רשות המיסים עדכנה היום (ב') על נתונים ראשוניים של נזק לרכוש בצל הלחימה הקשה בדרום: למעלה מ-2,000 רכבים ו-720 מבנים נפגעו נכון לאתמול, 8.10.2023, בשעה 20:00.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
לפי הערכות זהירות, הנזקים לרכוש כבר מגיעים לכאלה שלא נראו במבצעים שהיו מאז 2009. אחת ההערכות היא שמדובר בנזקים של כרבע מיליארד שקלים וצפוי שהם יהיו גבוהים יותר כאשר בעלי בתים יגיעו לבתיהם בעוטף עזה. כמו כן, נזקי הטילים גדלים בכל ירי מאסיבי מהרצועה.
1 צפייה בגלריה
מיקום פגיעת הרקטה באשקלון
מיקום פגיעת הרקטה באשקלון
מיקום פגיעת רקטה באשקלון
(צילום: מאיר תורג'מן)
ברשות הודיעו כי "בשעות אלה נמצאים בשטח כ-40 צוותים של שמאים, מהנדסים ועובדי קרן הפיצויים, 25 מהם באזור הדרום ו-15 באזור המרכז, הפועלים מאז יום שבת האחרון. יצוין כי הצוותים לא יכולים להיכנס לעוטף עזה ולישובים שהגישה אליהם אינה מותרת כרגע, ורק עם פתיחת האזור יוכלו לבדוק את הנזקים שנגרמו שם. להערכתנו מדובר בנזקים רבים נוספים שטרם דווחו".
עוד לפי הרשות, באשקלון נפגעו לפחות 1,160 מבנים מבנים, 434 רכבים ו-56 מבנים ותשתיות אחרות. בתל אביב נפגעו לפחות 850 מבנים, 288 רכבים ו-62 מבנים ותשתיות אחרות.
"אזרחים המבקשים להודיע על פגיעה יכולים להגיש תביעה מקוונת באתר רשות המיסים או לפנות למוקד הטלפוני הפתוח בשעות 08:15 עד 19:00 במספר *4954", מסרו עוד ברשות.
בנוסף, רשות המסים פרסמה היום כי לנוכח המצב הביטחוני וגיוס המילואים הנרחב היא פתחה ערוץ מקוון לטיפול מהיר בפניות של משרתי מילואים. משרתי המילואים המעוניינים לפנות לרשות בנושאי שומה, גבייה ואורכות יבחרו במערכת הפניות המקוונת בנושא המשני את האפשרות "פניות מתגייסי בעלי צו 8" ויצרפו לפנייתם את הצו שקיבלו. פניות אלו יקבלו עדיפות גבוהה ויטופלו במהירות כדי לסייע, ככל האפשר, למשרתי המילואים הנושאים בנטל בימים אלו. ‏