה ביחידה 81 של צה"ל, ד"ר בועז ערד מוביל עולמי בחקר התחום ההיפרספקטרלי, ד"ר רפי גידרון, יזם הייטק סדרתי שהקים את Chromatis Networks, שנמכרה ל-Lucent ועומר שוורץ, דוקטור לאבטחת סייבר המוביל את תחום התוכנה בחברה.
"כשפגשנו את הולצמן היינו ממוקדים במסלול הצמיחה המהיר שלנו, בלי שום תוכניות למכור את החברה", מסר מייסד Voyage81 ניב פרייס. "למעשה, בדיוק סיימנו גיוס של Round A משמעותי וכבר עבדנו עם יצרני הסמארטפונים המובילים בעולם. אבל אחרי שנפגשנו עם אורן הבנו שדרך הפלטפורמה של איל מקיאג' נוכל להגיע למאות מיליוני משתמשים ומשתמשות".