חנוכה שמח ויקר: רשת רולדין העלתה את מחירי הסופגניות. סופגנייה במילוי ריבת תות התייקרה בשקל ונמכרת כעת ב-7 שקלים במקום 6 שקלים בשנה שעברה - התייקרות של כ-17%.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
בנוסף, הרשת ממשיכה למכור סופגניות כמו שוקו שיק (מצופה בפניני שוקולד קראנץ' במילוי קרם שוקולד), שנמכרה בשנה שעברה ב-10 שקלים וכעת ב-12 שקל - התייקרות של 20%. לקטגוריית הביניים נוספו גם ארבעה סוגי סופגניות במילוי בייגלה מלוח, פירות יער וניל, טופי קרמל, ושוקולד סוכריות שגם הן נמכרות ב-12 שקל.
4 צפייה בגלריה
סופגניות רולדין
סופגניות רולדין
גם הסופגנייה "הקלאסית" תעלה השנה יותר ברולדין
(צילום: מירב קריסטל)
4 צפייה בגלריה
סופגניות רולדין
סופגניות רולדין
התייקרות של 20%. סופגניות במילוי בייגלה מלוח, פירות יער וניל ושוקולד סוכריות יעלו השנה 12 שקל ליחידה
(צילום: מירב קריסטל)
רולדין מעלה מחירים גם בקטגוריה היקרה ביותר, שכוללת סופגניות מתוחכמות בציפויים מיוחדים: מ-14 שקל בשנה שעברה ל-15 שקל ול-16 שקל השנה, כשבכל מחיר יש שלושה סוגי סופגניות. מדובר בהתייקרות של 7% ו-14%.
השנה אין מזרקי מילוי לסופגניות. סופגניית ונילה קוקיז אנד קרים התייקרה מ-14 שקל ל-15 שקל וסופגניות מסקרפונה תות ופירות יער ופיסטוק נמכרות השנה בגרסה מעט שונה ובמחיר גבוה יותר: 16 שקל במקום 14 שקל. גם מארז של 12 סופגניות התייקר מ-145 שקל ל-155 שקל, התייקרות של 7%.
נראה שרק סופגנייה במילוי ריבת חלב לא התייקרה ומחירה נשאר 7 שקלים. כלומר הרשת שמכרה בשנה שעברה סופגניות בארבע קטגוריות מחיר, ייקרה שלוש מהקטגוריות. המחירים ברולדין רק מטפסים עם השנים. לשם השוואה ב-2012 סופגניית ריבה נמכרה ב-5 שקלים וסופגניות מיוחדות ב-9.5 שקלים. סופגנייה במילוי ריבת תות מהווה 25% מהמכירות, במילוי ריבת חלב - 15%, והשאר: המיוחדות.
4 צפייה בגלריה
המחיר של סופגניית שוקו שיק בשנה שעברה
המחיר של סופגניית שוקו שיק בשנה שעברה
המחיר של סופגניית שוקו שיק בשנה שעברה
4 צפייה בגלריה
המחיר החדש של סופגניות שוקו שיק
המחיר החדש של סופגניות שוקו שיק
המחיר החדש של סופגניות שוקו שיק
(צילום: מירב קריסטל)
הסופגניות של רולדין הן רב מכר ברשת שהצליחה להפוך אותן לקינוח מדובר. ההתייקרות הנוכחית מצטרפת לעליית מחירים ברולדין שכבר קרתה השנה ולהתייקרויות שאירעו ברוב רשתות בתי הקפה. בין היתר, ארקפה העלתה שוב מחירים לאחרונה אחרי שייקרה את התפריט שלה בסוף 2021. כעת כשתנובה העלתה מחירים גם לבתי הקפה, פיצריות, קונדיטוריות, מסעדות, בתי מלון ומשרדים: ייתכן שיגיע גל התייקרות נוסף.
לפי הרשת, כל חומרי הגלם התייקרו ובראשם חמאה שהתייקרה מ-18 שקל ל-28 שקל לק"ג, וקמח שהתייקר השנה שלוש פעמים לטענת הרשת. בנוסף יש מחסור בעובדים ועלויות ההעסקה גדלו מאוד.
מרולדין נמסר בתגובה, כי "על רקע התייקרויות משמעותיות של עשרות אחוזים בעלויות חומרי הגלם כגון, חמאה, שמנת, קמח, שמן, שוקולד וחומרי האריזה, כמו גם העלייה במרכיב השכר - מחיר הסופגניות ברשת רולדין עלה בממוצע של 7%. עליית המחירים האחרונה של סופגניית התות נעשתה לפני 4 שנים. השנה ייצרנו קטגוריית סופגניות עומדות ייחודית שתימכר במחיר של 12 שקל, וקטגוריית פרימיום במחיר 15-16 שקל".