לזאת שרק התחילה לשתות

Chambord הוא ליקר תותים צרפתי אגדי בצבע סגול כהה, שמגיע בבקבוק שמעוצב כמו נצר לשושלת שאנחנו לא חלק ממנה, והוא התוספת הפירותית הכי טובה שאפשר לדמיין לקוקטייל שלכם. אחד הכי מוצלחים איתו? ג׳ין תותי מרענן. זה הולך ככה: מנה אחת שמבורד (125 שקל), מנה אחת ג׳ין ורוד: אני השתמשתי ב־MOM האלגנטי (99 שקל), שמגיע בבקבוק בעיצוב מלבב במיוחד, 4 מנות לימונדה, קצת קרח, ערבוב רציני – וזהו, אפשר לשרוק לסיום.

לאחשה המנוסה

קחו מנה אחת של ג׳ין (נגיד את הטנקרי 10, אחד מהידועים בעולם. 145 שקל), מנה אחת של קמפרי (עוד אחד מהמשקאות הידועים בעולם, 79 שקל) ומנה אחת של ורמוט מתוק כמו המרטיני ביאנקו (45 שקל), שימו הכול בכוס ויסקי נמוכה, קרח, קצת מיץ תפוזים סחוט פנימה (וקרח, כמובן) – ותתחדשו. יש לכם קוקטייל נגרוני.

לזאת שאוהבת לשתות בשבת בבוקר

קוקטייל אייקוני ופשוט יחסית להכנה הוא הוויסקי החמוץ. השם מרמז על הכיוון הקולינרי שלו: לוקחים מנה של ויסקי (אני הלכתי על ה־Glen Moray שכאן בתמונה, 109 שקל, עבד פנטסטי), חצי מנה מיץ לימון, קצת סירופ סוכר וקצת חלבון ביצה מוקצף, מוסיפים קרח ודובדבן ומיד יעבור לכם הפרצוף החמוץ הזה שליווה אתכם מהבוקר.

לאישה שאוהבת נקי

הייתם פעם במוזיאון הוויסקי, המרתף המדהים במתחם שרונה? אם לא, עשו זאת בהקדם. בכל אופן, החברים במוזיאון הוציאו מארז בקבוקי ויסקי קטנים במיוחד ליום האישה (אל תשאלו אותי למה, המארז הזה מתאים לכל יום, לדעתי). הוא כולל בלנדים מיוחדים, שלרובנו לא יוצא לשתות ביומיום: אחד מפיימוס גראוס, אחד מאברפלדי, בנריאך וגלנדרונך. בקיצור, המארז המושלם לאלה מכן שמתקשות להחליט (248 שקל, כולל כוס גלנקירן). ועשו לי טובה, אל תערבבו אותו עם כלום. מקסימום כמה טיפות מים.
8 צפייה בגלריה
 מארז סמפלים - וויסקי בר
 מארז סמפלים - וויסקי בר
מארז סמפלים - וויסקי בר
(צילום: מארז מוזיאון הוויסקי)

לכל היתר

זה העראק של כרמל (60 שקל). עשו לי טובה, תשתו אותו עם מים וקרח.
זה מחייה 13 בטעם לימון (50 שקל). עשו לי טובה נוספת, תשתו אותו עם קרח.
זה באזז מנגו (25 שקל). נחמד וקליל.

לעייפה

הדיסרונו ולווט ליקר (70 שקל) הוא הגרסה החלבית של ליקר האמרטו המפורסם. תערבבו מנה ממנו עם מנה של וודקה טובה, נגיד קטל וואן (95 שקל), מנה של ליקר קפה בסגנון ״טיה מריה״ ושוט אספרסו, תכניסו הכול לשייקר עם קרח ותצאו לטיול גסטרונומי.

לחובבת הקלאסיקות

״מסמר חלוד״ הוא אולי לא השם הכי סקסי לקוקטייל, במיוחד לא כי האגדה מספרת שהוא זכה בשם הזה בגלל שפעם כך ערבבו אותו, אבל הטעם הוא שהפך אותו לאגדה. זה כנראה הקוקטייל שהפך את הדרמבוי למיקסר פופולרי כל כך: לוקחים מנה וחצי ויסקי סקוטי (אני הלכתי על המאנקי שולדר המהמם, 159 שקל), 3/4 מנה של דרמבוי, קצת קרח, ומערבבים. אם אתם רוצים, תעשו את זה עם מסמר חלוד. אני לא שופט.

לזאת שמחכה כבר לקיץ

פסואה (77 שקל) הוא ליקר צרפתי בטעם פסיפלורה, והפסואה ברמבל הוא הקוקטייל הכי מפורסם איתו: חצי מנה פסואה, מנה וחצי ג׳ין – אבל משהו פגזי, כמו ההנדריקס אוביום (192 שקל. יקר, אבל שווה כל גרוש) – קצת מיץ לימון ומי סוכר, וחצי פסיפלורה (בלי הקליפה!) ויאללה, שיגיע כבר הקיץ.

לזאת שאוהבת לנהוג (אבל לא כשותים!)

הקוקטייל הזה נקרא ״יום במסלול המרוצים״, והוא מושפע מהסרט ״פורד נגד פרארי״: לוקחים חצי מנה קוואנטרו (119 שקל), 3/4 מנה קוניאק (עם הנסי, 135 שקל, אי אפשר לטעות), חצי מנה ליקר צמחים כמו ״אמארו מונטנגרו״ האיטלקי (115 שקל), מוסיפים קצת לימון, מערבבים הכל בשייקר עם קרח, ומקשטים בקליפת לימון. אגדה.
8 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

8 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

8 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

למשקיענית

טוב, הגיע הזמן לעלות רמה במורכבות. הינה קוקטייל שנקרא ״תה בטוקיו״: שוט וודקה טובה (אמרנו, קטל וואן, 95 שקל), שוט ג׳ין (ניסיתי ורוד הפעם, ברוקרס, 99 שקל), שוט טקילה (אני עם הדון חוליו בלאנקו המצוינת, 169 שקל), שוט רום (פלנטיישן 3 כוכבים = חגיגה ב־89 שקל), שוט של ליקר עשבוני כמו הסיינט־ג׳רמין (189 שקל), שוט של ליקר פירותי כמו המנדרין נפוליאון האדיר (129 שקל), קצת ביטר למון תוסס וליים חתוך לרבעים, לערבב בשייקר (את הביטר למון להוסיף אחרי כמובן) – ובום! היה שווה את ההשקעה.
8 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

8 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

לתוססת

ג׳ין פיז הוא פלא בכוס וקל יחסית להכנה: קחו מנה של ג׳ין לונדוני יבש וטוב כמו No. 3 (165 שקל), קצת לימון, סירופ מייפל, לבן של ביצה וסודה. ערבבו קודם ב״ערבוב יבש״: רק את המרכיבים האלה בשייקר. ואז ערבבו שוב בשייקר עם קרח, קשטו בלימון, והינה – פלא.

לזו שאוהבת, ובכן, כסף

בטח כבר שמתם לב שג׳ין הוא אולי המרכיב הכי חשוב בארון המשקאות שלכם. גם לקוקטייל ״המיליונר״ תצטרכו אחד: מנה וחצי ג׳ין לונדוני יבש (ברוקרס, 99 שקל, תמורה מצוינת למחיר), חצי מנה קוניאק (מיוקוב VS, 119 שקל, קוניאק שממש זוקק לקוקטיילים), חצי מנה מיץ לימון ועוד חצי מנה מייפל ו־4 מנות סודה. מערבבים הכול, חוץ מהסודה, עם קרח. את הסודה מוסיפים בסוף. מוזגים לכוס גבוהה.
8 צפייה בגלריה
מיוקוב
מיוקוב
מיוקוב
(צילום: יח"צ)

לאישה האנינה

הטקילה פטרון סילבר (179 שקל) היא הבנצ׳מרק לטקילות הפרימיום בעולם, כולה מקקטוס האגבה הכחולה. הפטרון רפוסדו (189 שקל) היא צהבהבה, מיושנת שנתיים בחבית וקלה יותר לשתייה. הפטרון אנייחו (199 שקל) היא כמעט־כתומה, יושנה שנה בחביות עץ צרפתי, הונגרי ואמריקאי, ונחשבת יוקרתית במיוחד. אני שותה את כל אלה סטרייט, מקסימום עם קצת קרח, אבל מודע לעובדה שלאנשים מסוימים זה עלול להיות קשוח. לאלה, תבחרו לבד את מי מהן לערבב עם ג׳ין – כן, שוב ג׳ין! (ורוד אפילו, זרמתי עם ביפאיטר, 99 שקל) בשביל להגיע לקוקטייל יוצא דופן: מיץ של חצי ליים, 4 מנות ג׳ינג׳ר אייל, מנה טקילה, מנה ג׳ין – כרגיל, הכל בשייקר עם קרח, חוץ מהג׳ינגר אייל שאותו מוסיפים בסוף – וזהירות, 2 כוסות מזה ואתם עלולים להגיד ליותר מדי אנשים את האמת בפנים.
8 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
תכף נסיים את הרבעון הראשון של 2022, שזה 120 שנה לאחר שניתנה לנשים זכות ההצבעה באוסטרליה, למשל. מספיק זמן, לכל הדעות, כדי שנוכל להיפטר גם מתיוג של משקאות אלכוהוליים מסוימים כ״נשיים״, אפילו רק בגלל שאני מכיר באופן אישי כמה נשים ששותות את רובנו עד מתחת לשולחן.
מצד שני, למרות שהקוקטייל המועדף על הנשים שהזכרתי כאן הוא ויסקי עם קרח, הופתעתי מעט מהפריחה של ברי הקוקטיילים בארץ הקודש, כולל משקאות מתוחכמים במיוחד שנרקחים על ידי ברמנים בשלייקס ונכנסים לקטגוריות של גסטרונומיה עילית. ובכל זאת, כדי לחבר את כל זה ליום האישה, בואו ננסה לתייג כמה קוקטיילים לפי טיפוסי נשים.

אזהרה - משרד הבריאות קובע כי האלכוהול מזיק לבריאות